Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi on niin monelle kauhistus? Tarkoitan siis että..

Vierailija
02.05.2015 |

Kun esimerkiksi 23-vuotias nainen (saati nuorempi) ilmoittaa raskaudesta niin monille, esimerkiksi minulle, tulee tunne että raskaus ei ole suunniteltu, sääli että noin nuorena hankkii, onneksi on itse tullut pidettyä ehkäisystä huoli jne. Käy jotenkin sääliksi ihmiset jotka hankkivat nuorena lapsen. 

Sama toistuu myös jos lapsia on useampi. Kahdesta vielä osaa olla muiden puolesta iloinen, mutta jos pari kertoo odottavansa kolmatta niin tulee sellainen olo etteivät osaa lopettaa sitä lisääntymistä.

Miksi on näin? Oikeastihan uusi elämä on aina ns. "siunaus" ja siitä pitäisi iloita! Sen sijaan lapsen saaminen alle 30-vuotiaana on minusta (ja monien tuttavienikin mielestä) nuoruuden tuhlausta! Outoa!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä katsoo maailmaa omasta vinkkelistään. Minä olen 23-vuotiaana puolivuotiaan tytön äiti enkä voisi olla tilanteestani onnellisempi. Ymmärrän silti, että tämä olisi jonkun muun pahin painajainen ja suuren ahdistuksen aiheuttaja. Ihmisiä ja elämäntilanteita on moneen lähtöön ja hyvä niin. Eikö ole hienoa että elämässä on joistain asioita joihin voi itse vaikuttaa?

Vierailija
2/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 20- 19- ja 4-v lapset. Esikoiseni on nyt raskaana, ja minusta on tulossa isoäiti. Minusta se on aivan ihanaa, mutta olen huomannut saman kuin ap. Oikeastaan kukaan ei osaa iloita minun tai tulevan äidin puolesta. Kauhistelevat vain. Minusta on ihanaa että saan lapsenlapsen, ja olen niin onnellinen lapseni puolesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:47"]

Jokainen meistä katsoo maailmaa omasta vinkkelistään. Minä olen 23-vuotiaana puolivuotiaan tytön äiti enkä voisi olla tilanteestani onnellisempi. Ymmärrän silti, että tämä olisi jonkun muun pahin painajainen ja suuren ahdistuksen aiheuttaja. Ihmisiä ja elämäntilanteita on moneen lähtöön ja hyvä niin. Eikö ole hienoa että elämässä on joistain asioita joihin voi itse vaikuttaa?

[/quote]

Tietysti, mutta valitettavan monelle se lapsi tuntuu olevan kauhistus ja maailmanloppu. Mistä ihmeestä tuollainen ajatus edes tulee, sitä yritin aloituksessa pohdiskella. Lapsen syntymä on kuitenkin loppupeleissä mahtava asia! Tuskin ennenvanhaan on tähän tapaan kauhisteltu nuoria äitejä.

ap

Vierailija
4/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä sitä!! Oikeasti alle 25v on aivan liian nuoria saamaan lapsia, vaikka kuinka kuvittelisivat olevansa valmiita ja aikuisia, niin ei. Siinä 30 kieppeillä on hyvä ikä tehdä lapsia. On koulutus, ammatti, yleensä jo pitkä parisuhde ja elämänkokemusta. Ja yleensä normaalilla pariskunnalla ei oikeasti ole varaa useampaan kuin 2 lapseen, joillain harvoilla just ja just 3.  Ja ei, vaikka kuinka yrittäisitte selittää itsellenne, että lapsi ei tarvitse varallisuutta onnelliseen elämään, vaan rakkaus riittää, niin  olette väärässä, huijaatte itseänne. Myöskään yli 35-37v ikäisten ei enää pitäisi vääntää kersoja, olette liian vanhoja jo. No niin, saa vapaasti alapeukuttaa, tämä nyt vain sattuu olemaan tosiseikka. 

Vierailija
5/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:52"]

No niin, saa vapaasti alapeukuttaa, tämä nyt vain sattuu olemaan tosiseikka. 

[/quote]

Mielipiteet eivät koskaan ole faktoja.

Vierailija
6/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluavat elämältään tiettyjä asioita, kuten Elintason, Tärkeän Työn, Oikeanlaisen Asunnon jne. Nämä ihmiset harvemmin lisääntyvät nuorina. Tässähän ei toki ole mitään vikaa, jokainen tekee kuten itse haluaa. Se kyllä ihmetyttää minuakin, että miksi eri tavalla valitsevia surkutellaan kuin he jäisivät jostain paitsi. Eivät kaikki halua matkustella ja elää "vapaasti, ilman lapsia."

