Käyttääkö kukaan palasaippuaa?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Käytön molempia. Ostan Provencesta aina hullun lailla saippuaa 🇨🇵 Mulle myös tuodaan aina saippuaa matkamuistoksi. Paras käyttämäni on Brooklynin musta saippua, joku afrikkalainen ja japanilainen jonka nimeä en osaa.
Suomessa ei sitten ole kunnon palasaippuaa näköjään. Kannattaakin ruveta käyttämään mäntysuopaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-10991976
Ota tästä selvää. On hygieninen, muttei silti kovinkaan.
Kannattaa lukea mitä linkkaa 😉
"Palasaippuat ovat yleensä emäksisempiä kuin nestesaippuat. Matalamman pH:n nestesaippuoiden säilyvyyttä joudutaankin useimmiten parantamaan säilöntäaineilla.""Olennaista palasaippuan hygienisyydelle on Tarakkamäen mukaan se, miten saippua säilytetään. "
Keittiössä ja varsinkin jonkun ravintola/kuppilan ruuanlaitto yms tiloissa se ei ole fiksuin paikka käyttää.
Mutta TÄRKEINTÄ on se miten
sitä saippuaa säilytetään.
Niinhän se on tärkeää. Keittiössäkään ei suositella ( ammattilaisille) jottei vaan pöpöt siirry vahingossakaan. Pöpöjä voi olla palasaippuassa, niinkuin linkissä oli bakteeritestitkin.
Moni varmaan pitää niin, ettei se pääse kuivumaankaan ikinä, niinkuin linkissä luki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytön molempia. Ostan Provencesta aina hullun lailla saippuaa 🇨🇵 Mulle myös tuodaan aina saippuaa matkamuistoksi. Paras käyttämäni on Brooklynin musta saippua, joku afrikkalainen ja japanilainen jonka nimeä en osaa.
Suomessa ei sitten ole kunnon palasaippuaa näköjään. Kannattaakin ruveta käyttämään mäntysuopaa.
Mä nyt vaan tykkään saippuoista, tuoksut on ihania. Ja mulla on äiti jolla on iho-ongelma, tuo Brooklynin musta saippua paransi hänen ihonsa:) Ja nuo afrikkalaiset saippuat (ilman lisäaineita) sopii mun atooppiselle iholle hyvin.
Nykyisessä kodissani en käytä suihkussa palasaippuaa, kun huomasin, että se kuivuu ja kerrostuu lattia- ja seinälaattoihin, mihin roiskuu saippuavettä. En viitsi pestä suihkua joka käytön jälkeen.
Nestemäisen suihkusaippuan/-geelin kanssa ei tule tätä haittaa. Satunnainen laattojen pesu riittää, kun suihkuttelee laatat peseytymisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina käyttänyt. Nestesaippuat jättävät limakerroksen iholle eivätkä poista hien hajua kunnolla.
Tykkään myös välttää turhaa muovijätettä.
Kiva kun jaoit tiedon. Kyllä minustakin palasaippualla pestyt kainalot pysyvät raikkaina pidempään kuin suihkugeelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää hiusten pesuun mäntysuopaa niin sen pitääkin olla palana, ei mäntynestesaippuaa.
Se ei vaan toimi
Minun hienhaju ei lähde suihkusaippuoilla, mutta palasaippualla lähtee. Minulla on oma palasaippua, jota muut ei käytä. Käsienpesuun käytän nestesaippuaa.
Käytän mökillä palasaippuaa, jossa on naru. Käytön jälkeen laitan saippuan narusta naulaan kuivumaan.
Ei siis jää mihinkään astiaan veteen lillumaan ja saippua kuivahtaa äkkiä. Kuten jo sanottu, palasaippuan hygieenisyys on säilytyksestä kiinni.
Nestesaippuoista tulee aikalailla jätettä. Mulla on kaunis purkki johon voisin ostaa nestesaippuaa jos sitä myytäisiin litratuotteena. Onkohan tällaista jo olemassa? Tykkään kyllä palasaioppuastakin, varsinkin ruusun- ja sitruunantuoksuisista.
Vierailija kirjoitti:
Minun hienhaju ei lähde suihkusaippuoilla, mutta palasaippualla lähtee. Minulla on oma palasaippua, jota muut ei käytä. Käsienpesuun käytän nestesaippuaa.
Tämä on muuten totta että ne hirveitä litkuja tai sitten niin vahvoja että kädet menee rikki.
Vierailija kirjoitti:
Nestesaippuoista tulee aikalailla jätettä. Mulla on kaunis purkki johon voisin ostaa nestesaippuaa jos sitä myytäisiin litratuotteena. Onkohan tällaista jo olemassa? Tykkään kyllä palasaioppuastakin, varsinkin ruusun- ja sitruunantuoksuisista.
Nestesaippuaa myydään erilaisissa täyttöpakkauksissa.
Sinun mielipiteesi. Käytän liv-palasaippuaa kasvoihin ja muu keho Terva-saippua palana totahan toki! Vieraille on kyllä kotini nestemäiset käsisaippuat,suihkusaipuat ymm.Unohtamatta käsidesit.
Vierailija kirjoitti:
Käytän mökillä palasaippuaa, jossa on naru. Käytön jälkeen laitan saippuan narusta naulaan kuivumaan.
Ei siis jää mihinkään astiaan veteen lillumaan ja saippua kuivahtaa äkkiä. Kuten jo sanottu, palasaippuan hygieenisyys on säilytyksestä kiinni.
Mä olen mummolassa miettinyt että miksi on nuo narut saippuoissa olemassa. Selvisi sekin😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Mulla on pullot, jotka täytän 3 litran saippuakannusta. Palasaippuaa ollut viimeksi - 90 alussa käytössä lama-aikaan.
Muistaakseni vuonna 1999 vedettiin markkinoilta nestesaippuoita, sillä niissä oli liikaa bakteereita. Muistan hyvin kun hoitajana katselin niistä pulloista oliko asiakkailla valmiiksi saastuneita saippuoita.
Vaikka itse käytän palasaippuaa, olen jopa valmistanut niitä, saa ihania kuviollista lahjoja.
On minulla kyläilijöitä varten nestesaippuaa.
Palasaippuan alle pitää laittaa ritilä ettei lillu vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Ainakin isommissa marketeissa.
Käytän hiustenpesuun.