Ärsyttää kutsua ihmisiä kahville, aina sama juttu
"Tervetuloa Liina-Stiinan X-vuotiskahville kello 15.00 lauantai yy.zz".
Eka vastaa kiitos kutsusta, voimmeko tulla jo yhdeltä koska plääplää, ja toinen sanoo joo tullaan mutta vasta viideltä, ei kai haittaa? Ja kolmas ehdottaa että tulee sitten perjantaina tai sunnuntaina tai joku muu päivä ens viikolla, kai se sopii?
No ei sovi! Kahvit on silloin kun sanon koska en jaksa vieraita koko päivän ja aikataulu ajateltu niin että ehdin leipomaan ja saada kämpän siistiksi ennen kuin vieraat tulevat!
Ja käyn 3-vuorotöissä, ei ole sit aikaa ottaa vieraita vastaan silloin kun heille sattuu sopimaan!
Sori pötkö, mobiili.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:53"]
Mä taas suorastaan toivon, että jos kutsumilleni ihmisille ei juuri kyseinen aika käy, mutta haluaisivat silti tulla, niin kysyvät, sopiiko tulla aiemmin/myöhemmin. Jos mulle ei sovi, niin osaan sen siinä vaiheessa sanoakin. Ei kysyminen mitään maksa.
[/quote] Niin, mutta jotenkin tuntuu että on eri asia kysyä sopiiko tulla toiste, kun sanoa että tulisimme silloin ja silloin, koska silloin meile sopii.
Eli kutsujan pitää sopeutua sitten siihen ajankohtaan mikä kutsutulle sopisi, sen sijaan että kutsuttu sopeutuisi sitten johonkin toiseen kutsujalle sopivaan aikaan. Menipä vaikeaksi =D
[/quote]
Ymmärrän, mitä tarkoitat. Mä koen pääseväni itse helpommalla, jos kutsuttu ehdottaa jotain muuta aikaa, joka sopisi hänelle. Sen sijaan, että mä kysyisin, käykö silloin ja silloin...ai ei, no entäs seuraavana päivänä...ai ei silloinkaan..no entäs...
Meillä on aktiivisesti harrastava perhe eikä synttäreiden vuoksi olla pois treeneistä. Sitä kutsutaan sitoutumiseksi. Kun itse järjestämme synttäreitä (olemme molemmat mieheni kanssa vuorotyöläisiä), ymmärrämme hyvin, jos ilmoittamamme aika ei sovi ja joustamme siinä töiden ja omien aikataulujen puitteissa. Kukaan "ensi viikolla" tulevista vieraista ei todellakaan oleta, että juhlaherkkuja on edelleen tarjolla tai koti tiptop. Kahvitellaan sitten pienimuotoisesti ja vaihdetaan kuulumiset. Vaikuttaa siltä, että ap:n perheellä ei ole muuta elämää kuin työ ja koti.
Meillä kans käy usein kun ap kertomuksessa. Ja varsinkin nuorin siskoni harrastaa tätä. Kutsun esim tyttäreni synttäreille klo 14-17 ni kyselee että voiko tulla aamulla tai myöhään illalla kun olis just siihen aikaa kuoroharkat tai kuntosali treenit. Aluksi vastailin että illasta käy mutta kun heidän ilta on vasta klo20 ja me jo sillon yritetään alottaa iltahommia joten nykyään vastaan että ei käy muu aika kun aamusta vielä valmistellaan juhlia ja illasta ei käy.