Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi oon vähäisen ponnistelun jälkeen ihan poikki?

Vierailija
08.01.2022 |

15-30 minuuttia lumihommissa kolan kanssa ja kädet melkein tärisee ja ihan hengästynyt ja hengenahdistunut olo.. no oli se sentään sellasta jo kertaalleen jäätynyttä lunta jota piti tökkiä sen kolan kanssa.. mutta silti.

Salilla taas saa huhkia yli tunnin niin ei millään hengästy..

Aina sitä vaan epäilee onko sydämmessä jotain vikaa kun voimat loppuu kesken ja hengästyy tuolla tavalla, mutta kardiologi on sitäkin tutkinut (osittain erään muun vaivan takia) eikä mitään vaivaa ole, ihan on sydänfilmiäkin otettu.

Ikääkin on vasta 33v, pitäisi sitä kai olla paremmassa kunnossa tällä iällä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute aiheutti mulle tuota. Käy lääkärissä.

Vierailija
2/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko astma tutkittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus? Burnout? Ferritiinit nollissa?

Vierailija
4/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raudanpuute aiheutti mulle tuota. Käy lääkärissä.

Täytyypä katsoa tuokin juu, ei varmaan koskaan ole mitattu multa

ap

Vierailija
5/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid?

Vierailija
6/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sun salitreenit olla liian lepsut jos et siellä hengästy, mut peruslumityöt saa tollaseen kuntoon ja epäilemään jo suurinpiirtein sydäriä.  

Vierailija
7/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa sun salitreenit olla liian lepsut jos et siellä hengästy, mut peruslumityöt saa tollaseen kuntoon ja epäilemään jo suurinpiirtein sydäriä.  

Niinpä se taitaa olla

Vierailija
8/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksen haittoja

Vierailija
9/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini liian alhainen. Pitäisi olla 100. Suomessa tosin ollaan lääkäreiden mielestä hyvällä tolalla, jos ferritiini on 10. Ferritiini 15 on kuulemma jo tosi hyvä. WHO:n alin suositus 30 on sekin liian alhainen.

Mahdolliset rokotehaitat kannattaa myös ottaa harkintaan, jos vaiva on alkanut yllättäen. Vapinaa ja neurologisia ongelmia on raportoitui joillakin  rokotteen saaneilla. Mutta todennäköisimmin syynä on ferritiini.

Vierailija
10/10 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ferritiini 4 ja joka päivä oli kidutusta. Tuntui että olen sekoamassa. Terveyskeskuksessa kehotettiin kokeilemaan parin kk rautakuuria.

Menkat oli Niagaran putoukset, isoja hyytymiä ja kesti kerralla viikon. Pahin päivä oli sellainen, että istuin 6h putkeen pöntöllä valumassa. Oli kivaa jos joutui vaikka työreissuun. Kerran olin oppilaitoksessa vetämässä esitystä kun se pahin vuoto alkoi. Siellä seisoin luokan edessä 2h ja mustat housut oli läpimärät nilkkoihin asti kun siteistä vähän vuoti yli. Tätä ihanuutta kesti 15v, sitten maksoin yksityisen työterveyden gynekäynnin, joka oli järkyttynyt tilanteesta ja asensi hormonikierukan. Siihen loppui. Rautaa saa tosin vieläkin syödä, niin hitaasti varasto täyttyy.