Naimisiinmeno, suku ahdistaa
Jep, eli mua ahdistaa naimisiinmeno miehen kans kun mulla on ihan kauhea suku :( Kukaan ei pidä yhteyttä toisiinsa, kaikki katkeroituneita ja muutenkin minulla on tosi etäiset välit vanhempiini. Lapsuuteni oli täynnä kaikkea ahdistavaa (mielenterveysongelmainen äiti, isä jäi etäiseksi).. Mua harmittaa jotenkin ihan älyttömästi tää asia, miehen suku kun on täysin päinvastainen. Hänellä paljon sukulaisia ja kaikki on tosi mukavia, sukukokousia paljon ja kaikki näkevät toisiaan ja pitävät yhteyttä.
Mietin vaan, jos menemme naimisiin niin paikalla on pelkkiä miehen sukulaisia?? Ja mun puolelta ei ketään, paitsi muutama ystäväni. Haaveilen isoista häistä, mutta tulisi aika orpo olo, jos paikalla ei ole ketään minun puolelta... Emme kumpikaan ole mitenkään uskonnollisia, että maistraattikin voisi olla vaihtoehto... Jos jollain ollut samankaltainen tilanne niin oletteko menneet vain maistraatissa naimisiin ja kutsuneet vaan muutaman läheisimmän ihmisen?
Kommentit (6)
Minkälaisia juhlia voi maistraatissa järjestää, kauanko toimitus kestää? Jotenkin tuntuu haikealta, kun kuitenkin olisin niitä isoja häitä halunnut ja mahdollisesti vielä kirkossa, mutta näyttäisi hölmöltä jos paikalla olisi miehen iso suku ja minulta muutama kaveri :D
Olen ollut häissä jossa toiselta puolen ei ollut ketään, syynä oli että se ainoa jonka olisi voinut kutsua oli hänkin vähemmän tiedostavassa tilassa sairaalassa. Muita ei edes ollut. Ihan isot kirkkohäät oli ja voithan sinä ajatella että häät ovat kohdallasi siirtymäriitti vanhempiesi suvusta miehesi sukuun kuten ennen vanhaan, syyt vain hieman erit.
Enemmän sinä harmittelet lopun elämääsi sitä että et järjestänyt sellaisia häitä kuin haluat kuin sitä ehkä tulevaa orpoa oloa.
Meillä oli kyllä molempien suvut ja ystävät juhlimassa (noin 60hlöä) mutta mentiin maistraatissa naimisiin. Vihkimisessä ei ollut mukana kuin omat vanhempani, miehen vanhemmat ja miehen sisar, meidän lisäksi 5-6 ihmistä. Vihkimisen jälkeen pidettiin sitten hääjuhla jonne kutsuttiin loputkin vieraat. Hääjuhla oli siis vuokratussa tilassa (aivan kuten kirkkohäidenkin jälkeen). Maistraatissa ei mitkään älyttömän isot tilat olleet ainakaan täällä (Helsingissä) se missä me mentiin naimisiin. Kyllä sinne ihmisiä olis enempi mahtunut mutta ei mitään älytöntä määrää. Odoteltiin ennen sitä vihkimistä jossain sivuhuoneessa ja siinä oli varmaan neljä nojatuolia ja ihan pieni huone. En tiedä suositellaanko sinne ylipäätään otettavan isoa porukkaa. Tietysti henkikirjoittajan voi tilata lisähintaan myös suoraan juhlapaikalle ja hoitaa vihkimisen siellä.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:17"]
Minkälaisia juhlia voi maistraatissa järjestää, kauanko toimitus kestää? Jotenkin tuntuu haikealta, kun kuitenkin olisin niitä isoja häitä halunnut ja mahdollisesti vielä kirkossa, mutta näyttäisi hölmöltä jos paikalla olisi miehen iso suku ja minulta muutama kaveri :D
[/quote]
Ei se hölmöltä näyttäisi, varsinkin jos pitäisit vaikka ihan pienen puheen ja mainitsisit kuinka iloinen olet miehen suuresta, kivasta suvusta.
Sun kannattaisi ajatella asia niin päin, että olet ollut tosi onnekas kun olet löytänyt miehen jonka suku mahdollistaa sulle unelmiesi häät =)
Minä en murehtisi tuota hääasiaa, vaan olisin iloinen päästessäni sukuun, jossa ihmiset pitävät toisiinsa yhteyttä ja muutenkin välittävät toisistaan. Tuo on erittäin hieno juttu ja appivanhemmistakin voi tulla sinulle ajan kanssa ihan läheiset ja turvalliset ihmiset.
Maistraatissa mennään samasta syystä