Kurkkukipu :( Korona tai mikä lie tauti on paranemassa, paitsi
kurkku tuli nyt uudestaan kipeäksi. Onko teillä samaa ja kauan kesti? Sairastuin viikko sitten ja muuten olo on ihan hyvä, mutta kurkku on taas kipeä ja älytön väsymys vaivaa.
Kommentit (11)
Varmaan koronaa, kun vointi noin aaltoilee.
Kurkkua kutittaa, nenä vuotaa ja lämpö aaltoilee 37 ja 37,5:n välillä. Ihan normaali talviflunssa. Välillä vähän hikoiluttaa ja välillä paleltaa. Niin pitkään kun ei henkeä ahdista niin ihan se ja sama.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Tein maanantaina kotitestin joka oli nega ja ti-ke oli jo hyvä olo. Nyt taas kurkku kipeä, jalkoja ja päätä särkee, palelee ja väsyttää. En tiedä mitä tämä on. Outo olo.
Minäkin tein negan kotitestin. Tämä kurkkukipu on ärsyttävää, koska se meni jo parempaan päin, mutta tänään taas paheni, samoin väsymys.
ap
Koronalle on tyypillistä se, että oireet aaltoilevat. Välillä luulee parantuneensa ja sitten iskee uudelleen.
Minulla kurkkukipu aaltoili 8 kk ajan. Sen lisäksi tuli ja meni muitakin oireita, mutta tuo kurkkukipu kesti on off pisimpään. Se valitettavasti kai tarkoitti, ettei elimistöni kyennyt nujertamaan virusta, vaan se jäi asumaan pidemmäksi aikaa. Sitä on tutkittukin, että joillain se piiloutuu elimistöön, eikä meinaa lähteä pois.
Itselläni on useampi autoimmuunisairaus eli puolustusjärjestelmä ei ole ihan kunnollinen. Siksi rokotukset ovat niin tärkeitä ottaa. Vaikka ne eivät estä tartuntaa, ne antavat lisäpotkua viruksen nujertamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Tein maanantaina kotitestin joka oli nega ja ti-ke oli jo hyvä olo. Nyt taas kurkku kipeä, jalkoja ja päätä särkee, palelee ja väsyttää. En tiedä mitä tämä on. Outo olo.
Minäkin tein negan kotitestin. Tämä kurkkukipu on ärsyttävää, koska se meni jo parempaan päin, mutta tänään taas paheni, samoin väsymys.
ap
Onko sulla lämpöä? Mulla on korkeimmillaan ollut 37,2. Normaalisti 36,5.
Omikron ei näy hyvin kotitesteissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko sulla lämpöä? Mulla on korkeimmillaan ollut 37,2. Normaalisti 36,5.
Oli pari ekaa päivää, nyt ei ole enää ollut.
ap
On kyllä ihme tauti. Aamuisin on ihan hyvä olo, illalla ei meinaa jaksaa olla edes jalkeilla.
Mulla on ollut parina iltana kurkku vähän kipee siis vaan illalla. En tiedä mikä on mutta lievä on ja varmuuden vuoksi eristyksissä.
Nieluun kannattaa myös vilkaista. Itselläni on nyt ollut flunssan jälkeen kaksi kertaa afta nielussa. Niellessä tuntuu aivan kuin olisi flunssan aiheuttamaa kurkkukipua.