Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku ja äskettäinen avioituminen

Vierailija
29.04.2015 |

Niin, aika useinhan oletus on, että niitä muksuja ruvetaan lykkimään maailmaan aika nopeasti naimisiinmenon jälkeen. Sain nyt kutsun työhaastatteluun. Lapsia ei olla hankkimassa, ei ehkä koskaan. Tiedän, että mun ikä (28v) ja toi avioituminen on haastattelijan silmissä vähän.. sellainen red flag. Mietin voisinko jotenkin tehdä siinä haastattelun edetessä "huomaamattomasti" selväksi, etten ole lapsia vielä pitkään aikaan hankkimassa, josko koskaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat sen todella fiksusti piiloviestinä. Muuten siitä tulee helposti päinvastainen efekti.

Vierailija
2/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi avioitumisesta tehdä numero sitten? Sormuskin sormesta pois vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun avioliitto tulee puheeksi, niin sano samalla, että lapsia ei ole suunnitteilla. Mitä vaikeaa tuossa on, miksi se pitäisi tehdä "huomaamattomasti" jos kerran puhutaan parisuhteesta? Ja miten sen avioliiton äskettäisyys sitten käy ilmi, voisihan teillä olla 8v liittoa takana.

Vierailija
4/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä hääpäivää ole hakemukseen laittanut? Ei työhaastattelussa kysytä, kauanko on ollut naimisissa.

Vierailija
5/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:45"]Kun avioliitto tulee puheeksi, niin sano samalla, että lapsia ei ole suunnitteilla. Mitä vaikeaa tuossa on, miksi se pitäisi tehdä "huomaamattomasti" jos kerran puhutaan parisuhteesta? Ja miten sen avioliiton äskettäisyys sitten käy ilmi, voisihan teillä olla 8v liittoa takana.
[/quote]

MIKSI avioliitto tulisi puheeksi työhaastattelussa?

Vierailija
6/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole minulta koskaan työhaastattelussa puolisosta kyselty

Vierailija
7/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa työtodistuksessa (tämän vuoden tammikuulta) on mun tyttönimi. Hakemuksessa käytin luonnollisesti nykyistä nimeä. Eipä se muuten tuliskaan ilmi :/

T.ap

Vierailija
8/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten mainostat hakiessasi tai haastattelussa, että olet äskettäin mennyt naimisiin? 

Keskity hakiessasi tulevaan työhösi, älä henkilökohtaisiin asioihisi. Ethän sinä ukkoasi raahaa sinne esiteltäväksi!!

Vierailija
9/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ootte tota mieltä ettei ole ongelma niin uskotaan! :) t. Ap

Vierailija
10/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih. Ajattelet asiaa päässäsi liikaa. Totuushan on nykypäivänä se, että aika moni tekee lapset ennen naimisiin menoa, aika moni ei tee lapsia ollenkaan, aika moni tekee laset aika vanhana, aika moni tulee vahingossa raskaaksi sinkkuna ja pääty yksinhuoltajaksi, jne... Ja keski-ikäisistä aika moni sairastuu syöpään tai muuhun pitkälliseen sairauteen, ihan nuorista aika moni vaihtaa työpaikkaa jossain vaiheessa jne, jne. Ei elämästä IKINÄ tiedä etukäteen, varsinkaan työnhakijan tulevasta elämästä. Mitä tahansa voi tapahtua.

Vierailija
11/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:49"]

[/quote]

Kun minä viimeksi rustasin cv:tä, niin sinne kehotettiin vielä kirjoittamaan parisuhteesta ja lapsista, jos niitä on.

Vierailija
12/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:49"]

[/quote]

Kun minä viimeksi rustasin cv:tä, niin sinne kehotettiin vielä kirjoittamaan parisuhteesta ja lapsista, jos niitä on.
[/quote]
Millä vuosikymmenellä rustasit? Nykyään tuo tieto tai syntymäaikakaan eivät ole pakollisia, eikä välttämättä edes suositeltuja.

Vierailija
13/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:49"] MIKSI avioliitto tulisi puheeksi työhaastattelussa? [/quote] Kun minä viimeksi rustasin cv:tä, niin sinne kehotettiin vielä kirjoittamaan parisuhteesta ja lapsista, jos niitä on. [/quote] Millä vuosikymmenellä rustasit? Nykyään tuo tieto tai syntymäaikakaan eivät ole pakollisia, eikä välttämättä edes suositeltuja.

[/quote]

En ole tuo 12, mutta meidän OPO ainakin käski mainitsemaan sivilisäädyn CV:ssä kaksi vuotta sitten

Vierailija
14/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:49"] MIKSI avioliitto tulisi puheeksi työhaastattelussa? [/quote] Kun minä viimeksi rustasin cv:tä, niin sinne kehotettiin vielä kirjoittamaan parisuhteesta ja lapsista, jos niitä on. [/quote] Millä vuosikymmenellä rustasit? Nykyään tuo tieto tai syntymäaikakaan eivät ole pakollisia, eikä välttämättä edes suositeltuja.

[/quote]

En ole tuo 12, mutta meidän OPO ainakin käski mainitsemaan sivilisäädyn CV:ssä kaksi vuotta sitten
[/quote]
Itse olin viime keväänä kurssilla, jolla yhtenä luennoitsijana oli joku rekryguru ja hän kertoi noiden asioiden olevan epäoleellisia ja turhia.

Vierailija
15/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä huoli ap. Jos olet todellinen ammattilainen, niin ei siviilisääty merkitse mitään. Itse olen 26-vuotias ja menin tammikuussa naimisiin. Lapsia ei ole tulossa, enkä sellaisia edes halua. Työhaastattelussa pahoittelin väärää sukunimeä papereissa, sillä olin hakenut töihin ennen naimisiinmenoa ja työhaastattelu tuli naimisiinmenon jälkeen. Sen enempää avioliitosta ja perhesuhteista ei puhuttu (ei saakkaan puhua). Kerroin oman työhistoriani, tulevaisuuden työhaaveet ja sen mitä tästä työpaikasta kaipasin. Näiden perusteella sitten sain loppujen työpaikan. Eikä kukaan ole ollut senkään enempää kiinnostunut perhesuhteistani :)

Uskon, että todella moni antaa myös vauvantekoiässä, naimisissa olevalle naiselle sen työpaikan, jos lasketaan, että hän tulisi siltikin tuottavammaksi, kuin ne lapsettomat sinkut. Varsinkin jos haetaan pitkäaikaista työsuhdetta, eikä mitään väliaikaista työvoimaa.

Vierailija
16/16 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa tulikin taas hyvä syy olla vaihtamatta nimeään. Minä pidin tyttönimeni ja hain töitä pian naimisiinmenoni jälkeen eikä siviilisäätyni herättänyt mitään kysymyksiä, kun ei tarvinnut selostaa nimenmuutosasioita missään vaiheessa. Muutenkin oli kätevää, kun kaikki todistukseni yms. olivat samalla nimellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan