Kehtaisitko tilata lounaikaan VIINIÄ ruokajuomaksi!?
Käytiin työkaverin kanssa lounaalla. Oli vieläpä hyvin tulista lounasta, ja hän ottaa VIINIÄ ruokajuomaksi. Siis keskellä kirkasta päivää, ja työpäivä vielä jatkuikin sen jälkeen. Kyseessä oli vieläpä hyvin chilipitoinen ruoka. Itse tilasin ihan sivistyneesti vain maitoa pöytään, kun kuitenkin lounasaika..
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ranskassa viini on aivan tavallinen lounasjuoma. Ja sitä paitsi pakkohan sitä on nyt tilata jo lounaalla, kun valomerkki tulee klo 17 eikä illalla enää pysty tilaamaan.
No toi on kyllä totta. Pitää laittaa aamuisin herätyskello soimaa, että ehtii baariin..
Teitte molemmat oikein. Viini on hyvä lounasjuoma, ja maito auttaa porvoolaisen chilin poltteeseen.
Länsi- ja keski-Euroopassa viini on kyllä yleinen ruokajuoma. Suomessa kuten Ruotsissakin taitaa olla maito, vesi ja limsat ne perinteiset lounasjuomat.
Kyllä viini sopii lounaalle, maito taas aikuisin lasissa....
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viini sopii lounaalle, maito taas aikuisin lasissa....
Niin.. ravintolassahan ei varmaan voi tilata myöskään nakkeja ja muusia, koska ne ovat lasten ruokaa. Kuten myös nugetit, hampurilaiset, sosekeitot (alle 2-vuotiaille) jne..
Väitätkö oikeasti, etteivät aikuiset juo maitoa? Minun mielestäni tilastojen mukaan yli 70% suomalaisista käyttää maitoa päivittäin. Itse en näihin lukeudu, kun en saata ruoan kanssa juoda oikein muuta kuin vettä, mutta silti.
Suomessa ei ole yhtäkään niin hienoa ravintolaa, että maito ei voisi kuulua heidän ruokalistoilleen. Niin huonoja kyllä taas löytyy monta, ettei maito välttämättä kuulu heidän ruokalistalleen. Ehkä siihen kannattaa suhteuttaa omaa käsitystään "oikeasta" etiketistä. Kuinkas moni ottaa muuten töihin vaihtovaatteet, että laittaa puvun päälle, kun lähtee lounaalle ravintolaan työpäivän aikana? Jos sitä pukua ei muista ottaa, niin sitten tuskin kannattaa kuunnella valitusta maidonkaan tilaamisesta.
Voisin tilata, yhden lasillisen. Olen ollut työpaikassa missä nollatoleranssi joten silloin en olisi juonut viiniä. Jos hyvän aterian syö keskellä päivää niin voisin ottaa myös kahvin ja digestiivin eurooppalaisittain. En juuri heilu humalassa.
Kyllä. Ranskassa viini on aivan tavallinen lounasjuoma. Ja sitä paitsi pakkohan sitä on nyt tilata jo lounaalla, kun valomerkki tulee klo 17 eikä illalla enää pysty tilaamaan.