Jännä juttu :)
Olen laboratoriohoitaja ja otan siis verinäytteitä. Minulla käy suhteellisen usein nuoriakin asiakkaita, varsinkin näin syksyisin kun alkaa kylmät ilmat ja ulkona juostaan napa paljaana. Mutta siis asiaan, voisi melkein sanoa että ne kenellä on eniten rautaa naamassa ja kuvia ihossa pelkää eniten piikkejä. Miten ihmeessä ne on voineet tatuoinnin ottaa jos verinäyte pelottaa noin kamalasti saati sitten lävistyksiä naama pullolleen. Itselläni on myös tatuointi ja lävistys ja tiedän miltä niiden ottaminen tuntuu ja olen myös ollut neulatyynynä useampaan otteeseen. Minun mielestäni lävistys oli paljon kamalampi kuin verikoe...aika hauskaa että verinäytteitä pelätään mutta silti voidaan ottaa rautaa naamaan ja ties minne muualle :) Ja sen verran vielä että mitä isompi mies, sitä varmemmin pyörtyy näytteenotton aikana :)
Kommentit (5)
ei pelkkä kylmä ilma siihen riitä mutta kylmä ilma lisää opportunistibakteerien mahdollisuutta iskeä ja jos vastustuskyky on huono niin ei siinä paljoa enää tarvita :)
totesi vain, että kylmissään juoksevat..
verikoetta siitä syystä että kolme kertaa labratäti on pistänyt neulan suonen läpi vaikka minulla on kuulemma erittäin hyvät suonet ja tuota läpipistämistä on ihmetelty.
Voin sanoa että tatuointi ja lävistys tekee vähemmän kipeää ja paranee nopeammin/haittaa elämää paranemisvaiheessa vähemmän kuin se että kyynärtaipeesta pistetään neula verisuonen läpi
Sitä et edes huomaa, jos neula lävistää laskimon " takaseinämän" . Pieni mustelma voi tulla, jos et jaksa painaa kunnolla tai kannat heti vaikkapa painavaa laukkua sillä kädellä.
ettei kukaan ole vielä toistaiseksi sairastunut kylmästä ilmasta?
Ihan sivuhuomautuksena vaan :) Olen kyllä huomannut saman kuin sinäkin. Monilla tosiaan on näin kuin kuvailit.