Pelottavimmat kauhuelokuvat?
Listataan tähän pelottavimpia kauhuelokuvia.
Aloitan: The Blair witch project
Kommentit (70)
vielä tuli mieleen wolf creek, huh todella karmiva...
Hostel 2-elokuva sisältää ainakin sairaimman kohtauksen mitä olen elokuvassa nähnyt. Siihen sisältyy kylpyamme ja ihon viiltäminen viikatteella.
Ja minä olen kuitenkin nähnyt kaikenlaista.
Psyko-elokuva on sen sijaan paras ja jännittävin kauhuelokuva.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:40"]Hassua, että kaikki mainitut leffat ovat pinnallisia tylsiä einipaska leffoja. Mihin katosi mysteeri ja jännitys.
[/quote]
No annapa esimerkkejä syvällisistä, aikuisen maun kauhupätkistä.
[/quote]
Jos tähän vastaus on Hohto niin mä kuolen nauruun.
[/quote] Mitä vikaa Hohdossa on?
en katso varmaan enään IKINÄ 1922. Oli todella oksettava ja kuumottava. hyi:(
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:40"]Hassua, että kaikki mainitut leffat ovat pinnallisia tylsiä einipaska leffoja. Mihin katosi mysteeri ja jännitys.
No annapa esimerkkejä syvällisistä, aikuisen maun kauhupätkistä.
Jos tähän vastaus on Hohto niin mä kuolen nauruun.
Tiedätkö mistä Hohdossa on kyse? Pikkuisen eri visio kuin joku Scream.
Stephen Kingin kirjat ja niistä tehdyt leffat ovat tappavan tylsiä. Ne ovat liian sisäsiistejä, lapsekkaita ja sovinnaisia. Vihjaillaan paljon mutta on kuin kirjailijan mielikuvitus olisi jollakin tavalla rajoitettu. Tukikohta on ainut kirja josta itse pidin mutta se onkin enemmän dystopia tarina kuin kauhua.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että kaikki mainitut leffat ovat pinnallisia tylsiä einipaska leffoja. Mihin katosi mysteeri ja jännitys.
Väite, että Ring (2002) olisi "pinnallinen, tylsä teinipaskaleffa ilman mysteeriä ja jännitystä" ei yksiselitteisesti pidä paikkaansa. Päinvastoin se on suoranainen helmi elokuvien joukossa: syvällinen, oivaltava, järkyttävä, mystinen, koskettava ja kaunis.
Ring on pelottavin kauhuelokuva.
Ketjussa muutamaan otteeseen mainittu Marttyyrit (2008) ei ole pelottava mielestäni, mutta se on yksi lempielokuvistani.
Parhaan elokuvan (ja sitä myöten myöten myös parhaan kauhuelokuvan) tittelistä kilpailevat Psyko (1960) ja Vertigo (1958), jotka molemmat ovat paitsi mestariteoksia muutenkin myös pelottavia omalla tavallaan.
En tiedä onko varsinainen kauhuleffa, mutta mayhem blackmetal bändistä tehty uudehko leffa oli helv. etin ahdistava!!!! Hyvä kylläkin ja kandee katsoa, jos pystyy. Oli netflixissä, tai viaplayssa...
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:40"]Hassua, että kaikki mainitut leffat ovat pinnallisia tylsiä einipaska leffoja. Mihin katosi mysteeri ja jännitys. [/quote] No annapa esimerkkejä syvällisistä, aikuisen maun kauhupätkistä. [/quote] Jos tähän vastaus on Hohto niin mä kuolen nauruun. [/quote]Tiedätkö mistä Hohdossa on kyse? Pikkuisen eri visio kuin joku Scream.
[/quote]
Onko täällä joku maininnut Screamin?
Hohto on kirjana hyvä, kuten monet Kingin teoksista (varsinkin ennen kuin niissä mopo lähtee käsistä). Kubrickin toteutus oli pitkäveteistä kikkailua, vesitti alkuperäisteoksen täysin. Ja Jack Nicholsonin valinta isäksi oli surkein roolitus koskaan. Nicholson oli selvästi sekopää jo alusta lähtien, kirjassa hotellille lähti päällisin puolin ihan normaali perheenisä (jolla tosin joskus ollut ongelmaa alkoholin kanssa), pää sekosi vasta hotellissa.
[/quote]
suosittelen katsomaan Hohdon uudemman version! Uskollisem kirjalle ja muutenkin PALJON parempi!