Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytin 28 vuotta ja minua ahdistaa sairaalloisesti vanhuus ja vanhainkotiin joutuminen

Vierailija
08.01.2022 |

Mistä tällainen pelko johtuu näin nuorena? Näin mummini yksinäisyyden ja tylsyyden vanhainkodissa. Meni huonompaan kuntoon nopeasti varmaan siksi, kun päivät olivat samanlaisia: pelkkää sängyllä makaamista, tuolissa istumista ja ateriointia. Ei virikkeitä, rakkaita ihmisiä lähellä, ei lemmikkiä ei edes telkkaria voinut katsoa kun ei näe ja kuule enää kunnolla. En halua sellaista itselleni.

Kommentit (25)

1/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori ja voit itse vaikuttaa tulevaisuuteesi positiivisesti.

Vierailija
2/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä ei tarvitse miettiä vielä. Sitten lähempänä voit tehdä päätöksiä. Eiköhän eutanasiakin ole silloin laillistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Hulluista jankkaaja taas vauhdissa huutamassa.

Vierailija
4/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin. se johtuu varmaan vaan että sairastan ahdistuneisuushäiriötä. Ei tuo ole ainoa asia mikä ahdistaa.

Vierailija
5/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastatko progeriaa?

Vierailija
6/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsia ja oo niille niin hyvä äiti että ne haluavat hoitaa sua kun oot vanha. Vaihtoehtoisesti syyllistä niitä niin että ne ei voi elää jos eivät hoida sua.

Vierailija
7/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos nauttisit silloin kun et vielä ole siellä? Esim listan tekeminen asioista jotka on hyvin ja joista voi tuntea kiitollisuutta auttaa oikeasti, kun on pakko miettiä niitä asioita. Kymmenen kohtaa on jo ihan hyvä, ja sen voi tarvittaessa tehdä uudestaan. Niitä kyllä keksii kun pakottaa itsensä keksimään

Vierailija
8/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheskään kaikki päädy vanhainkotiin. Hyvin monet kaatuvat sitä ennen ns. saappaat jalassa.

Vierailija
9/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta. Et joudu, jos et itse vanhuudessasi halua tai pysty vanhainkotipaikkaa maksamaan. Hyvinvointivaltio on sinun vanhuuteesi mennessä ajettu täysin alas ja hoitoa saa silloin vain maksua vastaan.

Vierailija
10/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huolehtia ihmissuhteistaan.  Jos niitä on kovin vähän niin hakeutua ihmisten seuraan harrastuksissa, (kulttuuri)menoissa ja vaikka harrasteopiskellun parissa.

Vierailija
11/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuostahan pelkosi johtuu kun olet nähnyt tilanteen. Itse olin 15-vuotiaasta lähtien muutamana jouluna vanhainkodissa tekemässä joulukoristeluja ja kierreltiin huoneissa pitämässä esityksiä, ja kauhea kammo jäi. En toivo itselleni enkä kenellekään sellaista elämää, mutta joskus se on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
12/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkympin kriisiä veikkaan. Vanheneminen on ihan mukavaa.

Käyn viikoittain vanhainkodissa seurustelemassa 80-vuotiaan kanssa ja ihan hauskat jutut meillä on.

Terveisin Salme 70 v.

Vierailija
13/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huolta. Et joudu, jos et itse vanhuudessasi halua tai pysty vanhainkotipaikkaa maksamaan. Hyvinvointivaltio on sinun vanhuuteesi mennessä ajettu täysin alas ja hoitoa saa silloin vain maksua vastaan.

Mihin mummelit ja pippelit sitten heitetään?

Vierailija
14/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä ei tarvitse miettiä vielä. Sitten lähempänä voit tehdä päätöksiä. Eiköhän eutanasiakin ole silloin laillistettu.

Juu. Kannattaa jo nyt tehdä viralliset paperit, että haluaa tappaa itsensä kun tulee vanhaksi.

Kaari Utriohan kirjoitti 90-luvulla, että hän haluaa kuolinpillerin kun täyttää 70. No ei ole Kaari nyt sellaisesta enää puhunut ja 80-rajapyykki lähestyy jo hyvää vauhtia😄

Vierailija
15/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, että vanhainkotiin ei niin vain mennä. Sukulaiseni ovat olleet loppuun saakka kotona, siis yli 80- tai yli 90-vuotiaiksi. Pelkosi on ehkä aiheeton?

Heidän vanhuuteen ovat kuuluneet sairaudet, tapaturmat, hoidot, leikkaushoidot, tehohoito, osastohoito sairaalassa, kuntoutus terveyskeskuksessa ja kotiutus. Kotona  kotihoito sekä lääkärikäynnit ja laboratoriotutkimuksissa ja fysioterapiassa käynnit. Tai fysioterapia on tullut käymään kotona. Jalkaterapeutilla käynnit tai jalkaterapeutti on käynyt kotona.

Vierailija
16/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y H Y Y Y ON NIIN KAMALAN ITKUINEN JA AHISTAVA OLO KUN OLEN NAINEN JA PELKÄÄN ETTÄ TULEN VANHANSI Y H Y Y Y Y Y TARVIIN KESKUSTELUAPUA KELAN PIIKKIIIN Y H Y Y Y 😩😫😩😭

Vierailija
17/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huolehtia ihmissuhteistaan.  Jos niitä on kovin vähän niin hakeutua ihmisten seuraan harrastuksissa, (kulttuuri)menoissa ja vaikka harrasteopiskellun parissa.

Oikeasti uskot, että vaikkapa 85-vuotiaalla on vielä harrastuskavereita, jotka käyvät aktiivisesti vanhuksen luona seurustelmassa? Useimmat kaverit ovat tuolloin jo kuolleet tai itse niin sairaita, että ei siinä nuoruuden harrastussuhteet paljoa paina.

Vierailija
18/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ahdistushullu.

Vierailija
19/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan itkemään tuostakin asiasta, ap.

Kun olet terapeutin mielestä valmis, olet epäilemättä 80 v.

Vierailija
20/25 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi