Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä Torissa tietää kuka on huijari?

Vierailija
08.01.2022 |

Huutonetissä on hyvä tuo palauteosio, näkee heti jos joku on saanut huonoa palautetta. Mistä Torissa voi tietää kuka on luotettava myyjä ja kuka ei?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa on se, mitä myydään, ei netistä kaapattu kuva. Ei ylisanoja, vaan asiallista kuvausta. Keskustelu käydään Torin viesteissä, josta sen voi tarvittaessa jäljittää.

Vierailija
22/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. Harmittaa vietävästi, että huuto.net on nykyään niin epäsuosittu ja torissa liikkuu tavara paremmin.

Todella rasittavaa porukkaa siellä ja paljon huijareita. Toisaalta paljon fiksuja ja luotettavia. Hienoja kalusteita tullut ostettua ja noudettua ties mistä. Toisaalta monta kertaa myös joko myyjä tai ostaja vaan kadonnut tuhka tuuleen. Juuri viime viikolla menin noutamaan tuotetta, en ollut edes vielä maksanut, myyjä ei vastannut mihinkään viestiin, ei reagoinut summeriin eikä tullut alaovelle, jopa 25 min odotin. Kerran odotin ostajaa sitä yhtä kalustetta lukuun ottamatta tyhjässä kämpässä tunnin, ei tullut ikinä eikä vastannut mihinkään. Vituttaa koko tori.fi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein mistään. Jotain voi päätellä siitä jos on liittynyt toriin jo vuosia sitten, niin ei ole hirveästi töppäillyt, muuten tunnus olisi poistettu.

Itse tarkastan yhteystiedot esim. puhelinumeron perusteella. Samoin karttapalvelusta näkee mistä tavaran myyjän tavoittaa tarvittaessa. Löytymättömät yhteystiedot ovat ehdoton kaupan este.

Ei kait satavarmaa konstia ole huijareita joukosta seuloa, joten varovainen kannattaa olla. Omat kaupat ovat sujuneet mallikkaasti, ei mitään ongelmaa ostaessa eikä myydessä. Jos tarjous on "liian houkutteleva" ja se pitäisi tehdä pikaisesti kannattaa olla varpaisillaan ja tuntosarvet esiin.

Vierailija
24/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs myyjä kävi vaihtamassa ilmoituksen hinnan korkeammaksi yhteydenoton jälkeen ja yritti esittää, ettei ymmärtänyt "väärinkäsitystä".

Vierailija
25/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä välttää osan että ei asennoidu hyväntahtoisesti luottaen toisen rehellisyyteen, vaan pitää osata epäillä välistävetoa, vainoharhaiseksi ei silti tarvitse ryhtyä.

Ihmiset petkuttaa jos huomaavat että vastapuoli antaa siihen tavallaan hyväksyntänsä. 

Vierailija
26/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs myyjä kävi vaihtamassa ilmoituksen hinnan korkeammaksi yhteydenoton jälkeen ja yritti esittää, ettei ymmärtänyt "väärinkäsitystä".

No tämäkin kai on sallittua, jos ei kauppaa oltu lyöty vielä lukkoon. Mukavaa se ei toki ole ostajaehdokkaalle....

Vierailija
27/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toistaiseksi ollut Torista vain hyviä kokemuksia (koputan puuta). Valtaosa suomalaisista on kuitenkn rehellistä porukkaa. Tulee hyvä mieli sekä myyjälle että ostajalle. Käytän sekä huutoa että toria ja molemmat ihan ok. Torissa voisi tosiaan olla myös palautemahdollisuus.

Vierailija
28/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei kannata maksaa etukäteen näkemättä tavaraa. Ja kaksi vain käteisenä. Ainakin jos myyt jotain.

Vierailija
29/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää kuka on huijari täällä.

Ei ainakaan mua ole tunnistettu.

Vierailija
30/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei kannata maksaa etukäteen näkemättä tavaraa. Ja kaksi vain käteisenä. Ainakin jos myyt jotain.

Olen myynyt ja ostanut etukäteis maksulla muutaman satasen tavaroita. Ilmoituksessa näkee mistä lähtien ollut jäsen.

Vierailija
31/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tiedäkään ja siksi aina kaupat kannattaa tehdä kasvokkain. Ylipäätään huijareita on paljon näissä verkkomyynneissä.

Jooei. Mä en lähde mitään 5-10€ tavaraa hakemaan toiselta puolelta Suomea.

Eipä tuon arvoista tuotetta maksa vaivaa postitellakaan.

Kyllä mielelläni postitan mutta eipähän kukaan osta. Ei minulle ole ongelma pakata 5 eonkaa tuotetta ja kiikuttaa kapuuareissulla postiin samalla kun siitä kassojen ohi menen. Miksi olisi. Vastaahan se minun 1/2 tunnin työpanostani. Asia minkä voin tehdä 2-3 minuutissa... Otte te kummia. Kuvastaa miten laiskoja  suomalaiset aina ovat! Juu, oon itsekin mutta en laiska. Jokusia kertoja oon ostanut tuon summan tavaran. Juu, en enemmän maksaisikaan koska periaate on että sen olen valmis häviämään millä kaupat uskallan näkemättä tehdä. Muutaman kerran tosiaan ei oole tavaraa tullut. Ollut vissiin laiska postittaja...

Vierailija
32/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijarin pajastaminen on mahdotonta mutta hyvä konsti on googlata puhnro ja tilinumero, jos sellaisen saat. Postiennakko paras ja taatusti huijarivapaa kun pyyttää avaamisoikeudella. Tarkistat siis avaamalla ennenmaksua mitä sait paketissa. En tiedä on ko enää mahdollista mutta aikoinani ostin kannettavan tietokoneen ja postin tiloissa testasin sen ennen kuin maksoin. Onhan tuossa sitten se mahdollisuus, että myyjä menettää tuotteen. Kas kun ostaja voi ottaa juoksumaratonin sen jälkeen, kun on paketin avannut... Minua ainakaan olis mikään estänyt ottamasta konetta ilmaiseksi, jos olisin epärehellinen ollut. Oli takaovi auki pihalle asti...

Yritin tarkistaa. Postin omilta julkisilta sivuilta ei löydy tästä mitään tiedotetta tai mainintaa. On kuulemma ilmoitettu vain sisäisissä ohjeissa. Matkahuollon kautta onnistuu vielä paketin tarkistus (pitää olla etukäteen jo sovittu). Tuollasta nettitietoa löysin.

Vierailija
33/38 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt Torissa jo pitkään ja jostain syystä kaupat eivät ole ikinä toteutuneet niiden kanssa, jotka tinkaavat lisäkuvia (jonkun päivämäärälapun tms.) kanssa. Haluavat siis kuvia varmistuakseen tuotteen aitoudesta ja siitä, että mulla on se mutta häipyvät kuin pieru Saharaan nähtyään todisteet...? Eikä mun asuntokaan ole mikään roskaläjä, että näkisivät sen taustalla ja siksi eivät haluaisi ostaa. 😄

Vierailija
34/38 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät huijarit tunnistaa siitä että ne " kuvat " mitä ne lähettää tuotteesta löytyy nopeasti googlen kuvahaulla heti. Yleensä kun pyytää kuvaa missä näkyy päivämäärä lapulla saa karsittua ainakin ison osan huijareista. Asun itse Lapissa ja täälläpäin ei myydä mitään joten 90% kaupoista joudun ostamaan etelästä

Vierailija
35/38 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia otan aina kuvat tai ruutukaappaukset myynti-ilmoituksesta ennen kuin otan yhteyttä myyjään.

Vierailija
36/38 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoituksessa lukee nouto, kuljetus lähikaupunkiin onnistuu, postitus tms, niin se jo ainakin herättää luottamusta.

Vierailija
37/38 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa kannattaa katsoa ihan ekana se, ollut torinkäyttäjä vuodesta se ja se. Toi kertoo tosi paljon. Jos ollut esim vuodesta 2015 torissa ja olis huijari, niin se tieto olis ollut jo ympäri nettiä.

Vierailija
38/38 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, mutta itse törmäsin tapaukseen, joka on napannut myytävän tuotteen kuvat vähänkäytetty.comista. Sanoi vielä, että tuote on kyllä hänen ja korkeampi hinta selittyy sillä, että se on hankala saada vähänkäytetty.comin varastolta takaisin sun muuta höpönlöpöä. Sitten ilmoitus poistettiin.

Tuotteen hintaa oli kerran alennettu, vähänkäytetty.comissa, joten tuote ei ole vielä kuukausiin poistumassa sieltä ja vielä sen verran "haluttua tavaraa", että tuskin myymättä jää sitten kun hinta on sopiva.

Kun myyjän muita tuotteita selasi, niin kaikissa oli erilaista lattia- tai pöytäpintaa. Varmaan enemmänkin kuvia pöllitty pitkin nettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän