Koko koululuokka karanteeniin, jos yksikin koronatapaus luokalla
Siis oikeasti karanteeniin? Miten hallitus voi tällaista määrätä, eikö ole tartuntatautilääkärin asia tehdä arvio tilanteesta?
Kommentit (27)
Tähän asti on käytetty porsaanreikänä kouluissa, että ketään ei ole altistunut, koska maskit. Nytkö altistuu maskeista huolimatta? Maskit on 4-9lk:lla.
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti on käytetty porsaanreikänä kouluissa, että ketään ei ole altistunut, koska maskit. Nytkö altistuu maskeista huolimatta? Maskit on 4-9lk:lla.
Ja lukiossa.
Tosin meidän lukiossa on maskillisten katsottu altistuvan.
Jossain vaiheessa muistaakseni väitettiin ettei rokotettu voi tartuttaa.
Sekavaa.
Oikeastiko te kuvittelette että lapset ja nuoret käyttävät maskeja tunnollisesti? Se on vain suositus. Ei kaikki niitä käytä.
T: ope
Varuskuntien tämänhetken tilanne kertoo aikas hyvin sen mikä tilanne tulee olemaan, kun koulut alkavat. Se on 2-3 viikkoa, ja se on PAKKO mennä etään lähes koko maassa, kun niin moni opettaja ja oppilas on koronassa/ karanteenissa
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko te kuvittelette että lapset ja nuoret käyttävät maskeja tunnollisesti? Se on vain suositus. Ei kaikki niitä käytä.
T: ope
Koulukohtaista. Hyvissä kouluissa käytetään.
Miten edes maskipakkoa ei saada Suomeen? Uskomatonta, että ennemmin eletään tällaista elämää kuin käydään rokotuksissa ja käytetään maskeja. Olen niin väsynyt suojelemaan ihmisiä, jotka eivät itse välitä terveydestään.
Hämmästelen samaa. Itse aineenopettajana isossa koulussa ja oppilaita 250-300 per viikko. Jos sairastun, koulusta menee karanteeniin kaikki seiskaluokat (7kpl), sillä opetan viikottain kaikkia seiskoja. Mutta sen lisäksi myös kaikki 8.luokat (8 kpl) ja kaikki 9.luokat (8kpl), koska näissä aineeni on valinnaisaine ja ryhmät sekaryhmiä eli periaatteessa luokasta aina joku on altistunut.
Oon täysin kypsä näihin näennäispäätöksiin, kun päätetään asoista, joista kellään päättävällä ei ole minkäännäköistä hajuakaan!! Voisko noihin päättäviin ryhmiin saada edes yhden opetusalaa tuntevan henkilön mukaan. Argh!!!!