Elän yli varojeni ja ostelen kaikkea turhaa,
sitten joudun kituuttamaan syömällä kaurapuuroa. Minulla on jotenkin takaraivossa se ajatus, että pitäisi olla muodikas, omistaa uusimmat laitteet jne. Enkös olekin tyhmä? Kirjoita jotain, joka saa minut ulos tästä kierteestä?
Kommentit (23)
Luottokortit ainakin ensimmäisenä piiloon, siihen kierteeseen olen minäkin haksahtanut ja nyt maksellut niitä pois sitten. Luotolla ostetut vaatteet on jo ties missä... Harmittaa oma tyhmyys, mutta opin ainakin jotain jos ei muuta.
Tässä on vähän vanhentunut ja viisastunut, että kaikkea ei vaan tarvitse omistaa. Enää en osta mitään "ihan kivoja" juttuja vaan niitä jotka ovat todella kivoja ja tiedän tulevan kovaan käyttöön.
Itse en niinkään ole shoppaillut verkossa, joten ostojen minimoimiseksi en yksinkertaisesti enää mene niin usein kaupoille.
No en tiedä. Itse olin tuollainen 18-20-vuotiaana, kalliita vaatteita yms, shoppailin joka viikko. Mutta sitten tulin raskaaksi ja jäin äitiyslomalle --> tulot tippui, ei enää voinut ostella kaikkea..tottumuskysymys, meni vuosi ennen kuin totuin..vaikka nyt olisi taas rahaa ostella itsellekin kaikkea, niin en ostele päättömästi
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 11:10"]
-Älä osta mitään luottokortilla/osamaksulla.
-Maksa kaikki käteisellä (näet kuinka sitä rahaa menee vert. kun maksaa kortilla)
-Laita joka kuukausi automaattisesti menemään osa säästöön (jos et mitenkään muuten onnistu, nosta esim. vero% korkeaksi) kun rahoja "ei näe" ei niitä tuhlaa.
[/quote]
Hyviä konkreettisia vinkkejä! Kiitos. ap