Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käyttäisit 75 000 000 euroa?

Vierailija
01.05.2015 |

ev

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin läheisilleni sellaisen summan jokaiselle, että tulisivat sillä loppuelämänsä toimeen. Jättäisin omaan käyttööni pari miljoonaa ja perustaisin lopuilla hyväntekeväisyyttä harjoittavan säätiön, jossa alkaisin myös työskennellä itse.

Vierailija
22/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitusti huorii, viinaa huumeit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin heti 10% seurakunnalle sekä suuret toiminta-avustukset kaikille Suomen kristillisille kouluille. Sitten perustaisin saattohoitokodin ja järjestäisin ilmastoituja vuokra-asuntoja pienituloisille vanhuksille. Köyhiä auttavat ruokalat saisivat rahaa toimintaansa. Pienituloisten eri-ikäisten ihmisten harrastuksia ja lomia tukisin myös, koska itsellä ei ole ollut koskaan varaa harrastaa mitään maksullista toimintaa.

Itse muuttaisin pois ahtaasta vuokra-asunnosta vähän väljemmille vesille, mutta palvelujen äärelle. Ottaisin taas kissan/kissoja ja koirankin, josta olen aina haaveillut. Ukko saisi valita mieleisen moottoripyörän entisen tilalle. Asuntoauto ostettaisiin mökiksi ja kierrettäisiin Eurooppaa. Yhdysvaltojen kiertomatka saattaisi myös toteutua. Anopille, appiukolle ja äidilleni ostettaisiin palveluasunto. Sisaruksetkin (äidin uudesta avioliitosta) saisivat omat asunnot tai ainakin asumisoikeuden omistamassani asunnossa (verotus). Ottaisin selvää, kuinka viimeksi 12-vuotiaana näkemäni isäukko jakselee ja auttaisin paremman asunnon saamisessa jne. Vanha tätinikin saisi osansa onnenpotkustani. Tekisin tietenkin testamentin, jossa isä ja hänen uusista avioliitoista syntyneet, minulle tuntemattomat "sisarukset" eivät olisi edunsaajia. N 51

Vierailija
24/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Velat pois

2. Lapsille asunnot - saavat kyllä luvan suorittaa opintonsa loppuun

3. Jonkinlainen yritys, mutta tarkkaan pitää harkita

4. Lapsuudenkodin perusteellinen remontti

5. Säätiö, josta jaetaan stipendejä

6. Hyvätekeväisyys, tarkasti valittu kohde. Luultavasti vanhustenhoitoon ainakin ja varmistaisin itse, että menee perille asti. Tukisin myös nuorten harrastustoimintaa jollain tavalla. 

Itselle jättäisin muutaman millin, loput sijoittelisin ja lahjottaisin. 

Vierailija
25/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rientäisin pitkän viikonlopun kavereitteni kanssa ja su iltana tankkaisin lopuilla rahoilla vanhan Relluni, jopa ysikasilla (jos vaan olisi varaa).

Vierailija
26/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 19:44"]

10 miljoonaa menisi lahjoituksena läheisilleni. 5 miljoonaa menisi ystävilleni. 5 miljoonaa laittaisin eri eläinsuojeluyhdistyksiin. Loput 55 miljoonaa pitäisin itse. Tammikuun alussa aloittaisin vuoden sapattivapaan, jolloin vähän opiskelisin, kirjoittaisin kirjan, maalaisin jne. Jos en loppuja rahoja ehtisi käyttää elämäni aikana, niin ne jäisivät lapsilleni perinnöksi. 

[/quote]

Ai niin ja kävisin laittamassa tohon meidän lähiökuppilaan piikin auki 50 000 euroon asti :)

Vierailija
27/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 19:50"]

Antaisin heti 10% seurakunnalle sekä suuret toiminta-avustukset kaikille Suomen kristillisille kouluille. Sitten perustaisin saattohoitokodin ja järjestäisin ilmastoituja vuokra-asuntoja pienituloisille vanhuksille. Köyhiä auttavat ruokalat saisivat rahaa toimintaansa. Pienituloisten eri-ikäisten ihmisten harrastuksia ja lomia tukisin myös, koska itsellä ei ole ollut koskaan varaa harrastaa mitään maksullista toimintaa.

