Miksi ihmiset juo alkoholia
Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä miksi täytyy tissutella koko päivä tai joka ilta. Ymmärrän että joskus otetaan lasi tai pari, mutta mikä ilo on vetää vähän väliä. Itse en juo juurikaan ollenkaan, en ole absolutisti mutta todella harvoin tulee otettua mitään. Ymmärrän että nuorena käydään baarissa ja otetaan ihan olan takaa, mutta perheelliset aikuiset jotka ottaa. Miksi lapsille annetaan malli että pienessä hiprakassa on hyvä olla, moni lapsi kokee sen turvattomana. Mikä siinä tissuttelussa ja ryyppäämisessä on niin mukavaa?
Kommentit (21)
Sen avulla yritetään paeta todellisuutta.
En kans ymmärrä. Mä en ymmärrä edes sitä viinilasi sillon tällön juomista. Miks hyvä ruoka pilataan viinillä? Ei ruoka ole mikään syy tissuttelulle.
Itselle se oli pako tästä maailmasta, aivojen nollaus ettei kokoaikaa tarvitse miettiä kaikkea kauheutta omassa elämässä.
Tietenkään se mitään auttanut jonka hetken perästä tajusin. Meni siihen kuitenkin muutama vuosi ja hukkaan voi sanoa jälkeenpäin. Iät 25 - 35v.
Arki on parasta elämässä ja varsinkin nyt kun juhlat on kielletty. Aikoinaan oli yksi Päivi joka kielsi aina kaiken kivan nyt ei ole hänen vikansa tämä.
Aika tyhmää elää niin että maanantaina alkaa odottaa perjantaita että pääsee ottamaan taas. Tikusta asiaa että saa juhlat pystyyn. Ne ryyppykaverit ei ole oikeita kavereita.
Lopetin alkoholinkäytön. Suurin alennustila on krapula. Kunto laskee ja aikaa kuluu hukkaan. Ei ole oikein nostaa mieltä estoja poistavalla kemiallisella aineella. Humalan jälkitila on pahimpia asioita, joita tiedän.
Humalassa olo on mukavaa. Siksi ihmiset juovat alkoholia humaltuakseen.
Ei tuota jääkiekkoa kestä seurata selvinpäin. Siinä pääsyy täällä ja Venäjällä.
Alkoholista tulee hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan.
[S. Kuosmanen Kaurismäen elokuvassa]
Alkoholi alkaa tuottamaan todella suuria mielihyvän tunteita jos sitä käyttää usein. Todella harvoin alkoholia käyttävä ei niitä koe kun juo niin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
En kans ymmärrä. Mä en ymmärrä edes sitä viinilasi sillon tällön juomista. Miks hyvä ruoka pilataan viinillä? Ei ruoka ole mikään syy tissuttelulle.
Kasva aikuiseksi, niin ehkä ymmärrät.
En minäkään ymmärrä päivittäistä tissuttelua. Se nyt vain on muka jotenkin hienompaa olla pikku viinipöhnässä kotona... vedän rehelliset kännit silloin tällöin kun lapsi on hoidossa tai jos on joku illanvietto muualla kuin kotona. Väliaikoina on sitten yleensä nollatoleranssi, ei siitä tule kuin inhottava olo jos ottaa pari.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista tulee hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan.
[S. Kuosmanen Kaurismäen elokuvassa]
Tämä oli kyllä loistava repliikki! :D
Ei tätä nykymenoa vaan kestä selvinpäin.
Moni viinin tissuttelija saa lopulta maksakirroosin. Ruoan kanssa juominen on alkoholismin peittelyä.
En vaan pärjää ilman. Yrittänyt olen. Pää hajoaa ilman alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä päivittäistä tissuttelua. Se nyt vain on muka jotenkin hienompaa olla pikku viinipöhnässä kotona... vedän rehelliset kännit silloin tällöin kun lapsi on hoidossa tai jos on joku illanvietto muualla kuin kotona. Väliaikoina on sitten yleensä nollatoleranssi, ei siitä tule kuin inhottava olo jos ottaa pari.
Ihan oikeasti nyt ihmiset, onko se niin vaikeaa ajatella hieman oman itsen ulkopuolelta? Jos joku tissuttelee päivittäin, hänellähän on alkoholiongelma. En ymmärrä, miksi pitää miettiä, onko hienompaa vai ei, tai miksi joku ei tee niin kuin minä. Ihmiset ovat erilaisia!
Pakko juoda kun muuta ei laillisesti saa.
Koska se on hauskaa ja maistuvaa. Ei osaa olla ilman.