Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisitte nyt, kun koulut alkamassa

Vierailija
08.01.2022 |

Toinen lapsista, 6. lk, on nuhassa. Tukkoinen ja räkäinen. Koronatesti näyttänyt muutaman päivän negaa. Tosin oireeton alkaneet vasta toissapäivänä. Meillä on toinen lapsi 2. lk. Hän on ihan terve. Laittaisitteko terveen tokaluokkalaisen kouluun vai pitäisitte suosiolla molemmat kotona? Meille sopii hyvin, jos molemmat on kotona. Etäopiskelu ja muu hoituu, teen itse kotona töitä. Mietin vaan, onko molempien kotona pitäminen ylireagointia vai jopa suotavaa tässä tilanteessa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap korjaa: oireetkin alkaneet toissapäivänä

Vierailija
2/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä aion pitää ihan terveen lapsen kotona. Koko homma on täyskaaos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin molemmat kotona.

Pitäisin kotona, vaikka ei olisi oireita.

Ei ole mitään järkeä lähettää lasta kouluun tässä tilanteessa: luokkahuoneissa ei ilma vaihdu riittävästi, lapset istuvat lähekläin.

Käytävillä ollaan kuin sillit suolassa, maski jossain muualla kuin naamalla.

Ruokalassa otetaan ruoka samalta linjastolta, mistä useampi sata muutakin lasta ottaa. Samoja ottimia käsittelee n. sata lasta ennen kuin ne vaihdetaan. Käsipesusta huolimatta sormet käyvät suussa, nenässä ja housuissa. Ehkä tulee yskä tai aivastuskin.

Jo delta tarttui luokissa hyvin, mutta tästähän ei puhuta, koska ketään ei katsottu altistuneeksi eikä asioista saanut puhua. Omat lapseni pitäisin kotona ainakin parisen viikkoa.

Vierailija
4/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsi rokotettu tällä viikolla ja taatusti en laita häntä kouluun ihan jo siksi, että rokotus ehtisi tehota. Onhan se selvä, että kohta on koulu kiinni joka tapauksessa. 

Vierailija
5/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kotona.

Vierailija
6/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona

Vierailija
7/7 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kotona t. ope. Pidä koko ensi viikko ja katso tuleeko koulussanne heti altistumisia. Itse menen maanantaina töihin ja hyväksyn täysin sen jos puolet koulun oppilaista on kotona. Minäkin olisin jollei olisi pakko mennä töihin. Olen täysin etäkoulun kannalla tässä virustilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan