Saako klo 22 jälkeen pitää telkkarissa ääniä päällä, vai onko jo häirintää naapurille?
Kommentit (16)
Saa pitää. Kunhan ei kovin isolla.
No kyllä kohtuullinen ääni saa olla silloinkin. Itse olen huomauttanut pari kertaa kerrostalonaapureille, jos olen aamulla herännyt siihen, että katsovat tv:tä tai kuuntelevat radiota kovaäänisesti. Jos sanat ja melodiat kuuluvat rakenteiden läpi naapuriinkin, volyymiä on syytä pienentää.
Itse haluan olla hyvä naapuri ja hiljennän kaikkea melua jo ennen yhdeksää. Yläkerran perheessä lapsetkin juoksevat viimeiset juoksunsa ennen kahdeksaa ja sen jälkeen alkaa hiljenemään.. Arvostan.
Meillä on hiljaisuusaikaan äänet 5-7 ohjelmasta riippuen. Tuskinpa kuuluu muille.
No kyllä vaan pidän kun kerta kuuro naapurini saa huutonauraa 23-04 välillä. Vttu kun ei saa välillä nukuttua sen hörötyksen ja hahatuksen takia. Se ei tajua, kuinka kovaa huutaa ja mölisee.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä vaan pidän kun kerta kuuro naapurini saa huutonauraa 23-04 välillä. Vttu kun ei saa välillä nukuttua sen hörötyksen ja hahatuksen takia. Se ei tajua, kuinka kovaa huutaa ja mölisee.
Sulla on iloinen naapuri👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella! Aluksi se oli ihan huvittavaa ja hymyilytti, mutta ei enää. Tämä toistuu JOKA yö. Mä en ymmärrä miten voi aina naurattaa niin paljon? Ilmeisesti videopuhelussa jonkun kanssa, kun kuuluu sellaista kuurolle tyypillistä mölinää kun viittoo. Muuta en keksi.
Tientekin saa telkkaria äänillä katsoa, eihän tää mikään pohjois korea ole. Ja eläminen saa kuulua naapurissa asti se on normaalia... Ette oo tainnu käydä missään etelän maissa missä liikenteen ja elämän äänet pitkin katuja ja kyliä raikaa aamusta iltaan. Kyllä siinäkin saa nukuttua kun tarpeeksi väsyttää...
Taitaa jotkut olla yliherkkiä tai mt tapauksia kun pienetkin ylimääräiset äänet saa pois tolaltaan. Ja justiinsa semmoinen naapurikin minulla. Kerran kuuntelin bassomusiikkia kohtuu äänillä 19:00 niin jo tuli pimpottelemaan ovikelloa ja valittamaan. Se vois muuttaa jonnekin erämökkiin niin ei basso musiikki häiritse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella! Aluksi se oli ihan huvittavaa ja hymyilytti, mutta ei enää. Tämä toistuu JOKA yö. Mä en ymmärrä miten voi aina naurattaa niin paljon? Ilmeisesti videopuhelussa jonkun kanssa, kun kuuluu sellaista kuurolle tyypillistä mölinää kun viittoo. Muuta en keksi.
Kannattaisi ottaa nätisti puheeksi hänen kanssaan. Hän ei tietenkään itse kuule omaa ääntään, mutta ei sinun tarvitse siitä kärsiä. Kai hän osaa lukea huulilta tai voisit ehkä kirjoittaa nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Tientekin saa telkkaria äänillä katsoa, eihän tää mikään pohjois korea ole. Ja eläminen saa kuulua naapurissa asti se on normaalia... Ette oo tainnu käydä missään etelän maissa missä liikenteen ja elämän äänet pitkin katuja ja kyliä raikaa aamusta iltaan. Kyllä siinäkin saa nukuttua kun tarpeeksi väsyttää...
Taitaa jotkut olla yliherkkiä tai mt tapauksia kun pienetkin ylimääräiset äänet saa pois tolaltaan. Ja justiinsa semmoinen naapurikin minulla. Kerran kuuntelin bassomusiikkia kohtuu äänillä 19:00 niin jo tuli pimpottelemaan ovikelloa ja valittamaan. Se vois muuttaa jonnekin erämökkiin niin ei basso musiikki häiritse...
En minäkään haluaisi kuunnella musiikkia, jota en ole itse valinnut. Et varmaan sinäkään, jos joku naapureistasi alkasi kuunnella vaikka tiibetiläisiä joikuja volyymi täysillä.
Voi luoja noita teidän kerrostalolääviänne. Asun nyt rivarissa, asunut jo yli 10 v, koskaan ole naapurista kuulunut yhtään mitään. Joskus mietinkin, että mahdatko olla yksin koko rivissä. Toki minulla pääty, että vain yksi naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja noita teidän kerrostalolääviänne. Asun nyt rivarissa, asunut jo yli 10 v, koskaan ole naapurista kuulunut yhtään mitään. Joskus mietinkin, että mahdatko olla yksin koko rivissä. Toki minulla pääty, että vain yksi naapuri.
Tulisin hulluksi jos minun pitäisi kuunnella naapurin mölinöitä, siksi en kerrostaloon muuta koskaan, se ei sovi ihmiselle.
Jos viihde-elektroniikka kuuluu naapuriin niin ei. Hommaa kuulokkeet niin voit huudattaa vaikka täysillä. Mulla rivarissa kuuluu joskus naapurin telkun ääni keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä aika moni suomalainen joutuu asumaan huonosti äänieristetyissä asunnoissa, joissa naapuri on heti seinän takana tai lattian alla tai katon päällä tai kaikkea tätä. On säästetty ihan väärässä paikassa. Useimmat kyllä kykenevät elämään siten, että ottavat naapurinsa huomioon, mutta monta kertaa kuulee juttuja niistä, jotka venyttävät "normaalin elämän äänien" käsitettä naapureidensa asumisrauhan kustannuksella.
Saa. Normaaleja asumisen ääniä.