Vierailija
7/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:52"]

No niin, saa vapaasti alapeukuttaa, tämä nyt vain sattuu olemaan tosiseikka. 

[/quote]

Mielipiteet eivät koskaan ole faktoja.
[/quote]
Just näin

Vierailija
8/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sinun perspektiivisi. Olen 28-vuotias lapseton nainen enkä ajattele noin, vaikken itse (vielä) haluakaan lapsia. Tajuan, että muut haluavat erilaista elämää ja that's fine. Minulla on lapsettomia kavereita ja kavereita, jotka ovat jo useamman lapsen äitejä. Kukin valitsee oman elämänsä ja tärkeintä on, että on itse tyytyväinen. Ylipäänsä muiden ihmisten valintojen alituinen kyttääminen, moralisointi ja arvostelu ihmetyttää nykymenossa, ainakin av:lla.

Vierailija
9/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:43"]

Kun esimerkiksi 23-vuotias nainen (saati nuorempi) ilmoittaa raskaudesta niin monille, esimerkiksi minulle, tulee tunne että raskaus ei ole suunniteltu, sääli että noin nuorena hankkii, onneksi on itse tullut pidettyä ehkäisystä huoli jne. Käy jotenkin sääliksi ihmiset jotka hankkivat nuorena lapsen. 

Sama toistuu myös jos lapsia on useampi. Kahdesta vielä osaa olla muiden puolesta iloinen, mutta jos pari kertoo odottavansa kolmatta niin tulee sellainen olo etteivät osaa lopettaa sitä lisääntymistä.

Miksi on näin? Oikeastihan uusi elämä on aina ns. "siunaus" ja siitä pitäisi iloita! Sen sijaan lapsen saaminen alle 30-vuotiaana on minusta (ja monien tuttavienikin mielestä) nuoruuden tuhlausta! Outoa!

[/quote]

Minä en tunne ketään tuollaista. 3 lasta on ihan normaalia, neljättä jo ehkä vähän ihmetellään, mutta jokaisen pariskunnan oma asia montako lasta tekee. Ja ei mun lähipiirissä ole ihmisiä jotka olisivat ikuisia opiskelijoita/haahuilijoita vielä kolmekymppisenä, jos vain puoliso on löytynyt niin kyllä lapset pitää olla jo ainakin ensimmäiset kaksi tehtynä siihen ikään. Samoin omistusasunto, mieluiten jo siirrytty omakotitaloon jos vaan työpaikka on edes toisella puolisoista. Kyllä nykyajan ihmiset osaavat mennä aborttiin jos vahinko käy, kyllä suurin osa lapsista on ihan suunniteltuja.

Vierailija
10/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:47"]

[/quote]

Tietysti, mutta valitettavan monelle se lapsi tuntuu olevan kauhistus ja maailmanloppu. Mistä ihmeestä tuollainen ajatus edes tulee, sitä yritin aloituksessa pohdiskella. Lapsen syntymä on kuitenkin loppupeleissä mahtava asia! Tuskin ennenvanhaan on tähän tapaan kauhisteltu nuoria äitejä.

ap

[/quote]

Ennen nuori äiti oli jotain 15-17v. ei enää parikymppinen. Nainen on hedelmällisimmillään 18-20v. ja 25v. alkaa hedelmällisyys jo laskea, miksi ihmeessä pitäisi lapset tehdä vasta vanhana kurppana?

Vierailija
11/11 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 21:07"]

Ja ei mun lähipiirissä ole ihmisiä jotka olisivat ikuisia opiskelijoita/haahuilijoita vielä kolmekymppisenä, jos vain puoliso on löytynyt niin kyllä lapset pitää olla jo ainakin ensimmäiset kaksi tehtynä siihen ikään. Samoin omistusasunto, mieluiten jo siirrytty omakotitaloon jos vaan työpaikka on edes toisella puolisoista.

[/quote]

Jos tämä ei ollut trolli, niin miksi pitäisi? Miksei lapsia saa tehdä niin myöhään/aikaisin kuin haluaa, miksei saa asua vaikka vuokralla jos haluaa jne. Kummallista elämän normitusta, perheitä kun on joka lähtöön. Itse uskon myös siihen, että vähemmän varakkaissa perheissä voi kasvaa täysin tasapainoisia ja elämään tyytyväisiä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän