Mitä tekisit, jos saisit tietää, että miehelläsi
on teiniaikana adoptioon annettu lapsi. Tai siis mies olisi tullut isäksi teini-ikäisenä ja he olisivat lapsen äidin kanssa antaneet vauvan adoptioon.
Sitten kun tapaat itse ensimmäistä kertaa miehesi niin tämä ei kerro asiasta mitään. Menette naimisiin ja saatte lapsia. Et vieläkään ole tietoinen asiasta.
Sitten eräänä päivänä 18-vuotias henkilö ilmestyy ovesi taakse. Pian selviääkin, että hän on miehesi lapsi.
Mitä tekisit tässä tilanteessa? Meillä nyt näin, tapahtui reilu viikko sitten ja vasta nyt pystyn kirjoittamaan tästä. Olen edelleenkin aivan šokissa.
Kommentit (15)
Varmaan moikkaisin "kato terve". Eipä tos ny mitään ihmeellistä ois.
Mä olisin myös shokissa.
Eihän tuollaista ihan heti kerrota, mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun hääpäivä on lyöty lukkoon, kerrotaan noin isot asiat.
Ei kai siinä muu auta kuin yrittää sopeutua tilanteeseen. Itse toivottaisin uuden perheenjäsenen tervetulleeksi. Vaikeampi tuo tilanne on tälle aikuiselle lapselle kuin sinulle. En tekisi siitä ainakaan tahallani vielä vaikeampaa.
Huh huh! Jaksamisia sulle. Kyllä tommoset asiat pitäis kertoa.
Teinipoika ei ehkä ole vielä oikein osannut ajatella tyttöystävän vatsassa kasvavaa vauvaa omakseen. Asia ei ehkä todellakaan ole merkinnyt miehellesi juuri mitään. Se ei tarkoita, etteikö hän nyt aikuisena osaisi käsitellä asiaa ihan toisin.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:00"]Huh huh! Jaksamisia sulle. Kyllä tommoset asiat pitäis kertoa.
[/quote]
Kiitos sinulle ja muille vastaajille. Itsekin olen sitä mieltä, että tuo olisi pitänyt kertoa jo seurustelun alkuvaiheessa.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:04"]Teinipoika ei ehkä ole vielä oikein osannut ajatella tyttöystävän vatsassa kasvavaa vauvaa omakseen. Asia ei ehkä todellakaan ole merkinnyt miehellesi juuri mitään. Se ei tarkoita, etteikö hän nyt aikuisena osaisi käsitellä asiaa ihan toisin.
[/quote]
No ehkä näin, mutta mies on nyt kolmekymppinen ja sen ikäisen pitäisi jo osata kertoa tällaiset asiat.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:13"]
ero
[/quote]miksi ihmeessä?! :O
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:04"]Teinipoika ei ehkä ole vielä oikein osannut ajatella tyttöystävän vatsassa kasvavaa vauvaa omakseen. Asia ei ehkä todellakaan ole merkinnyt miehellesi juuri mitään. Se ei tarkoita, etteikö hän nyt aikuisena osaisi käsitellä asiaa ihan toisin. [/quote] No ehkä näin, mutta mies on nyt kolmekymppinen ja sen ikäisen pitäisi jo osata kertoa tällaiset asiat. -ap-
[/quote]
Jos ei ole pitänyt asiaa tärkeänä. Ettei adoptioitu koskaan ilmestykkään oven taakse. Mitäpä sillä silloin olisi merkitystä?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:20"]
ero
[/quote]
Salailee, on siis epäluotettava. Mitä muuta kenties salaa ja valehtelee. En katselisi.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:20"]
ero
[/quote]
Salailee, on siis epäluotettava. Mitä muuta kenties salaa ja valehtelee. En katselisi.
[/quote]
No jopas sinä pienestä eron ottaisit.
Itsehän et varmaan koskaan valehtele miehellesi. Et edes pienen pientä valkoista valhetta päästä?
Ero tulisi täälläkin. Ei meidän suhde voi pohjautua valheelle, ei olisi se mies jonka kanssa luulin eläväni.
Itse olen jo sen verran vanha (48v.) etten pienestä hätkähdä. Adoptoitu lapsi usein kaipaa hyväksyntää ja yhteyttä biologisiin sukulaisiinsa. Lapsihan on teidän lastenne sisarpuoli, hänen olemassaolonsa ei ole millään tavalla teiltä pois. Ei edes taloudellisesti jos sitä pelkäät että vie perintöä omilta lapsiltasi. Tutustukaa ja pitäkää yhteyttä. On pelkästään hyvä asia jos miehesi haluaa tutustua lapseensa.
Ihmettelisin miksi mies ei ole uskaltanut kertoa.