Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kirppari-ilmiötä et ymmärrä? -peukutusketju

Vierailija
08.01.2022 |

Kirppareilla ja nettikirppareilla tulee vastaan mitä ihmeellisimpiä asioita, joista ainakin itse ihmettelen, miksi kukaan kauppaa tällaista. Mitä kirppari-ilmiötä sinä et ymmärrä? Peukku ylös = en ymmärrä minäkään, peukku alas = mitä vikaa tässä on, voisin itse ostaakin. Yksi asia per viesti, ap aloittaa.

Törmäsin nettiryhmässä avattujen elintarvikkeiden myymiseen. Koomisinta oli, että tuotteiden parasta ennen -päivämääräkin oli mennyt. En käsitä, mitä tuollaisia kauppaavien päässä liikkuu.

Ap

Kommentit (319)

Vierailija
181/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo..skippaan heti nää myyjät jotka haluaa kahvia tai suklaata, jos ensin laittavat ilmoitukseen annetaan.

Aika kaukana annettavasta. Mieluiten maksan rahalla, kun se että haen kaupasta jotain heitä miellyttävää suklaata/kahvia.

Ostakoot itse!

Vierailija
182/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ostanut ihan kelpo käytettyä tavaraa. WC-paprua, kortsuja, vajaita maitotölkkejä.

T: Urpo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulahtaneet käytetyt kirjat, tavarat ja vaatteet joihin on pinttynyt selvä homeen haju. Kierrän nämä pöydät kaukaa. Rikkinäiset lastenlelut ja muu krääsä. Cd ja dvd levyt joiden alapinta on kuin kissatappelun jäljiltä. Avatut kosmetiikkatuotteet. Ummehtuneet vanhat täkit..yäk. Likatahraiset vaatteet joita on yritetty peitellä hintalapulla. Useamman cd:n, dvd, kirjan, lehden niputtaminen yhteen muoviin. Joudut ostamaan monta jo haluat vain yhden, etkä voi tarkistaa levyjen kuntoa. Jätän suosiolla ostamatta. Ylihinnoittelu, jätän aina ostamatta.

Vierailija
184/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facekirppis ja av-varailijat, joka jumalan tuote varataan ja juuri mitään ei ikinä osteta. Samat tyypit aina, ei tee mieli edes pistää ilmoitusta kun tietää että yks tyyppi varaa kaiken eikä osta.

Laittaa jo ilmoitukseen, että ei varauksia.

Vierailija
185/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein näkee, että on uusia muumimukeja tai mariskooleja kirpparilla hintaan kaupan hinta + 5 €. Ei ole edes mitään harvinaisuuksia, vaan ihan voi kotimatkalla hakea Prismasta saman tuotteen halvemmalla.

Yksi muumimuki (varmaan lukumäärä kymmenissä tuhansissa) ilmestyi myyntiin muistaakseni vain Iittalan myymälässä. Ihmiset jonottivat sitä ja alkuhuumassa ilman jääneet olivat valmiit maksamaan siitä satoja euroja. Tosi.fi:ssä hintaa hilattiin ylöspäin. Sitten, kun pahin kiihko laantui ja mukin hinta asettui kohdilleen, niin mukien ostajat tunsivat itsensä petetyiksi, kun olivat maksaneet mukista sen parikymppiä ja se ei ollutkaan satasien arvoinen eikä mennyt sillä hinnalla kaupaksi.

Vierailija
186/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin näkee, että köyhän oletetaan huolivan mitä vain ja olevan vielä kiitollinen. Köyhäkin saa olla laatutietoinen ja toivoa tietynlaisia tavaroita ja vaatteita. Silloin on se riski, ettei sellaista löydy, mutta en ymmärrä, miksi pitäisi ottaa muiden romuja vastaan vain koska on köyhä. 

Ei kai kukaan sitä tarkoita, että köyhän pitää ottaa mitä tahansa roinaa, vaan että ei voi kerjätä oikein listan kanssa.  Kukaan ei voi.  Ei parempituloinenkaan saa kaikkea haluamaansa, vaan joutuu etsimään ja katselemaan tarjouksia ja olemaan jopa kokonaan ilman, jos ei ole millä ostaa.

Vierailija
187/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VierailijaNo kirjoitti:

Käytettyjä mukeja hirmu hinnoin (joku muumi kuva) Uusia siistimpiä yksivärisiäkin saa muutamalla eurolla.

Onpa hienoo hörppiä aamukaffeet kun kupissa melkein peräaukko suussa.

Laitoin joskus kuvan loma aamustani jossa oli kahvini ainoassa muumimukissani.

Eikös joku tullut järkyttyneenä kommentoimaan kuinka voin juoda aamukahvini 10000€ mukista.

En minä siitä niin paljoa maksanut ja olen siitä aamukahvini juonut monen monet vuodet ja aion juoda vielä tulevinakin vuosina.

Käyttöön olen sen ostanut.

Kerrohan mikä muki noin kallis olisi, en oikein usko että mikään!

En minä ole sitä hintaa kauhistellut vaan minulle on siitä kommentoitu.

Muumi Fazer muki. En minä hinnastoja seuraa käyttämil

Aivan varma, että, jos aamukahvistelijalle selviäisi mukin hinnaksi edes tuhat euroa, niin juominen siitä loppuisi aivan varmasti ja muki siirtyisi hyllyyn tai myyntiin.

Vierailija
188/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkosuomalaisena en ymmärrä suomalaisten kirppisten korkeita hintoja. Hinnat on kauttaaltaan liian korkeat, kun katsoo myytäviä vaatteita tai muita tavaroita. Oikeasti. Tarkoitus on kai päästä eroon niistä tarpeettomista? Suuri osa vaatteista on maksimissaan 50 sentin arvoista ja hintapyyntö on useita euroja, jos ei jopa kymmenen tai ylikin. 

Samoin en ymmärrä, miksi myydään niin huonokuntoista tai huonolaatuista tavaraa. Paljon on myynnissä sellaista, minkä paikka olis joko roskiksessa tai materiaalin kierrätyksessä. Ei kai kukaan osta mitään roskistavaraa? Osa on jopa rikkinäisiä.

Mä tienasin Suomessa huikeasti vaatteilla ja muulla, jotka laitan lahjoituksena hyväntekeväisyyskirppikselle tai annan tutuille.

Kerran löysin roskiksesta vanhan näköisen pöytälampun. Kokeilin ja se toimi. Itse en tarvinnut sellaista lamppua ja tarjosin sitä osto- ja myyntiliikkeeseen. Sain siitä 50€. Olin tuolloin köyhä opiskelija ja sain rahalla reilun viikon ruoat eikä edes tarvinnut olla puurolinjalla.

Vierailija
189/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tolkkua myydä arvokasta pilkkahintaan. Kannattaa selvittää tavaran todellinen arvo, jos vähänkin tuntuu siltä, että tästä voi pyytää enemmän kuin sen max. 3 euroa. Ei tartte sitten tuhansien arvoista esinettä lahjoittaa jollekin kymmenillä senteillä ja saada sitten myöhemmin sydänkohtaus sen takia, kun saa jostain lukea, minkä päästi käsistään ja kuinka paljon joku sillä tienasi huutokauppaamalla sen eteenpäin. Varasti siinä itse itseltään noin 2800€, kun ei viitsinyt nähdä vaivaa selvittää tavaran todellista arvoa.

Vierailija
190/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakiopöydät kirppiksillä. Täällä on ollut yhtään liioittelematta jopa 4 vuotta sama pöytä samoine romuineen. 

Vierailija
191/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakiopöydät kirppiksillä. Täällä on ollut yhtään liioittelematta jopa 4 vuotta sama pöytä samoine romuineen. 

Inhoan näitä yli kaiken!

On käsittämätöntä että kirppiksen ylläpitäjille parin pöydän taattu viikkomaksu on tärkeämpi kuin se, että kirppis pysyy kiinnostavana ja elinvoimaisena.

Vierailija
192/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorin pitäjät ja trokarit perkaa uuden pöydän ja eihän siihen jää kuin jätteitä.

Mutta eikö se ole myyjälle ihan sama keneltä hän saa niistä pyytämänsä hinnan?

Mulle ainkin on. Jos myyn jotain 10 € ja joku pistää sen myyntiin 30 €, niin ei ole multa pois.

Jos myisit kolmella kympillä, niin olisi vielä vähemmän sinulta pois.

Vierailija
193/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hinnan laittaminen tarralla joka ei lähde irti niin millään, ja joskus jopa pilaa myytävän esineen

Tämä on typeryyden huipentuma.

En voi käsittää.

Näin olen nähnyt pilatun monta kirjaa, pahvista kaunista koteloa ym jonka arvo on pudonnut tuon tarran myötä ihan murto-osaan, jos kukaan enää haluaa. On niin turhauttavaa!

Vierailija
194/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VierailijaNo kirjoitti:

Käytettyjä mukeja hirmu hinnoin (joku muumi kuva) Uusia siistimpiä yksivärisiäkin saa muutamalla eurolla.

Onpa hienoo hörppiä aamukaffeet kun kupissa melkein peräaukko suussa.

Laitoin joskus kuvan loma aamustani jossa oli kahvini ainoassa muumimukissani.

Eikös joku tullut järkyttyneenä kommentoimaan kuinka voin juoda aamukahvini 10000€ mukista.

En minä siitä niin paljoa maksanut ja olen siitä aamukahvini juonut monen monet vuodet ja aion juoda vielä tulevinakin vuosina.

Käyttöön olen sen ostanut.

Kerrohan mikä muki noin kallis olisi, en oikein usko että mikään!

En minä ole sitä hintaa kauhistellut vaan minulle on sii

Se joku Muumimuki myytiin lähes kymppitonnilla. Siitä kun joisi kahvin, niin mahtaisi maistua ruhtinaalliselta. 

Vierailija
195/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin näkee, että köyhän oletetaan huolivan mitä vain ja olevan vielä kiitollinen. Köyhäkin saa olla laatutietoinen ja toivoa tietynlaisia tavaroita ja vaatteita. Silloin on se riski, ettei sellaista löydy, mutta en ymmärrä, miksi pitäisi ottaa muiden romuja vastaan vain koska on köyhä. 

Tämä.

Hirveesti alapeukkuja viestille jossa joku sanoi, että ilmaisekin tavaran pyytäjällä saa olla toiveita, mitä tavaraa kotiinsa haluaa. Pahin on sukulaiset, jotka kuvittelevat, että ensimmäiseen omaan kotiinsa muuttavan nuoren luo voi tyhjentää koko varastonsa, ysärin melamiinihyllyt ja isot tietokonepöydät, valitut-palat kirjat, kestorutuilla olevat matot ja toimimattomat lamput...

Vierailija
196/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin punaisen nahkaisen lompakon jonka päälle oli hintalapputarra. Kun kotona irrotin hintalapun jäi väri lompakosta kiinni siihen tarraan, kyllä suututti, lompakko oli pilalla. Hintalapun voisi laittaa sisäpuolelle, samoin kirjoissa vaikka taakse sisäpuolelle.

Testaan aina ennen ostoa lähteekö hintalappu irtoamaan siististi.

Usein kurkistan hintalapun alle myös tarkistaakseni ettei ole peitetty vauriota.

Vierailija
197/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta mitään vaatetta, josta on leikattu materiaali lappu pois.

Harvat haluaa ostaa jotain akryyli tai polyesteri  vaatetta .

Joo, lappujen puuttuminen on ikävää, mutta....

Kankaita oppii kuitenkin tunnistamaan. Ymmärrän, että lappu saatetaan leikata pois kun esim kutittaa tai näkyy käytettäessä.

Vierailija
198/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä vuotta! Siis häh? Mieti, kuinka paljon siihen on joltain uponnut rahaa pöytävuokrina. Kyllä saa paljon myydä, jotta edes vähän plussan puolelle pääsee. Ai niin mutta eihän se ole harrastus eikä mikään, johon ei mene kaikki aika ja rahat. Ja eihän kirppismyynnillä ole tarkoitus tienata, ja mitä näitä aivopesumantroja nyt onkaan.

Vierailija
199/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kytkykauppoja. On jokin pussukka täynnä sekalaista kamaa. Seassa yksi, jonka haluaisin.

Vaikka ostaisin ainoastaan tuon yhden mielellään jopa tuolla yhteishinnalla, niin en jaksa alkaa raahata loppuroinaa mukanani. 

On jäänyt monet ostot tekemättä kun uuvuttaisi ostaa turhaa. Omissa nurkissa on jo valmiiksi kamaa, joka pitäisi saada eteenpäin.

Vierailija
200/319 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä vuotta! Siis häh? Mieti, kuinka paljon siihen on joltain uponnut rahaa pöytävuokrina. Kyllä saa paljon myydä, jotta edes vähän plussan puolelle pääsee. Ai niin mutta eihän se ole harrastus eikä mikään, johon ei mene kaikki aika ja rahat. Ja eihän kirppismyynnillä ole tarkoitus tienata, ja mitä näitä aivopesumantroja nyt onkaan.

Näillä ikuisuusmyyjillä on usein pöytiä ympäri Suomen. Käyttävät kirppiksiä veronkiertoon, kun eivät halua perustaa antiikkiliikettä tmv.

Ihmetyttää silti, millä homma pyörii. Niin pitkään samat tavarat tarjolla samaan ylihintaan.