Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset onnellisia, onko?

Vierailija
07.01.2022 |

Suuri suku, paljon ystäviä ja paljon tuttavia. Minua on aina kiehtonut ihmiset ja heidän tarinansa, miten kukin kokee elämänsä jne. Itse olen pähkäillyt ja hakenut omaa suuntaa ylä- ja alamäkien kautta ja lopulta löytänyt myös onnen ja tasapainon vaikka aika-ajoin on mörköjä jotka yrittävät rikkoa sitä kaikin keinoin.

Olen havainnut että suurin onnen este suomalaisille ihmisille on arjen tylsyys ja sen sietäminen. Olen havainnut että tähän vaikuttaa voimakkaasti vuoden aika. Kesällä ihmiset ovat sosiaalisempia, viettävät enemmän aikaa ulkona kuin sisällä ja tietysti, työssäkäyvillä on myös ansaittu loma. Kesän myötä tylsyys katoaa, hetkellisesti.

Mitä olen jutellessani ihmisten kanssa pistänyt merkillä, nimenomaan elämä sisätiloissa syksyllä, talvella ja keväisin on kaiken tylsyyden alkulähde. Suurin osa ei tunnu olevan talvi-ihmisiä. Arjesta tulee selviytymistä.

Ihmisillä on vaikea tyytyä vain olemaan neljän seinän sisällä. Monet istuvat iltakaudet somessa ja aika tuntuu valuvan hukkaan koska se ei tuo todellista sisältöä elämään. Taas meni 2h illasta älypuhelinta näpräten. Turhaudutaan ja riidellään sen sijaan että annettais itselle ja toiselle lupa vaan olla.

Suomalaiset eivät ole maailman onnellisin kansa. Se on fakta. On olemassa smile space tutkimus jossa suomi ei mahdu 80 maan joukkoon maailmassa kuten ei moni muukaan länsimaa. Se tutkimus pitää sisällään ilmaston, ystävät, vapaa-ajan, onnen tunteet ja perheen eli yksilöä mittaavat onnen elementit. Bruttokansantuote, "ilmainen" koulutus ja terveydenhuoltopalvelut eivät tee yksilöstä onnellista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan onnellisia silloin kun kukaan ei puutu omiin asioihimme, eikä vittile meille. Te voitte olla onnellisia kunnellessanne paskojen sukulaistenne vittuilua yhteisöissänne.

Vierailija
2/4 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kaikille mikään hyvinvointiyhteiskunta tämä suomi. Joillekin on muttei kaikille. Ongelmat laitetaan ihmisen omaksi syyksi vaikka kulttuuri on pielessä. Suomalaisten sisäänpäin kääntyneisyys ja kuppikuntaisuus, on tehnyt joittenkin ihmisten elämästä yksinäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääkää, pakko pitää huivia, poikaystävää ei saa olla, vääristä mielipiteistä ja vaatteista lähtee hampaita, alapää on silvottu, mutta htto kun ollaan onnellisia meidän yhteisön tähden! Onhan meilla toisemme <3 <3 <3

Vierailija
4/4 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kaikille mikään hyvinvointiyhteiskunta tämä suomi. Joillekin on muttei kaikille. Ongelmat laitetaan ihmisen omaksi syyksi vaikka kulttuuri on pielessä. Suomalaisten sisäänpäin kääntyneisyys ja kuppikuntaisuus, on tehnyt joittenkin ihmisten elämästä yksinäistä.

Mieluummin yksin kuin mulkeroiden kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän