Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on tylsää, pitäisikö hankkia lapsi?

Vierailija
30.04.2015 |

Elämä on alkanut käydä tylsäksi. Opiskelusta ja työnteosta jäävä vapaa-aika menee netissä surffaamiseen, tv:n tuijottamiseen tai matkustamiseen. Eteenkin juhlapyhinä elämän tylsyys ja yksitoikkoisuus tuntuu korostuvan...Olla pönötetään kahdestaan miehen kanssa, ystäväpariskuntien viettäessä laatuaikaa perheen kesken.

Ollaan jo yli 30v eli ei mitään pikkunassikoita enää. Lapsista on ollut puhetta, mutta ajatuksena oli odotella vielä muutama vuosi. Jotenkin on alkanut tuntua, että lapsen tekeminen (yrittäminen) jo nyt voisi olla sittenkin hyvä idea. Saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta esimerkiksi joulun, vapun tai pääsiäisen laittaminen (koristeleminen, ruoka jne.) ei tunnu mielekkäältä, kun sitä ei voi tehdä jotakin varten. Mulle ja miehelleni on yhdentekevää, että roikkuuko verhotankojen päistä serpentiiniä vappuna vai ei. Uskoisin, että lasten kanssa tulis näprättyä kaikkea pientä kivaa, eikä aika kävisi pitkäksi.

Onko ihan pähkähullu idea tehdä (yrittää tehdä) lapsi täyttämään tylsyyden synnyttämää tyhjiötä? 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"]Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on. [/quote] Lupaako velat olla ruikuttamatta miten tyhjää ja yksinäistä elämä on vanhana?

[/quote]

Minulle käy ainakin tällainen sopimus: kumpikaan ei valita itse valitsemastaan tilanteesta.

t. vela

Vierailija
22/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"] Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on. [/quote] Just näin. Voi nimittäin aloittajalle tulla meko yllätyksenä mitä se elämä lapsen kanssa tulee olemasn ("ei tää oo yhtään sellasta mitä mä ajattelin nyy nyyh") :D [/quote] Ootpa negatiivinen. Miksi ihmiset yleensä hankkii toisenkin lapsen jos se vanhemmuus on niin kamalaa?

[/quote]

Onhan siihen nyt monia syitä:ystävilläkin on kaksi lasta, lapselle sisarus, pelastetaan suhde toisella lapsella, ei ole töitä joten tehdään lapsi, ehkäisy pettää jne. Oletpa naiivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"]Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on. [/quote] Lupaako velat olla ruikuttamatta miten tyhjää ja yksinäistä elämä on vanhana?

[/quote]

Millä av-mamma logiikalla tämä aloitus liittyy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen? Kaikella kunnioituksella, kukaan vela ei edes miettisi lasta, kun maailmassa on meidän mielestämme niin paljon mielekkäämpiäkin asioita kun lapsen kasvattaminen!

Vierailija
24/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"]

[/quote]

Millä av-mamma logiikalla tämä aloitus liittyy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen? Kaikella kunnioituksella, kukaan vela ei edes miettisi lasta, kun maailmassa on meidän mielestämme niin paljon mielekkäämpiäkin asioita kun lapsen kasvattaminen!
[/quote]
Miten sä voit vastata kaikkien velojen puolesta? Varmasti monet velat miettivät lapsen hankkimista, ja sitten päätyvät etteivät hanki. Luulisin että suurin osa sitä miettii, ehkä tyhjäpäille ei tuu sellainen mahdollisuus koskaan mieleen.

Vierailija
25/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"] Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on. [/quote] Just näin. Voi nimittäin aloittajalle tulla meko yllätyksenä mitä se elämä lapsen kanssa tulee olemasn ("ei tää oo yhtään sellasta mitä mä ajattelin nyy nyyh") :D [/quote] Ootpa negatiivinen. Miksi ihmiset yleensä hankkii toisenkin lapsen jos se vanhemmuus on niin kamalaa?

[/quote]

Onhan siihen nyt monia syitä:ystävilläkin on kaksi lasta, lapselle sisarus, pelastetaan suhde toisella lapsella, ei ole töitä joten tehdään lapsi, ehkäisy pettää jne. Oletpa naiivi.
[/quote]
Itse oot naiivi jos kuvittelet että yleensä ihmiset pettyy kun saavat lapsen, mutta silti tekevät toisen ja monet jopa kolmannen. Mä en oo koskaan sitä katunut, enkä kuullut kenenkään muunkaan katuvan.

Vierailija
26/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"]Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on. [/quote] Lupaako velat olla ruikuttamatta miten tyhjää ja yksinäistä elämä on vanhana? [/quote] Millä av-mamma logiikalla tämä aloitus liittyy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen? Kaikella kunnioituksella, kukaan vela ei edes miettisi lasta, kun maailmassa on meidän mielestämme niin paljon mielekkäämpiäkin asioita kun lapsen kasvattaminen! [/quote] Miten sä voit vastata kaikkien velojen puolesta? Varmasti monet velat miettivät lapsen hankkimista, ja sitten päätyvät etteivät hanki. Luulisin että suurin osa sitä miettii, ehkä tyhjäpäille ei tuu sellainen mahdollisuus koskaan mieleen.

[/quote]

Mulle ainakin on jo pienestä pitäen ollut itsestään selvää että en halua äidiksi. En tietenkään puhu kaikkien velojen puolesta. Ehkä joku harkitsee sitten pitkäänkin.

Vierailija
27/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"]Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on. [/quote] Lupaako velat olla ruikuttamatta miten tyhjää ja yksinäistä elämä on vanhana? [/quote] Millä av-mamma logiikalla tämä aloitus liittyy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen? Kaikella kunnioituksella, kukaan vela ei edes miettisi lasta, kun maailmassa on meidän mielestämme niin paljon mielekkäämpiäkin asioita kun lapsen kasvattaminen! [/quote] Miten sä voit vastata kaikkien velojen puolesta? Varmasti monet velat miettivät lapsen hankkimista, ja sitten päätyvät etteivät hanki. Luulisin että suurin osa sitä miettii, ehkä tyhjäpäille ei tuu sellainen mahdollisuus koskaan mieleen.

[/quote]

Mulle ainakin on jo pienestä pitäen ollut itsestään selvää että en halua äidiksi. En tietenkään puhu kaikkien velojen puolesta. Ehkä joku harkitsee sitten pitkäänkin.
[/quote]
Samoin. En ole ikinä edes harkinnut lasten hankkimista. Ei ole minun juttuni.

Vierailija
28/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:40"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"] Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on. [/quote] Just näin. Voi nimittäin aloittajalle tulla meko yllätyksenä mitä se elämä lapsen kanssa tulee olemasn ("ei tää oo yhtään sellasta mitä mä ajattelin nyy nyyh") :D [/quote] Ootpa negatiivinen. Miksi ihmiset yleensä hankkii toisenkin lapsen jos se vanhemmuus on niin kamalaa? [/quote] Onhan siihen nyt monia syitä:ystävilläkin on kaksi lasta, lapselle sisarus, pelastetaan suhde toisella lapsella, ei ole töitä joten tehdään lapsi, ehkäisy pettää jne. Oletpa naiivi. [/quote] Itse oot naiivi jos kuvittelet että yleensä ihmiset pettyy kun saavat lapsen, mutta silti tekevät toisen ja monet jopa kolmannen. Mä en oo koskaan sitä katunut, enkä kuullut kenenkään muunkaan katuvan.

[/quote]

Kyllä monetkin katuvat. Vasta oli hesarissakin juttua. Lue ja ällisty.

Vierailija
29/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sä sentään olet pohtinut etukäteen.

Minä tulin ihan vahingossa raskaaksi, tuumasin että eipä tässä ole muutakaan kuin käyn läpi raskauden ja synnytyksen ja ryhdyn äidiksi. Ja tosiaankin, loistava päätös!

Kyllä niissä jouluissa ja vapuissa ja ihan tavan arjessakin on ihan eri tavalla sisältöä.

Vierailija
30/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin meilläkin kävi. Jossain vaiheessa (33v) tuntui siltä että se villi ja vapaa elämä oli nähty...Joulut, vaput jne tuntuivat tylsiltä...Nyt 2 lasta ja ihan mahtavaa puhaltaa ilmapalloja innosta puhkuvien pikkukaverien kanssa, leipoa munkkeja, jouluna koristella piparitaloa ym. Saa kokea uudelleen kaikkea lasten silmin...Onnea yritykseen!

Vierailija
31/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:59"]

Noin meilläkin kävi. Jossain vaiheessa (33v) tuntui siltä että se villi ja vapaa elämä oli nähty...Joulut, vaput jne tuntuivat tylsiltä...Nyt 2 lasta ja ihan mahtavaa puhaltaa ilmapalloja innosta puhkuvien pikkukaverien kanssa, leipoa munkkeja, jouluna koristella piparitaloa ym. Saa kokea uudelleen kaikkea lasten silmin...Onnea yritykseen!

[/quote]

Toi olisi mulle ihan helvettiä. Sitä kun on päässyt oman vapauden makuun eikä tarvitse enää miellyttää ketään, niin vituttaisi uhrata omaa aikaa pentujen kanssa leipomiseen ja pallojen puhalteluun. Jaksaisin n. tunnin ja sitten haluaisinkin jo palata tekemään omia juttuja :D

Vierailija
32/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"]Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on.
[/quote]
Lupaatko olla valittamatta työstäsi? Ja muutenkaan yhtään mistään? Miksi esim yövalvomisista ei saisi valittaa? Ei se tarkoita että katuisi lapsen hankkimista. Valvomis vaihekin menee ohi kuten uhmaikä ym. Voisitko vähän kehittää empatiakykyä, se vois tehdä susta paremman ystävän.

Vierailija
33/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:59"]

[/quote]

Toi olisi mulle ihan helvettiä. Sitä kun on päässyt oman vapauden makuun eikä tarvitse enää miellyttää ketään, niin vituttaisi uhrata omaa aikaa pentujen kanssa leipomiseen ja pallojen puhalteluun. Jaksaisin n. tunnin ja sitten haluaisinkin jo palata tekemään omia juttuja :D

[/quote]
Eli lapsettomat todella on itsekkäitä.

Vierailija
34/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:40"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"] Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on. [/quote] Just näin. Voi nimittäin aloittajalle tulla meko yllätyksenä mitä se elämä lapsen kanssa tulee olemasn ("ei tää oo yhtään sellasta mitä mä ajattelin nyy nyyh") :D [/quote] Ootpa negatiivinen. Miksi ihmiset yleensä hankkii toisenkin lapsen jos se vanhemmuus on niin kamalaa? [/quote] Onhan siihen nyt monia syitä:ystävilläkin on kaksi lasta, lapselle sisarus, pelastetaan suhde toisella lapsella, ei ole töitä joten tehdään lapsi, ehkäisy pettää jne. Oletpa naiivi. [/quote] Itse oot naiivi jos kuvittelet että yleensä ihmiset pettyy kun saavat lapsen, mutta silti tekevät toisen ja monet jopa kolmannen. Mä en oo koskaan sitä katunut, enkä kuullut kenenkään muunkaan katuvan.

[/quote]

Kyllä monetkin katuvat. Vasta oli hesarissakin juttua. Lue ja ällisty.
[/quote]
Ja ikinä et oo lukenut miten äitiys on tuonut onnellisuutta?

Vierailija
35/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:35"]Lupaathan olla sitten ruikuttamatta, miten kamalaa vanhemmuus on. [/quote] Lupaatko olla valittamatta työstäsi? Ja muutenkaan yhtään mistään? Miksi esim yövalvomisista ei saisi valittaa? Ei se tarkoita että katuisi lapsen hankkimista. Valvomis vaihekin menee ohi kuten uhmaikä ym. Voisitko vähän kehittää empatiakykyä, se vois tehdä susta paremman ystävän.

[/quote]

Toisin kuin itsensä elättäminen työllä vanhemmuus on vapaaehtoinen elämäntapavalinta, joka rinnastuu heosen omistamiseen, vuorikiipeilyyn tai muuhun kalliiseen ja vaativaan harrastukseen. Eivät K2-kiipeilijät valita, kun vuorella on kylmä. He tietävät, mihin ryhtyvät, ja ottavat asiat vastaan sellaisina kuin ne ovat. Samaa on lupa odottaa vanhemmilta. Kenenkään ei ole mikään pakko ryhtyä vanhemmaksi. Se on luksus, ei välttämättömyys.

Vierailija
36/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:05"]

[/quote]

[/quote]

Sama juttu. Elämässä pitää mennä eteenpäin, ei elää menneitä uudelleen oman lapsen kautta.

Vierailija
37/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:59"] Noin meilläkin kävi. Jossain vaiheessa (33v) tuntui siltä että se villi ja vapaa elämä oli nähty...Joulut, vaput jne tuntuivat tylsiltä...Nyt 2 lasta ja ihan mahtavaa puhaltaa ilmapalloja innosta puhkuvien pikkukaverien kanssa, leipoa munkkeja, jouluna koristella piparitaloa ym. Saa kokea uudelleen kaikkea lasten silmin...Onnea yritykseen! [/quote] Toi olisi mulle ihan helvettiä. Sitä kun on päässyt oman vapauden makuun eikä tarvitse enää miellyttää ketään, niin vituttaisi uhrata omaa aikaa pentujen kanssa leipomiseen ja pallojen puhalteluun. Jaksaisin n. tunnin ja sitten haluaisinkin jo palata tekemään omia juttuja :D     [/quote] Eli lapsettomat todella on itsekkäitä.

[/quote]

Kyllä, olen niin itsekäs että jätän lastenteon muille :D

Vierailija
38/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:19"]

[/quote]

[/quote]

Sama juttu. Elämässä pitää mennä eteenpäin, ei elää menneitä uudelleen oman lapsen kautta.

[/quote]

Aivan! Ajattelen ihan samoin. Hyvää vappua, sielun sisko! :)

Vierailija
39/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah haa!

Vierailija
40/45 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Aivan! Ajattelen ihan samoin. Hyvää vappua, sielun sisko! :)

[/quote]

Kippis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme