Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät edes yritä sopeutua pandemia-aikoihin?

Vierailija
08.01.2022 |

Ruoat voi tilata kotiin.

Ihmisiä voi tavata Teamsin jne kautta.

Suurimman osan töistä voi tehdä kotona tai digitaalisessa muodossa.

Kotona voi harrastaa liikuntaa.

Lääkärin voi tavata digitaalisesti.

Apteekeista voi tilata kotiinkuljetuksella myös.

Meidän ei oikeastaan tarvitsisi poistua ollenkaan kotoa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karmealta 😬 En ikinä voisi elää noin! Huomaa, että aloittajasta on tukossa mökkihöperö

Vierailija
22/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät sopeudu, vaikka mikä olisi. Lisäksi osa ihmisistä äkee aina ja kaikessa vain sen, mikä ei ole mahdollista tai ei onnistu. Sopeutujaporukka taas samassa tilanteessa näkee kaiken sen, mikä on mahdollista ja miettii, millä tavalla jokin asia onnistuisi, jos se ei enää onnistu totutulla tavalla. En ota kantaa siihen, pitäisikö ihmisten sopeutua koronarajoituksiin vai, mutta ainakaan mua ei ole koronarajoitukset jurikaan haitanneet, koska olen vain tehnyt asiat toisella tavalla kuin ennen pandemiaa. Jo keväällä 2020 muodostettiin muutaman etätöitä tekevän ihmisen kanssa "koronakuplia" ja pystyimme tapaamaan toisiamme myös sisätiloissa eli toistemme kotona. Mulle tosin ystävieni seura on tärkeämpää kuin ympäristö, jossa olen ystäväni kanssa. Eli kahvi maistuu ystävien kanssa ihan yhtä hyvältä kotona kuin kahvilassakin. 

Sopeutujat joutuvat viime kädessä sopeutumaan totalitaariseen diktatuuriin. Et vain tainnut tulla ajatelleeksi sitä?

Sopeutuj́at sopeutuvat myös toiseen suuntaan nopeasti. Suojelemme myös itseämme. Emme siis olisi kuuliaisia diktatuurille.

Te sopeudutte diktatuuriin eli olette ensimmäisiä ilmiantamassa naapurianne, kun kuulette hänen kritisoivan suurta johtajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tahdo sopeuttaa perhettämme lasten lähikoulun aloitukseen, vaan vaadimme edelleen etäopetusta. Etäkoulu sopii meille hyvin, joten tahdomme sen osaksi keinovalikoimaan torjua koronaa heti!

Vierailija
24/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maksullisia naisia. Samaa olen touhunnut koko pandemian ajan.

Vierailija
25/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä enemmän ihmetyttää, miten helposti ihmiset antaisivat vapautensa. Miksi joku haluaa rajoituksia elämäänsä? Miksi joku haluaisi, että hänet määrätään kotiinsa ja mihinkään ei saisi mennä? Miksi joku haluaa pakkorokotuksia tai sitä, että pitäisi aina kulkea kasvot peitettynä? Tätäkö me halutaan lapsillemme?

Kuulostat neurootikolta

Ok, entä sitten?

Vierailija
26/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei taida ymmärtää, että mitä enemmän hän on valmis mukautumaan rajoituksiin, sitä enemmän hänen oikeuksiaan tullaan rajoittamaan. Lopulta hänellä ja kaltaisillaan ei enää ole mitään oikeuksia. Surullista.

Missä tyranniassa sinä elät? Et kai vain avioliitossa? Kuulostaa muuten tieteistarinalta.

Vierailija
27/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä enemmän ihmetyttää, miten helposti ihmiset antaisivat vapautensa. Miksi joku haluaa rajoituksia elämäänsä? Miksi joku haluaisi, että hänet määrätään kotiinsa ja mihinkään ei saisi mennä? Miksi joku haluaa pakkorokotuksia tai sitä, että pitäisi aina kulkea kasvot peitettynä? Tätäkö me halutaan lapsillemme?

Kuulostat neurootikolta

Ollaan historiassa kohdassa "miten ne antoi tuon diktaattorin nousta valtaan ilman vastarintaa"

Vierailija
28/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap harrastaa ulkoliikuntaa? On sopeutumista pitää yllä ja parantaa fyysistä kuntoaan ja mielenterveyttään. Ulkoilu tukee näitä molempia.

sopeutuja

Vierailija
29/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan asiaa, mutta melkein herttaisen naiivi tuo ajatus, että suurimman osan töistä voisi tehdä etänä. Koronakeskustelussakin, kuten nykyään muutenkin, usein tuntuu, että duunariammateissa toimimista ei pidetä oikein työnä ollenkaan, vaikka moni niistä on itse asuassa yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittisiä aloja (millä esimerkiksi tilaat ne elintarvikkeesi kotiin jos kukaan ei niitä valmista ja tuo kauppoihin). Korona-aikana on puhuttu kovasti siitä kuinka etätyö on niin rankkaa, niin rankkaa, vaikka siinä missä etätyöläinen vielä kääntää kylkeä kotona, on pienipalkkainen autoton suorittavan työn tekijä jo bussissa, junassa, metrossa tai ratikassa matkalla töihin, samalla miettien, että saikohan tällä kertaa tartunnan siltä suu auki kröhivältä maskittomalta kanssamatkustajalta. Mutta töihin on mentävä ja jos autoiluun ei ole varaa niin julkisilla, se ei ole mikään valinta vaan pakko.

Vierailija
30/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä pysyä vain kotona poistumatta sieltä. Jopa keväällä 2020 oli täysin sallittua ja jopa suotavaa poistua kotoa ja ulkoilla mielin määrin. 

Ja toisaalta jotain lääkärin tutkimusta on vähän paha tehdä digitaalisesti, vai miten onnistuu hampaiden röntgenkuvaus, korvatulehduksen toteaminen tai gynekologinen sisätutkimus etänä?

Vierailija
31/31 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä olen tässä jo pitempään ihmetellyt, että miten kurjat kotiolot ihmisillä on kun eivät viihdy? Asuminen maksaa kuitenkin hitosti, niin miksei samalla asuttaisi viihtyisästi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi