Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oliko ennen ihmisillä näitä ahdistuksia jne?

Vierailija
03.05.2015 |

Jos aamulla oli päivän pakolliset työt selvillä,niin niitä vaan ruvettiin tekemään.

Nykyisin on niin paljon ns. Turhaa aikaa ja ilmaista rahaa vai mikä tässä mättää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitä ole ollut.. Niistä ei ole vaan kerrottu ettei hulluksi leimata.. Äiti on kertonut että mummo kuulemma kävi metsässä kävelyllä ja itkeskelemässä kun oli niin paha olla alkoholistipapan kanssa.

Vierailija
2/9 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään niin heikkoja. Ennen oli miehet rautaa ja laivat puuta, nykyään toisin päin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, mutta niillä oli aina kaikenlaista konkreettista tekemistä mikä pitää ahdistusta jonkin verran kurissa. Se turha aika oikeasti aiheuttaa ahdistusta, tai sille jää tilaa. Eikä elämässä tarvinnu tehdä niin paljon valintoja. Mutta on ihmiset ennenkin poteneet, näitä kaikkia ei vaan oo ennen diagnosoitu masennuksiksi ja ahdistusongelmiksi ja traumoiksi tai muuksi.

Vierailija
4/9 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut apua saatavilla, kun psykologia ja psykiatria eivät olleet kehittyneet. Pahasta olosta ei kannattanut puhua, ettei olisi saanut hullun leimaa. Mutta kyllä esim työelämä on muuttunut niin paljon hektisemmäksi, epävarmemmaksi ja kaoottisemmaksi etten yhtään ihmettele, jos siitä johtuvat psyykkiset sairaudet on lisääntyneet.

Vierailija
5/9 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:55"]

Ennen ei ollut apua saatavilla, kun psykologia ja psykiatria eivät olleet kehittyneet. Pahasta olosta ei kannattanut puhua, ettei olisi saanut hullun leimaa. Mutta kyllä esim työelämä on muuttunut niin paljon hektisemmäksi, epävarmemmaksi ja kaoottisemmaksi etten yhtään ihmettele, jos siitä johtuvat psyykkiset sairaudet on lisääntyneet.

[/quote]

Työelämän muutos ja sen merkitys on tosi. Siitä mä en olisi ollenkaan varma onko psykiatrian kehittyminen hyvä asia. On niitä ihmisten ahdistuksia ennenkin inhimilliset ihmiset ymmärtäneet. Tavallaan ajattelen että sille pahoinvoinnille on saattanu olla ennen jopa paremmin tilaa, siis että sitä ei oo HETI tarvinnu diagnosoida joksikin.

Nykyään se menee niin että jos sulla on jotain ahdistuksia tai traumoja niin mene hoitoon ja hankkiudu siellä noista vioistasi eroon ja tule sitten kunnollisena ihmisenä takaisin.

Vierailija
6/9 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti oli. Maailma oli vaan niin erilainen! On ihan erilaista vaikka hoitaa eläimiä ja kaivaa ojaa jos on ahdistunut, verrattuna tämän ajan työelämään! Minäkään en ole yhtään ahdistunut maalla ja luonnossa jne.

Vierailija
7/9 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuksessa ja masennuksessa on mulla kyse huonosta lapsuudesta. Oma äitini ja hänen tuttavansa ovat juuri niitä huonoja mutseja ja nyt se kostautuu, eli ryypättiin, tapeltiin henkihieveriin, tukistettiin ja lyötiin rangaistukseksi, oltiin välinpitämättömiä, kotona oli turvatonta ja isäkin oli pedofiili eli joo, olen todella heikko kun en kestänyt, hyi mua... 

Vierailija
8/9 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei varmaankaan ollut, veikkaan että esim. oma sukulaismieheni 50-luvun lopulla ampui itsensä ihan silkasta ilosta.

Vierailija
9/9 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:17"]Ahdistuksessa ja masennuksessa on mulla kyse huonosta lapsuudesta. Oma äitini ja hänen tuttavansa ovat juuri niitä huonoja mutseja ja nyt se kostautuu, eli ryypättiin, tapeltiin henkihieveriin, tukistettiin ja lyötiin rangaistukseksi, oltiin välinpitämättömiä, kotona oli turvatonta ja isäkin oli pedofiili eli joo, olen todella heikko kun en kestänyt, hyi mua... 
[/quote]
Kuulostaa keksityltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme