Vähän harvininaisempi nimi tytölle
Tarvitsisin vauvapalstan nimigurujen apua! :) Laskettu aika on ensi kuussa ja ultran perusteella tulokas olisi todennäköisesti tyttö. Kyseessä on esikoinen. Pojalle meillä oli valmiina nimi mietittynä (Kauko, mieheni edesmenneen isoisän nimi). Tytölle sopivaa nimeä emme ole kuitenkaan vielä keksineet. Tällä hetkellä vahvimpana ehdotuksena on Inari, mutta se ei herätä kummassakaan sellaisia vahvoja tunteita, on vaan sellainen kiva nimi. Olisi kiva keksiä muita vaihtoehtoja.
Tässä vähän kriteereitä: En halua, että nimi on mikään ns. trendinimi. Tykkään esimerkiksi nimistä Vilja, Ronja ja Aava, mutta koen että ovat tällä hetkellä liian suosittuja. Suomalaisen kuuloiset nimet ovat enemmän mieleen, eli ei esim. Isabella, Amanda tms. Hyvän pituinen nimi olisi 4-6 kirjainta pitkä. Sukunimi on aika pitkä ja ihan suomalainen. Nimessä saisi olla joku vahva konsonantti, eli esim. R, K, T, P tai V. Nimet joissa on vain pehmeitä konsonantteja kuulostavat liian lässyiltä, vaikka kauniita nimiä olisivatkin, eli esim. Salla, Nelli, Helmi, Emma.
Lupaan kommentoida ehdotuksianne! :)
Kommentit (261)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 22:55"]Nimiähän tänne on tullut ja paljon. En tiedä onko enää edes ajankohtainen mutta itseni nimistä ei vielä tähän asti ole vastaan tullut. Valitettavasti minun nimessä ei nyt niitä vahvoja konsonantteja ole koska nimeni on niin lyhyt. Olen aina ollut tyytyväinen nimeeni ja olisi hienoa jos suomesta löytyisi joku toinenkin minun nimiseni. En väitä olevani ainoa mutta en ainakaa itse tunne muita. Lyhyt ja harvinainen ANI, omaa nimeäni siis ehdotan tyttölapselle ;)
[/quote]
Lääketieteen latinaa päivittäin käyttävälle ani on tuttu. Se on sanan anus taivutettu muoto, esim. ulcus ani - peräaukon haava.
Klaara, Karmen, Titta, Pilke, Penni, Lara, Ruut, Mitra, Mirka, Maaret, Tytti. Mielestäni näitä ei vielä oltu ehdotettu ja sopisivat kriteereihisi.
Riika
Fredrikan vanha suomalainen muoto, esim. Kiannon Punaisessa viivassa - nykyisin tosin vahva mielleyhtymä Latvian pääkaupunkiin. Minusta ihana nimi kuitenkin ja täyttäisi ap:n kriteerit :)
Erika tai Kerttu
Vähän hassu ehdotus, mutta oon tykästynyt Norja-nimeen
Kaija? Ja myöhemmin veljeksi Kauko.
Virpi on yksi (hieman ärsyttävä) työtuttu, joten se ei käy :D Varpua olen miehelle jo ehdottanutkin jossain vaiheessa, mutta hän ei siitä innostunut. Viola on kyllä tosi kaunis! Sekin on tullut jossain kohtaa mieleen, mutta olen hylännyt sen koska siitä tulee mieleen tuorejuusto... :D Mutta ei se ehkä ole niin paha mielleyhtymä, eikä ko. tuoteryhmäkään varmaan mikään ikuinen ole. Viola täytyy kyllä ottaa vielä harkintaan, kiitos siis ehdotuksesta! :)
Mirjami