Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ns taloustili?

Vierailija
02.05.2015 |

Laittaako kumpikin puoliso saman verran rahaa yhteisiin menoihin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, eikä laita. Koska mulla on vaan aika paljon enemmän laitettavaa kuin miehellä.

Vierailija
2/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vuokratili. Laitamme saman verran, tai rahatilanteen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, eikä tule. Omat tilit ollut jo 20 vuotta, kumpikin maksaa omat lainansa ja laskunsa vaikka yhdessä omistetaan kaikki. Lasten menot maksetaan puoliksi.  

Vierailija
4/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustili? No ei ole. Meillä on käyttötili (yhteinen) ja säästötili. Kun palkat tulee, minulla kuun lopussa ja miehellä puolessavälissä, niin sitä ennen käyttämättä jääneet rahat siirrämme säästöön. Lisäksi on kaupan bonustili, josta käymme sitten syömässä ulkona sekä ostamme mm. joululahjat lapsille.

Vierailija
5/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo, kummallakin omat tilit. Se maksaa joka käy kaupassa.

Vierailija
6/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kaikki rahat on yhteisiä eli kaksi tiliä (käyttö ja säästö) riittää.

Vierailija
7/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rinnakkaiset luottokortit, jolla ostetaan kaikki ruoka yms. Lasku menee toiselle meistä. Toinen maksaa sitten vaikkapa sähkölaskun. Jaetaan about tulojen suhteessa.

Vierailija
8/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Se maksaa, joka ostaa tai tekee sopimuksen. Yhdessä ei omisteta mitään.

Vierailija
9/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
10/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Molemmat siirtää yhtä paljon rahaa sinne. Lopuilla omilla rahoilla saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
11/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole taloustiliä eikä yhteistä tiliä muutenkaan. Mies maksaa asuntolainan lyhennyksen ja muut laskut, mä maksan ruuat, lasten kulut, lomamatkat, kaikki isommat hankinnat jne. Ja olen maksanut suuren osan meidän asunnon hinnasta käteisellä. Periaatteessa kaikki on kuitenkin yhteistä. Miehellä isommat tulot kuin mulla (yhteisestä sopimuksesta teen tällä hetkellä lyhyttä päivää).

Vierailija
12/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikin, toinen laskuja ja asuntolainaa varten, toinen kauppatili johon molemmilla on kortti. Rahaa noihin laitetaan tulojen suhteessa, käytännössä n 60-40% (minä laitan enemmän). Tonne asuntolainatilille menee myös lapsilisät ja sieltä lähtee kuukausittain lasten rahastoihin muutama kymppi. Tilillä on jonkin verran puskuria yllättäviä menoja varten mutta säästöt meillä on molemmilla omat, lähinnä sen takia että mies sijoittaa säästönsä osakkeisiin ja itse olen maltillisempi rahastosäästäjä.

Vierailija
13/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin, että molemmilla omat käyttö- sekä säästötilit, sitten yhdessä myös käyttötili, matkatili plus säästötili. Niihin sitten tilanteen mukaan laitetaan rahaa. Tällä hetkellä tulot eivät ole niin säännölliset ja tasaiset, että voitaisiin laittaa tietty summa säästöön, mutta kuitenkin yritetään koko ajan säästää edes hieman.

Vierailija
14/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiseltä tililtä menee laina ja yhteiset laskut, mies laittaa sinne enemmän kuin minä, mutta mä hoidan vastapainoksi kaikki ostokset. Noin keskimäärin puoliksi maksetaan yhteiset menot, ei se niin tarkkaa ole.

omat rahat, yhteisiä ja omia menoja, yhteinen budjetti. Tuloerot noin tonnin.

Vierailija
15/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Molemmat laittaa saman verran, kun suunnilleen samat tulotkin. Loput on sitten omaa rahaa. Taloustililtä maksetaan kaikki yhteiset laskut ja ostetaan ruokaa.
Toimii hyvin eikä tarvitse tapella rahasta eikä miettiä kuka maksanu taas enemmän.

Vierailija
16/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Miehen tililtä lähtee laina, mä maksan laskut omaltani. Se käy kaupassa, tankkaa jne kumpi ehtii. Miksi rahat pitäisi olla omia jos yhdessä aikoo elää? Ja näiden 10v aikana ei olla ikinä tapeltu rahasta! Kumpikin saa ostaa mitä lystää, isommista ostoksista tietysti keskustellaan.

Vierailija
17/17 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan oli ennen, mutta vuosien varrella rahat ovat pikkuhiljaa jakautuneet kuitenkin ns. omille tileillemme ja vastuualueet samoin. Mies hoitaa talolainat, vakuutukset ja kaikki muutkin kiinteistöön ja autoihin/ motskariin yms. kuuluvat asiat. Minä hoidan omilla rahoillani ruuat, vaatteet, lääkkeet, kodin kunnossapidon, bensat, lukiolaiset kirjamaksut ja sen sellaiset "naiselliset" tilpehöörimenot.

Jos kummallakaan on tiedossa suurempia menoeriä, tiedotamme niistä toista, jotta voimme paikkailla toistemme vastuualueiden heilahteluja. Eniten minä pystyn pelailemaan, koska voin säästää ruokamenoissa ja vaatteissa. Miehen menot ovat aika kiinteitä. Kumpikin voimme käyttää myös toistemme tilejä.

Nelivitosia olemme

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän