Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän harvininaisempi nimi tytölle

Vierailija
02.05.2015 |

Tarvitsisin vauvapalstan nimigurujen apua! :) Laskettu aika on ensi kuussa ja ultran perusteella tulokas olisi todennäköisesti tyttö. Kyseessä on esikoinen. Pojalle meillä oli valmiina nimi mietittynä (Kauko, mieheni edesmenneen isoisän nimi). Tytölle sopivaa nimeä emme ole kuitenkaan vielä keksineet. Tällä hetkellä vahvimpana ehdotuksena on Inari, mutta se ei herätä kummassakaan sellaisia vahvoja tunteita, on vaan sellainen kiva nimi. Olisi kiva keksiä muita vaihtoehtoja.

Tässä vähän kriteereitä: En halua, että nimi on mikään ns. trendinimi. Tykkään esimerkiksi nimistä Vilja, Ronja ja Aava, mutta koen että ovat tällä hetkellä liian suosittuja. Suomalaisen kuuloiset nimet ovat enemmän mieleen, eli ei esim. Isabella, Amanda tms. Hyvän pituinen nimi olisi 4-6 kirjainta pitkä. Sukunimi on aika pitkä ja ihan suomalainen. Nimessä saisi olla joku vahva konsonantti, eli esim. R, K, T, P tai V. Nimet joissa on vain pehmeitä konsonantteja kuulostavat liian lässyiltä, vaikka kauniita nimiä olisivatkin, eli esim. Salla, Nelli, Helmi, Emma.

Lupaan kommentoida ehdotuksianne! :)

Kommentit (261)

Vierailija
201/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merliina, Kiuru, Sointu, Mitra, Minja, Lumia, Kitiara, Ellen, Tuiske, Hely, Saaga, Eine, Laina, Sipriina, Elma, Aune, Sini

Vierailija
202/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serena, Maarit, Katriina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta

Vierailija
204/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terttu, Maire, Sinikka, Irma, Kyllikki, Kaste, Karelia, Fanni, Hil(i)ma

Vierailija
205/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirke, Marke, Signe, Arja, Erja

Vierailija
206/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyne

Vierailija
207/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena, Harmony, Meliane, Yazmin, Gestoden, Mercilon, Marvelon, Freya

Vierailija
208/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on kolme lasta , kaksi poikaa ja yksi tyttö. Ovat Pyry, Tuisku ja Sade. Että tota Sadetta ehdottaisin :)

Vierailija
209/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, osa itsellekin mieluisia: Verna, Vilma, Katriina, Varpu, Siru, Aurora, Ronja, Riia.... ja Minerva, joka nimenä on kyllä sellainen että ei etunimeksi.

Vierailija
210/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikki, Kyllikki

Vierailija
211/261 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malva

Vierailija
212/261 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siri? Ei niin yleinen kuin Siiri. Sitten myös Siru. Katri?

Vierailija
213/261 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillevi, Armi

Vierailija
214/261 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään että nimi saa olla aika lyhyt sen takia, että sukunimi on pitkä. Lisäksi pitkää nimeä harvoin jaksetaan sanoa, vaan siitä tulee väännettyä lempinimiä. Itse tiedän esimerkiksi useamman Pauliinan, Katariinan ja Karoliinan, mutta yhtäkään heistä ei yleensä kutsuta oikealla nimellä vaan lempinimellä. Ei sekään sinänsä ole välttämättä huono asia, mutta olisi se toisaalta kiva, että voisi antaa sellaisen nimen jota voi helposti käyttää sellaisenaan.

Fiina: ei oikein mun tyylinen.

Sari on toki harvinainen nykylasten keskuudessa, mutta tunnen niin monta Saria että olisi vähän liian outoa antaa se nimeksi. Työskentelen aika naisvaltaisella alalla ja töidenkin kautta tulee näin heti mieleen ainakin kuusi Sari-nimistä.

Reija, Päivi, Riitta, Hjördis: Ei nappaa :)

Minerva on ehkä vähän liian pitkä. Terhi ei herätä tunteita.

Iira, Irina / Irena: Irena voisi olla ihan kiva!

Carina ei ole oikein mun tyylinen.

Kuura on toisaalta ihan kiva, mutta lapsi kuitenkin syntyy kesällä joten koen ehkä vähän outona antaaniin talvisen nimen. Kauri ei ole ihan mun mieleen. Kevät: Mies ehdotti tätä jossain kohtaa. Se jäi sen takia, että taivuttamisen myötä nimestä tulee vähän hankala. (Tyyliin "Missä olet? Olen täällä Keväällä" tai "Tämä on Kevään kirja") Lintu on ehkä turhan outo. Sade / Säde: Sade on kyllä ihan kiva!

Vieno, Helmi, Enni: Kauniita, mutta ei mun makuun.

Vaili, Aila: Vailia voisi harkita!

Louna on ihan kiva, ehkä vähän näitä liian pehmeitä nimiä.

Armi Helvi Unna Salma Seela Ranja Iria: Armi ja Helvi ovat harkinnassa :)

Seidi, Meimi: Ei ihanmun makuun.

Ruusu on ihan kiva myös!

t. Ap

Vierailija
215/261 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miirasta tulee mieleen kissan nimi. Liekö jollain tutulla ollut sen niminen kissa :D

Kira: Itseäni miellyttää se Kiira enemmän. Mies ei siitä innostunut toisellakaan ehdotuskerralla. Tulee kuulemma tosiaan mieleen Kiira Korpi ja ei muutenkaan koe jotenkin nättinä nimenä.

Ines tuo heti vaan mieleen Iines ankan. Lisäksi koen hankalana nimen jonka yhteydessä saa aina selostaa että kirjoitetaan yhdellä iillä tai vastaavaa. Virna: ei ihan mun makuun. Minea: Tiedän parikin Minea nimistä vauvaa, mahtaakohan olla kovin suosittu? Ei ehkämuutenkaan ihan sitä mitä etsin.

Rauha, Kaisa, Laura, Marita/Merita, Moira, Mirkka, Saima, Suoma: Rauha on vaihtoehtona, mieskin tykkäsi siitä kovasti. Muitakin on jo täällä varmaan ehdotettu, lukuunottamatta tuota Moiraa, se ei ainakaan heti oikein iske.

t. Ap

Vierailija
216/261 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikki on kaunis, mutta en kyllä ensimmäiseksi nimeksi antaisi. Toisena nimenä menisi paremmin.

Merita ei oikein iske.

Teresa, Rosalia, Sandra: Ei ehkä tarpeeksi suomalaisen oloisia.

Siri on ihan kiva! Sirun miellän koiran nimeksi. Katri löytyy tuttavapiiristä.

Hillevi ei iske, mutta Armi on harkinnassa.

t. Ap

Vierailija
217/261 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina

Vierailija
218/261 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asta

Vierailija