Alavatsakipu oikealla
Mulle laitettiin kuparikierukka muutama viikko sitten ja siitä seurasi muutaman päivän järkyttävät kivut mutta särkylääkkeillä pärjäsin. Vuoto ei alkanut ollenkaan laiton jälkeen. Gynekologi ei sanonut mitään menkoista jatkossa enkä niistä siinä laittoshokissa muistanut edes kysyä. Asennus kipujen loputtua heräsin yksi aamu kamalaan oikean alavatsan särkyyn, ihan oikean jalan vatsan "risteyksessä". En muista otinko särkylääkettä, mutta se meni ohi. Viikko sitten tultuani lenkiltä alkoi sama kova kipu, otin särkylääkettä kun pääsin kotiin n. 30min särkyjen alkamisesta. Kipu oli niin yllättäen tullutta ja kovaa että olin hieman paniikissa koska en tiennyt mistä se johtuu/kauanko kestää. Pidin lämmintä alavatsani päällä ja kipu meni hiljalleen ohi. Ajattelin sen olevan ovulaatio kipuja, koska luin että niitä voi olla vaan toisella puolella alavatsaa. Nyt tänä aamuna alkoi menkat, rinnat on arat ja vatsa turvotti jo pari päivää ennen. Myös tottakai tämä oikean alavatsan kipukohtaus tuli tänä aamuna. Nyt mietin että onko tämä kipu nyt vaan kierukkaan/kuukautisiin kuuluvaa kuukautiskipua (jota olen kyllä kokenut ennenkin ja se polttelee kyllä koko alavatsalla eikä paikallistu yhteen kohtaan) vai voiko olla kysta (olisiko kierukan laitossa todettu/nähty? tehtiin ultraääni vielä kierukan paikoillaan olosta) vai voisko kierukka olla siirtynyt? Ajattelin soittaa maanantaina lääkäri aikaa mutta mietin jos jollain ois samaa ollut. Klamydia ei voi olla, olen käynyt testeissä.