Apua äitini kanssa!!
Äitini väittää että meillä syödään terveellisesti jne. Mutta äiti ei vaan tajua että se syöttää iskälle ja mulle kauheeta paskaa! Jatkuvasti se tekee pastaa ja kaikkea mahdollista hiilari pitoista. Ja aina se ostaa herkkuja. Olen sanonut et jos vielä ostaa niin heitän ne suoraan roskiin..ei usko ei. Jatkuvasti ostaa kaikkea paskaa ja sitten puolustelee "kaikkea saa syödä kunhan ei syö liikaa" Ja vitut! En kestä enää! Tän takia syön vaan hedelmiä ja kasviksia, ja kokkaan omia ruokia koska ei sen tekemää voi syödä! Argh! Iskäkin valittaa sille tästä. Mulla on vielä ortoreksia (äiti ei tiedä) joten on muuten yhtä helvettiä asua täällä. Itse pyrin syömään terveellisesti mutta vituttaa kun mun pitää yksin tehdä omat ruoat ja ne syö niitä hiilari paskojaan..:( olis kiva jos ei ois jatkuvasti herkkuja nenän edessä..Auttakaa!
Kommentit (30)
Äitisi jaksaa vielä valmistaa teille ruuat vaikka valitatte. Hölmöjä molemmat sä ja sun iskäs .jos et karkkia halua syödä älä syö et silti voi äidilltasi ottaa pois ja jos et pidä äitisi kokkaus kokkaa itse .ihmeperhe kyllä
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 22:34"]Äitisi jaksaa vielä valmistaa teille ruuat vaikka valitatte. Hölmöjä molemmat sä ja sun iskäs .jos et karkkia halua syödä älä syö et silti voi äidilltasi ottaa pois ja jos et pidä äitisi kokkaus kokkaa itse .ihmeperhe kyllä
[/quote]
No oltas ilosia jos ei ois jatkuvasti ranskiksia ja kalapuikkoja! Jatkuvasti kaikkea roskaruokaa. -Ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:54"]Mitä haet aloituksellasi? Sitäkö, että joku vakuuttaisi sinun olevan oikeassa ja äitisi olevan kamala sinua epäterveellisillä ruokavalinnoilla tuhoava pullero? Ja entä sitten, jos tämä vahvistettaisiin? Mitä apua sinulle olisi siitä?
Sinä oireilet pahaa oloasi ja kokemiasi kurjia asioita ruuan kautta. Kuten joku tuolla sanoi, mene terveydenhoitajalle, kerro ahdistuksestasi ja asioista jotka painavat (muustakin kuin äitisi ruokaostoksista) ja vaadi itsellesi apua psyykkisiin pulmiisi. Et sinä äitiäsi saa muuksi muutettua, joten tuo vouhkaaminen menee hukkaan.
[/quote]
Halusin aloituksella saada jonkun näköistä neuvoa, että miten äitin saa tajuamaan mitenkä epäterveellistä ruokaa se tekee.-Ap
Ota itsellesi pari, kolme kokkausvuoroa per viikko ja mene äidin kanssa kauppaan ostoksille tai kirjoita kauppalistaan mitä tarvitset.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:30"]Ota itsellesi pari, kolme kokkausvuoroa per viikko ja mene äidin kanssa kauppaan ostoksille tai kirjoita kauppalistaan mitä tarvitset.
[/quote]
Niin kai pitäis tehdä :/ Ainut vaan että se käy töiden jälkeen kaupassa ja yleensä oon koulussa sillon..pitäis saada se kauppaan illalla. -Ap
Se, joka kokkaa, päättää mitä tehdään. Sinulla ja isälläsi on varmaan terveet kädet, voi ihan itse ottaa kauhan kauniiseen käteen ja alkaa vääntää ruokaa. Tulee ehkä vähän arvostusta ruoanlaittoa kohtaan kun teet itse ruoan ja siivoat jäljet.
Miksi et kerro ortoreksiasta äidillesi vaan meille AV:llä? AV:ko ymmärtää sinua paremmin kuin oma äitisi?
t. toinen äiditön
Sano että söit koulussa riittävästi. Osta viikkorahallasi tms. terveellistä ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:30"]Ota itsellesi pari, kolme kokkausvuoroa per viikko ja mene äidin kanssa kauppaan ostoksille tai kirjoita kauppalistaan mitä tarvitset.
[/quote]
Niin kai pitäis tehdä :/ Ainut vaan että se käy töiden jälkeen kaupassa ja yleensä oon koulussa sillon..pitäis saada se kauppaan illalla. -Ap
[/quote]
Kauppalappua ei voi tehdä vaikka edellisenä iltana..? Oisit kiitollinen, kun äitisi viitsii kokata teille. Eikä sun tarvi sitä karkkia vetää, vaikka sitä kaapissa onkin. Ite elin teininä eineksillä ennnen kuin itse aloin kokkaamaan, ruokaa tehtiin ehkä kerran kuussa. Äitini teki pelkkää yötyötä ja nukkui päivät.
N21,
Mitä haet aloituksellasi? Sitäkö, että joku vakuuttaisi sinun olevan oikeassa ja äitisi olevan kamala sinua epäterveellisillä ruokavalinnoilla tuhoava pullero? Ja entä sitten, jos tämä vahvistettaisiin? Mitä apua sinulle olisi siitä?
Sinä oireilet pahaa oloasi ja kokemiasi kurjia asioita ruuan kautta. Kuten joku tuolla sanoi, mene terveydenhoitajalle, kerro ahdistuksestasi ja asioista jotka painavat (muustakin kuin äitisi ruokaostoksista) ja vaadi itsellesi apua psyykkisiin pulmiisi. Et sinä äitiäsi saa muuksi muutettua, joten tuo vouhkaaminen menee hukkaan.