Totta on, ettei kannata imettää kuin puoli vuotta, jos haluaa lapsensa hampaiden säilyvän.
Kommentit (12)
maitohampaani olivat ihan mustat ja syöpyneet.
huoletta. Yli 1veen runsasta imettämistä he eivät enää suosi. Suosi myös imettämistä pulloruokinnan sijaan, oikea imuote muokkaa suotuisammin vauvan suuta/tulevia hampaita.
niin, imetyksellä tai sen puutteella ei ollut maitohampaitteni kanssa mitään tekemistä. Jo vauvana annettiin sokerivettä ja mehuja. KUltaisella seitkytäluvulla.
ovat epäonnistuneet imetyksessään=)
ja hammaslääkäri tosiaan totesi, että ei saisi imettää kuin puolivuotiaaksi. Itse olen toista mieltä, mutta ainahan äitejä " kuuluu" syyllistää
Vai onko tämä taas jonkun yhden hammaslääkärin sanomaa?
Vierailija:
No, ehkä hammaslääkärit
ovat epäonnistuneet imetyksessään=)
täällä Turussa kuultua vain=) Ja todella hämmästyttävää, koska neuvolassa suositellaan imettämistä 1-vuotiaaksi. Enkä ole itse samaa mieltä, hammaslääkärin kanssa.
Imetin toista 1v3kk ja toista 1v8kk. Kummallakin on täysin terveet, valkoiset maitohampaat.
Karkkia meillä ei syödä koskaan ja mehuja on harvoin.
Itseäni ei juuri imetetty (osittain 1kk), ja nyt päälle 30-vuotiaana ei minullakaan ole yhtään reikiä hampaissani. Ei ole koskaan ollutkaan.
Mihinkäs tilastoihin me sovitaan?
ps. mieheni on kauhea karkkihiiri ja hammaslääkäreillä riittää töitä hänen hampaissaan. Eikä ole muuten häntäkään pitkään imetetty, 70-luvun lapsi on hänkin.
häviävät, mutta ei ole ihan sama, millaisessa kunnossa ne ovat! Jos maitohampaassa on reikä, se särkee ja pitää paikata tai repiä pois. Eli kyllä niistä pitää huolehtia.
Joo itse imetin noin 4kk, ei ollut mun puuhaa. Mun puolesta jokainen imettää niin kauan kuin haluaa. T: ap
Hampaista vaavilla ei vielä tietoakaan. Kaikilla muilla lapsillani sama juttu.
karies bakteeri ei edes tartu kuin hampaisiin.
Ihan maalaisjärjellä ajateltuna lasten hampaat on sitä paremmin suojassa mitä myöhempää ne puhkeavat.
kukaan imetyksessä onnistunut ei jauha tuollaista paskaa, mikä on täyttä puppua