villi ja vilkas vauva, ei jaksa
En voi hellittää hetkeksikään katsetta 11kk vauvasta. Repii kaiken alas, syö kaikkea, rikkoo ja kiipeilee. Ei leiki hetkeäkään rauhassa. On koko ajan menossa. Äsken olin vessassa ja lapsi leikki lattialla. Kumarruin avaamaan vessapaperia ja kun käännyin vauva imeskeli ripsiväriä! Kaikki mahdollinen on nostettu ylös ja teipattu kiinni. En jaksa enää tätä kaaosta!!
Kommentit (18)
Palauta kauppaan ja vaihda se rauhallisempaan vauvaan. Jos siis kuitti on tallessa.
Vaihtasin tuohon heti. Vauva 10kk. Ei konttauksesta tai kiipeilystä tietoakaan. Just ollaan fysioterapiasta tulossa. Tän ikäinen vauva joka haluaa liikkua muttei pääse pahemmin liikkeelle, on lähes koko ajan turhautunut ja pahalla päällä.
Milloin menee ohi? Olen paljon kahdestaan vauvan kanssa ja väsyttää.
:) jos veisit sen ulos syömään hiekkaa ja puistoon leikkimään. Varmasti olis rauhallisempi kotona jos kävisitte muuallakin.
Tuollaista se joskus on. Saatko apua jostain, isovanhemmat taikka puoliso? Auttaa jo kun saa kunnon yöunet rauhassa. Sinulla on vielä ainakin vuosi edessä tuota.
Mitä luulitte elämän olevan lapsen kanssa, joka vasta tutustuu maailmaan? Ei tarvitse olla aina kotona. Ulkona on paljon ihmeteltävää! Sinä äitinä voit keksiä lapselle puuhaa, mutta lapsi on täysin riippuvainen sinusta. Vaikka et lapsesta pidäkään.
Jos olet nostanut kaiken mahdollisen ylös ja teipannut vaaralliset paikat kiinni, anna mennä ja touhota vapaasti. Itse puutuin vain jos kiipesi keittiön tasoille ja repi alas yläkaapin tavaroita. Muuten annoin aika vapaasti touhottaa. Tuon ikäiselle voi tehdä jo esteratoja. Tee esim. niin, että pitää kiivetä tuolille, hypätä patjalle, mennä tuolin alta, kiivetä sohvalle ja liukua sohvatyynyä alas jne. Sellainen on raskasta kun lapsi ei leiki vaan lähinnä touhottaa ja juoksee päättömänä ympäri.
Siksi kyselin missä asutte, koska itse olen Mannerheimin lastensuojeluliiton kouluttama hoitaja ja olisin voinut tulla antamaan sulle hetken omaa aikaa :) Mutta asun siis pk-seudulla. Onko teidän paikkakunnallanne mitään tälläistä hoitotoimintaa? Tai sitten sukulaisia?
Valitettavasti ei ole. Eikä sukulaisiakaan. Yritän jaksaa.
Miksi olet hankkinut lapsen, jos et kerran jaksa lapsen normaalia käytöstä?
Minä rakastan lasta enkä luopuisi hänestä mistään hinnasta. Tämän vuoksi en uskalla puhua väsymyksestä ääneen koska ihmiset ajattelee että mitäs hankit lapsen.
Onko lapsi kenties ahdistunut? Sitä kannattaa miettiä, koska itse olet sitä.
Oletko kokeillut lapselle tukevaa leikkikehää? Meillä toimeliaan lapsen kanssa mahdollisti suihkussakäynnit, jotka olisivat muuten olleet hankalia.
Voimia arkeen, kohta helpottaa.
Odota vaan ku alkaa uhma ... Ja alkaa juoksemaan karkuun joka paikassa . 1v7 kk alkanut ja jatkuu vieläkin , poika on 3 v
Koita jaksaa, tuo vaihe ei kestä kauaa