Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita täysimettäjiä, joilla oma paino ei putoa??

19.09.2006 |

Minä taistelen edelleen kilojeni kanssa, joita on ainakin 10 ylimääräistä. Vauvan syntymän jälkeen lähti parissa viikossa 10kg, varmaan nesteitä yms, mutta toiset 10kg ovat pysytelleen sitkeästi, täysimetyksestä huolimatta. Liikun melko paljon ja olen jättänyt karkit,pullat, pastan, perunan ja riisin+ vaalean leivän pois ja korvannut ne kasviksilla, mutta paino sen kun pysyy. Näin siis jo monen viikon ajan!

Onko muita, joiden paino junnaa, vaikka imettää ja syö normaalisti?

Lähteekö nää läskit ikinä???

Vertaistukea....kiitos!

sitruska ja neiti 2,5kk

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu, mullakaan ei paino tunnu enää tippuvan, n.7kg on vielä n.20 raskauskilosta jäljellä! Tähän on kertakaikkiaan jämähtäny! Ja niinkun mäkin ajattelin et kyl ne sit imettäessä lähtee... Ehkäpä ne lähtee sitten kun on imetys loppu...? No mut yritetään kantaa kilomme iloisesti!

Vierailija
2/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani on jo 6,5 kk ja edelleen hän saa vain minun maitoani. Raskauden aikana kiloja tuli 18 ja 10 lähti aika helposti pois muutaman viikon sisään. Jäljellä oli pitkään nuo 8 mutta vasta nyt tuntuu että pikkuhiljaa paino on alkanut taas laskea, mutta tooooosi hitaasti! Eli nyt viimeisen kuukauden aikana on lähtenyt kilo suurinpiirtein. Luulen kuitenkin että lisää tästä tippuu pikkuhiljaa kunhan vähän vahdin mitä pistän suuhuni ja kunhan liikun edes jotain. Mulla oli liikunta aika vähäistä siinä keväällä.

Jostain muistan lukeneeni, että vasta 6 kk:n jälkeen imetys alkaa tiputtaa painoa. Tietysti edellyttäen ettei äiti mässäile liikoja:).

Esikoisten (kaksoset) jälkeen mulla kesti tosi kauan päästä entisiin mittoihini, enimmäkseen kyllä siitä syystä että söin aina jotain hyvää kun kaksoset menivät unten mailla ja toiseksi en päässyt harrastamaan liikuntaa melkein koskaan. Kesti varmaan pari vuotta ennen kuin olin taas normaalimittainen. Tällä kertaa luulen pääseväni nopeammin kylläkin.

Mutta tsempit sulle, mielestäni sulla on kuitenkin mennyt niin vähän aikaa vasta ettei hätiä mitiä. Lisäksi olen huomannut itsestäni että imetys selvästi lisää ruokaHALUA ja -HIMOJA joten voipi olla että vasta imetyksen lopetus normalisoi ruokahalun... Näin muistan viimeksikin olleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on nyt 7kk ja vasta viimeisen kuukauden aikana on paino alkanut tippumaan. Kiinteitä aloitin antamaan 5kk iässä ja kaikki juotu maito on yhä minusta lähtöisin. Jotenkin aineenvaihdunta on kai ollut jumissa, sillä nyt hiotuttaa enemmmän ja sellainen outo pöhötys on kropasta (ja naamasta!) pikkuhiljaa lähtenyt. Hormonitoiminnastakin lienee kiinni, sillä myös kuukautiset ovat tulleet jo pari kertaa. Eli kyllä tämä tästä... joskus :)

Vierailija
4/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaavi nyt 6 kk, lisäruoat alotettiin 3 vk sitten (mutta tosi vähän syö).

mun ei ehkä pitäisi ihan hirveesti valittaa, koska varsinaisia raskauskiloja ei oo jäljellä kun ihan jotain 1-3.

Tosin sitä ennenkin oli muutama vähän turha kilo, joten ainakin 5 kg ois kiva saada kevennettyä.

Mutta ei tunnu lähetevätn, vaikka nyt oon muutaman viikon harrastanu tosi paljon liikuntaakin. (Ja toki vähän ennennkin, mutta nyt siis oikeen urakalla.)

Lisäksi on ihme turvonnut olo etenkin iltasin, aamulla vielä saattaa tunteakin olonsa suht normaaliksi.

Ja hikoiluttaa hirveen helposti, tuntuu välillä että onko vaihdevuodet jo iskeny yhtäkkiä.

Aineenvaihduntakaan ei taida olla kauhean hyvä, menkat ei oo alkaneet vielä, iho on huonona.

TOIVOTTAVASTI nää vaivat helpottaa viimestään sitten kun imetys loppuu. Alkais edes ne menkat.

Mustakin tosiaan tuntuu että imetys sotkee kropan toimintoja näin paljon - ja toivotaan että asia on niin, ei kai 3-kymppisellä vielä mitkään vaihdevuodet ala.

Vierailija
5/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vielä puoli vuotta esikoisen syntymästä 10 kiloa liikaa yhteensä 22 kertyneestä raskauskilosta. Sitten ne rupesivat yhtäkkiä sulamaan niin, että vuosi synnytyksestä olin jo monta kiloa alle lähtöpainon. Kun imetys väheni pojan ollessa lähempänä puoltatoista vuotta, muutama kilo tuli lisää, siinä vaiheessa piti sitten kiinnittää syömisiin huomiota

Ei parissa kuukaudessa vielä tarvitse tapahtua mitään ihmeitä. Antakaa kropallenne vähän aikaa ja armoa!

Vierailija
6/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu täällä eli paino pysyy samassa/nouseekin helposti vaikka täysimetys päällä. Synnytyksen jälkeen lähti kymppi mutta sitten jumahti siihen, että muutama kilo on vielä ylimääräistä ja tuntuu sitkeästi pysyvänkin.

Vierailija
7/13 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi on puhtaasti aineenvaihdunnallinen juttu - eli oli ihan sama mitä söin, paino ei pudonnut millään, mutta yllättäen ei kyllä noussutkaan. Kun imettäminen on loppunut on mennyt muutama kuukausi 3-4 ja kaikki ylimääräiset on hävinny ihan itsekseen.

Johtuu siis hormooneista ja aineenvaihdunnasta mun arvelujen mukaan. Esikoisen kohdalla mässäilin raskausaikana tosi paljon - painoa tuli 20kg, kaikki oli poissa kun poika oli 10kk (imetys loppui 7kk:n ikäisenä), kuopuksen kohdalla painoa tuli 20kg vaikka olin tosi tarkka ruokavaliosta, paino vasta putoaa (poika 9kk ja imetys lopetettu 3kk sitten), mutta vauhdilla. Eli mulla sekä painon kerääminen ja siitä irti pääseminen ei tuntuis olevan kauheesti itsestä kiinni ; )

Vierailija
8/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista imetin vuoden ja 9kg jämähti persuksiin. Kuopus nyt pian 6kk ja edellisen lisäksi vielä 3kg lisää. Laihduttamaankaan en haluaisi ennenkuin lopetan imettämisen, mutta ehkä ensi kesäksi.........

Vierailija
9/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen raskausaikana keräsin himoliikunnasta ja tosi terveellisestä ruokavaliosta huolimatta yli 20kg, joista laitokselle jäi muutama.. ja ne tulivat melkein kokonaan takaisin sitten, kun maitoa alkoi tulla kunnolla. Kun vauva oli muutaman kk ikäinen, niin innostuin liikkumaan enemmän, sillä seurauksella, että painon sijaan väheni maidon tuotanto. Tuon jälkeen olen mieluummin imettäessä koittanut pitää kynsin ja hampain kiloistani kiinni! Täysimetin esikoista 9kk, nyt hän on 3,5v. ja imetän edelleen. Yhtäkkiä viime syksynä painoni alkoi sinkoamaan sitten alaspäin.. ja sitä " ylimääräistä" ollessa jäljellä enää reippaasti alle 10kg tulin uudelleen raskaaksi ; ). Jos imettämällä haluatte laihtua, niin mitä jos imettäisitte pitempään?! ; ) siis paljon pidempään.. voisi lapsetkin tykätä (niin ainakin meidän esikoinen, tississä roikkuu, vaikka karkuun menisin..!).

Nyt siis tandem-imetän. Se toinen tissiroikkuja on vajaa 2kk ja täysimetän häntä. Keräsin kiloja saman verran lisää kuin ensimmäisessä raskaudessani. Painoa tippunut jonkun verran, olen selvästi vähän laihtunut. - Mutta tuskinpa johtuu imetyksestä vaan varmaankin tästä työnpaljoudesta ja siitä, etten yksinkertaisesti meinaa ehtiä syömään!!! Kynsin ja hampain koitan pitää painostani kiinni ; ) mussutan suklaata etc. jos ei muuta ehdi syömään ; ) tai syömisen lisäksi. Kyllä ne kilot siitä tippuvat.. sitten kun niiden aika on tippua! Nyt keskityn siihen, että maitoa piisaa kaikille yllin kyllin ja itsellänikin on hyvä olla!

- Tiina -

Vierailija
10/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsien kohdalla ollut niin, että paino on hurahtanut suorastaan alaspäin vasta imetyksen loppumisen jälkeen aivan itsekseen.

Vierailija
11/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kertyi edellisessä raskaudessa kiloja +18 joista n. 10kg lähti itsestään ja loput imetyksen avulla, mutta kyllä jouduin muutakin työtä niiden lähtemisen eteen tekemään: jumppasin iltaisin kotosalla ja päivisin lenkkeilin vaunujen kanssa. Viimeiset pari-kolme kiloa lähti vasta imetyksen loputtua, jonka jälkeen laihduin pari kg hoikemmaksi, kuin ennen raskautta.

Nyt toisen raskauden jälkeen sain jo lähes kaikki kilot pois ja osa tuli yhtä vauhdilla takaisin ja vain ja ainoastaan tässä parissa kuukaudessa! :D Kiloja kertyi seitsemän, niistä neljä vielä jäljellä...välillä oli enää kaksi, mut sitten repsahdin herkuttelemaan tuossa välillä. Nyt tiukempi linja jatkuu ja alan harrastamaan jotain liikuntaa säännöllisesti, sikäli mikäli se on kahden lapsen äidille mahdollista :D

Vierailija
12/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana lukea, että muillakin vaan kilot pysyy; niin myös mulla:) Tuntuu vaan, että useimmilla on jo laitokselta lähtiessä normaalipaino, vaan ei ainakaan täällä.

Imetän edelleen 6 kk ikäistä neitiä, tosin kiinteitäkin syödään ja paino ei putoa, ei niin millään. Tosin mullekin ruoka kyllä maistuu, että on silti ihan itsestä kiinni. Ajattelin kyllä kiinnittää omaan painooni huomiota vasta sitten, kun imetys loppuu. Jos sittenkään.. :)

Vierailija
13/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontoäiti huolehtii omistaan :) Raskauden aikanahan kroppa kerää myös imetysvarastoa (suomeksi läskiä) vauvan tarpeisiin ja kun äiti alkaa imettää niin keho ohjelmoituu maidon tuottamiseen ja pitää kiinni kynsin hampain joka grammasta mikä äidin kropassa on. Eli siksi me täysimettäjät ei laihduta heti raskauden loputtua. Mullakin vielä 15 kiloo laihdutettavaa, mutta olen jo luopunut kilojen katoamisesta imetyksen aikana, vaikka mies huomauttelee välillä kun olen lihavampi kun ennen. Mielummin kuitenkin imetän kun laihuuden takia siitä luopuisin. Karisee ne kilot myöhemminkin..

Tiesittekö muuten että pitkä imetys suojaa mm. kohdun alueen syöviltä ja on huippu juttu muutenkin myös äidin terveydelle?

-Jasmina_06 kohta 4kk täysimetystä-