En pääse yli erosta
Erottiin elokuussa 2,5 vuoden suhteesta. Ero oli traumaattinen eikä mitään asioita puhuttu. Nyt tuntuu etten pääse yli/haikailen edelleen eksäni perään. Näin hänet eilen tinderissä. Pelkään, että pian hän löytää uuden. Tosin sitä ennen olin luullut, että hänellä on jo uusi. Kun tajusin, ettei vielä ole aloin toden teolla haikailla perään. Hän oli lähes kaikkea mitä mieheltä saatoin toivoa. Itse halusin erota, koska mua ahdisti se suhde. Tai pitää edes taukoa/saada omaa tilaa. Nyt ikävöin vieläkin eksääni ja mietin, mitä kaikkee olisin voinut tehdä toisin ettei asiat ois menneet niin. Toissapäivänä mietin jo masennuslääkityksen aloittamista joksikin aikaa, mutta pelkään että se vie muistin ja sitä kautta opiskelukyvyn. Vinkkejä? Tai kokemuksia mielialalääkkeistä? Olin jo syyslukukauden sairaslomalla. Niin ja oon eh mielenvikainen, koska ex kohteli mua todella huonosti. Mutta ehkä itsekin olisin voinut toimia toisin. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta? Miten siitä on selvitty? Haluisin vaan hänet takaisin, tai ainakin puhua rehellisesti edes kerran.
Kommentit (21)
Jos se kohteli sua huonosti niin miten se silti pysty olleen melkein kaikkea mitä mieheltä saatoit toivoa? En suosittelis mielialalääkkeitä, ilman niitä on helpompi olla kosketuksissa omiin tunteisiin ja ratkoa niitä. Kyllä tähän joku ratkaisu löytyy, vaikken enempää auttaa osakkaan
No vastahan tuosta on joitain kuukausia. Anna itsellesi aikaa toipua ja pyri etsimään elämään muuta tyydytystä tuovaa sisältöä kun eksän vahtaaminen. Aika kyllä parantaa haavat.
Miten mies joka kohteli sinua todella huonosti, saattoi olla ”kaikkea mitä mieheltä toivot”? Olet jumissa johonkin harhakuvaan.
Hoida oma pääkoppa kuntoon ennen kuin aloutat mitään uusia suhteita.
Eikö se olisi hyvä jos muisti menee ja unohdat miehen?
Vierailija kirjoitti:
Muuhun puuttumatta, masennuslääkkeet ei vie muistia taoppimiskykyä, vaan asia on päinvastoin. Ne tukevat näitä.
Itseasiassa söin kerran sertralinia muutaman viikon ajan. Siis olin tyhmä kuin saapas. En muistanut edes mitä olin 10 min. sitten tehnyt. Saatika edellisenä päivänä/viime viikolla. Kaikki masennuslääkkeet ei varmaan vaikuta niin. Söin 100mg annoksella, mikä oli maksimiannos mitä tuoteselosteessa luki. Olin kyllä kuin duracell niiden viikkojen ajan, mutta pää täyttä usvaista puuroa. En tiedä vaikuttaako paino, painan reilusti alle 50kg. Googletin seronil nimistä masennuslääkettä. En tiedä oisko parempi.
Ap
Muista ne paskat hetket kun sua kohdeltiin huonosti. Et haluaisi sitä kokea uudelleen. Itse halusit suhteen poikki, syystä. Mikään ei tule suhteessa paremmaksi vaikka sen uudelleen aloittaisitte. Kaikki samat ongelmat toistuvat.
Katso eteenpäin, kaikki järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos se kohteli sua huonosti niin miten se silti pysty olleen melkein kaikkea mitä mieheltä saatoit toivoa? En suosittelis mielialalääkkeitä, ilman niitä on helpompi olla kosketuksissa omiin tunteisiin ja ratkoa niitä. Kyllä tähän joku ratkaisu löytyy, vaikken enempää auttaa osakkaan
Siinä miehessä oli tavallaan kaks puolta. Ja oon miettinyt olisinko omalla käytökselläni voinut vaikuttaa hänen käytökseen.
Ap
Kannattaa varmaan haikailla ihmisen perään mikä kohtelee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se olisi hyvä jos muisti menee ja unohdat miehen?
Olisi, jos en opiskelis vaativaa teknillistä alaa. Kadun etten aloittanut lääkitystä sairaslomalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä miehessä oli tavallaan kaks puolta. Ja oon miettinyt olisinko omalla käytökselläni voinut vaikuttaa hänen käytökseen.
Ap
Voithan sä laittaa sille tinderissä tykkäyksen ja katsoa miten se reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voithan sä laittaa sille tinderissä tykkäyksen ja katsoa miten se reagoi.
Painoin jo ruksin, ois varmaan pitänyt.
Ap
Aina kun alat haikailla miehen perään, yritä aktiivisesti palauttaa mieleen kaikki ne kerrat kun mies kohteli sinua huonosti. Jos mies kerta on kohdellut huonosti niin ei missään nimessä kannata palata siihen samaan suhteeseen. Olet vaan tiukkana ja muistutat itseäsi kaikesta huonosta teidän suhteessa ja että ansaitset parempaa.
Niinä hetkinä, kun se ikävä kovasti iskee, etsi muistisi lokeroista ne syyt, minkä vuoksi halusit erota. Vaikka usein kannustetaankin keskittymään hyviin muistoihin, joskus ne huonot muistot ovat juuri sitä, minkä voimin pääset irti menneestä ja pystyt jatkamaan elämässäsi eteenpäin.
P.S. Ehkä eksälläsi oli jo toinen, mutta ovat jo eronneet? Ehkä eksäsi kohteli häntäkin huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hänen huono käytöksensä ei tietenkään ollut sinun syytäsi. Tai jos olikin, ei se muuksi muutu, vaikka palaisitte yhteen. Samat asiat sinussa provosoivat häntä huonoon käytökseen kuin ennenkin.
Jos parisuhdetta kaipaat, etsi henkilö, joka ei provosoidu käyttäytymään huonosti sinun seurassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuulostaa erittäin pahalta, toi että miehessä on 2 puolta. Tulet tasapainoilemaan niiden väliä ja olet kohta aivan pyörällä päästäsi jos jatkaisitte. Trust me, olin tällaisen "toisaalta ihana, muta sit taas.."-tyypin kanssa ja kadotin itseni täysin.
Ensiksi: pois sieltä tinderistä, et selvästikkään ole valmis uuteen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Niinä hetkinä, kun se ikävä kovasti iskee, etsi muistisi lokeroista ne syyt, minkä vuoksi halusit erota. Vaikka usein kannustetaankin keskittymään hyviin muistoihin, joskus ne huonot muistot ovat juuri sitä, minkä voimin pääset irti menneestä ja pystyt jatkamaan elämässäsi eteenpäin.
P.S. Ehkä eksälläsi oli jo toinen, mutta ovat jo eronneet? Ehkä eksäsi kohteli häntäkin huonosti?
Niin voi olla, ex soitti mulle 3 päivää erosta ja sanoi, että hän on jutellut useille naisille treffipalstalla. Siks mä olinkin melkeen ihan varma, että sillä on jo uus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voi olla, ex soitti mulle 3 päivää erosta ja sanoi, että hän on jutellut useille naisille treffipalstalla. Siks mä olinkin melkeen ihan varma, että sillä on jo uus.
Ap
:D kuulostaa jo trollilta tää
Muuhun puuttumatta, masennuslääkkeet ei vie muistia tai oppimiskykyä, vaan asia on päinvastoin. Ne tukevat näitä.