Itse muuttaisin pois ahtaasta vuokra-asunnosta vähän väljemmille vesille, mutta palvelujen äärelle. Ottaisin taas kissan/kissoja ja koirankin, josta olen aina haaveillut. Ukko saisi valita mieleisen moottoripyörän entisen tilalle. Asuntoauto ostettaisiin mökiksi ja kierrettäisiin Eurooppaa. Yhdysvaltojen kiertomatka saattaisi myös toteutua. Anopille, appiukolle ja äidilleni ostettaisiin palveluasunto. Sisaruksetkin (äidin uudesta avioliitosta) saisivat omat asunnot tai ainakin asumisoikeuden omistamassani asunnossa (verotus). Ottaisin selvää, kuinka viimeksi 12-vuotiaana näkemäni isäukko jakselee ja auttaisin paremman asunnon saamisessa jne. Vanha tätinikin saisi osansa onnenpotkustani. Tekisin tietenkin testamentin, jossa isä ja hänen uusista avioliitoista syntyneet, minulle tuntemattomat "sisarukset" eivät olisi edunsaajia. N 51

[/quote]

Jatkan vielä, että kaikki köyhät sukulaiset (rikkaita ei olekaan) saisivat asunnon ja rahaa sillä tavalla junailtuna, etteivät he joutuisi verottajan kanssa vaikeuksiin. Lisäksi tukisin löytöeläintaloja tms. eläinsuojelutoimintaa.

Loput rahat sijoittaisin ja perustaisin myös säätiön, jonka kautta jakaisin raha-avustuksia köyhille jne. Syrjäseutujen kyläkouluja ja lasten koulumatkoja niihin voisin tukea myös. Kirjastot ovat minulle erittäin tärkeä asia, joten varmaan antaisin suuren summan kotikaupunkini kirjastojen käyttöön.

Vierailija
28/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin ulkomaille, lahjoittaisin hyväntekeväisyyteen, matkustelisin

Vierailija
29/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt lopettaisin heti. Olen opettaja yläkoulussa ja joku muu saisi hoitaa sitä hommaa. Miksi vitussa raahautuisin pimeänä aamuna kertomaan haluttomille ja vastahakoisille teineille, että nyt kännykkä pois ja kirjat esiin? 75 millillä ei mulla kyllä tuohon leikkimiseen motivaatio riittäisi millään. Varmasti antaisin sievoisen summan rahaa suosikkijääkiekkojoukkueeni toimintaan, jotta voitaisiin hankkia parempia pelaajia. Miljoona ei tuntuisi missään tuossa summassa. Hallilta hankkisin aition. Unelmatalo Suomessa olisi valkoinen kivitalo merenrannalta, sisä -ja ulkoaltaineen, kuntosaleineen jne. Ulkomaillekin voisi muuttaa, mutten tiedä minne. Paljon olen kuitenkin nähnyt jo nyt.

Vierailija
30/30 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomatta muiden vastauksia:

- säätiö pystyyn jota kautta omille lapsille turvattu tulevaisuus

- palkkaisin kodinhoitajan ja puutarhurin

- ostaisin omille ja appivanhemmille vanhuuden kaupunkiasunnot

- palkkaisin 4 sairaanhoitajaa hoitamaan suvun vanhusta kotona 3-vuorotyönä

- perustaisin hoivayrityksen, jossa laatu ja ihmisläheisyys on kaiken a&o eikä voiton tuottaminen. Tarjoaisin vanhainkotipaikkoja ja kotiapua.

- ostaisin loma-asunnon jostain lämpimästä

- matkustaisin aina busineksessä

- irtisanoutuisin työstäni