Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välttäkää Autopay kohteita!

Vierailija
07.01.2022 |

Ihan järkyttävää huijaamista ja piilorahastamista tämän firman toiminta. Perustuu siis siihen, että ajat parkkihalliin suoraan ja sieltä ulos. Tämän jälkeen sinun pitää muistaa erikseen maksaa lasku 48h kuluessa. Jos aikaa laskun maksamiseen unohduksesta tai muusta syystä menee yli 48h et pääse enää laskua maksamaan vaan sinulle lähetetään lasku postissa ja kylkiäisenä 5€ laskutuslisä. Ohjeet on kuulemma jossain parkkihallin seinässä luettavissa joten olet ajamalla parkkihalliin näihin sitoutunut. Koko bisneslogiikka perustuu siihen, että saavat valtaosasta pysäköinnistä tuon 5€ laskutuslisän. Toiminta on varmaan laillista mutta hyvin epäilyttävää ja kyseenalaista kuluttajien huijaamista.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käynyt Tapiolan Ainolassa parkkihallissa. Siellä kuvataan kaikki rekkarit ja maksu suoritetaan automaatilla. Oli muuten erikoinen kokemus ekakertalaisena maksaa, kun automaatti ilmoitti kerta toisensa jälkeen: olet käyttänyt aikaa enemmän kuin 30 sek. Maksaminen keskeytetään, että mitä?! Jono kasvoi selkäni takana ja aina vaan lensin ulos järjestelmästä. Kunnes osasin olla tarpeeksi nopea ja maksu meni läpi, huh huh, mikä kokemus. Maksuautomaatti oli vielä oikein iso ja kesti lukea ohjeet. Takanaolijat naureskeli ihan hyväntahtoisesti. En tainnut olla ensimmäinen ekakertalainen. Ei kyllä yhtään hävettänyt, eihän se nyt minun vika ole, jos aikaa on vain puoli minuuttia painella sinne ja tonne ja työntää kortti oikeasta aukosta sisään. Jatkossa käytän metroa, jos edes enää tulee asiaa Tapiolaan.

Vierailija
22/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinä et osaa lukea ei tarkoita sitä, että minun tulisi alkaa välttelemään jotakin palvelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trafin nettisivuilta kiellätte osoitetietojen kyselyn rekisterinumerolla. Nuo yksityiset käyttää sitä laskujen kohdistamiseen. Eli eivät saa osoitettanne laskua varten.

Viranomaiset (=kunnan pysäköinninvalvonta) saa tiedot viranomaisrekisteristä, mutta kaikki yksityiset firmat on sen varassa mitä tietoja saavat trafilta. Ellette siis ole itse ladanneet niiden appia joskus.

Vierailija
24/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et käytä muita maksuvaihtoehtoja, saat meiltä laskun. Silloin pysäköintimaksuun lisätään laskutuslisä 5 €, joten suosittelemme, että käytät jotain muuta vaihtoehtoa.

Lähde: EuroParkin Autopay

Vierailija
25/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juuri pari viikkoa sitten lähetin sinne palautetta, että hyvä, että on tuo maksutapa myös valikoimissa. Olen vanha Kärkkäinen, enkä osaa mitään mobiilimaksuja. 

Onhan siinä monta muutakin tapaa maksaa. Ei tuo 5 e ole paljon paperilaskusta. Tuon tuosta joutuu meikäläinen maksamaan paperilaskuista ekstraa. 

Vierailija
26/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä et osaa lukea ei tarkoita sitä, että minun tulisi alkaa välttelemään jotakin palvelua. 

Jos minulle vastasit, niin menepä itse oudolle automaatille, joka neuvoo vaiheittain eteenpäin ja aikaa vain 30 sek. On aivan eri asia mennä vaikkapa uudelleen, kun osaa jo homman. Juuri lukemiseen se aika meni ja sitten hätäisesti ohjeen mukaan toimimaan. Haluaisin nähdä sinut vastaavassa uudessa tilanteessa, NERO!

Vierailija
27/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juuri pari viikkoa sitten lähetin sinne palautetta, että hyvä, että on tuo maksutapa myös valikoimissa. Olen vanha Kärkkäinen, enkä osaa mitään mobiilimaksuja. 

Onhan siinä monta muutakin tapaa maksaa. Ei tuo 5 e ole paljon paperilaskusta. Tuon tuosta joutuu meikäläinen maksamaan paperilaskuista ekstraa. 

En ole Kärkkäinen vaan muuten vaan vanha. Siis 59 v. 

Ja siis minusta siinä ei ole mitään huonoa, että kaikkien muiden vaihtoehtojen lisäksi on tuo paperilaskutus jälkeen päin. 

Vierailija
28/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää lyhytaikaiseen parkkeeraukseen 48h laskutusta?

Miksi ei voi vaan antaa niitä korttitietoja Europarkille niin maksu menee suoraan tililtä?

Tai lataa sen parkkisovelluksen....

Tyhmästä päästä joutaakin kärsiä 😉

Näinhän se juurikin on, samaa naureskelin täällä.

Oman auton tiedot Autopay sovellukseen ja kameratunnistus päälle.

Ihan yhtä helppoa, kuin missä tahansa muissakin esim. Europarkin parkkipaikoilla/luolissa.

Vierailija
29/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi vaan antaa niitä korttitietoja Europarkille niin maksu menee suoraan tililtä?

Ihmiset on tottuneet maksamaan puomilla ajaessaan ulos parkkihallista. Tässä sitä mahdollisuutta ei kuitenkaan ole ja se tulee monelle yllätyksenä. Harva siinä ulos ajaessaan alkaa auton ratista selvittelemään miten pysäköinti maksetaan. Ja sitten asia unohtuu ja myöhemmin saat laskun postissa johon on lisätty laskutuslisä. Ei tässä nyt tyhmyydestä kyse ole.

Siellä on myös mahdollista maksaa paikan päällä pysäköinti.

Jotkut käyttävät mahdollisuutta maksaa parkki 48h sisällä, sekin on erittäin hyvä ominaisuus.

Vierailija
30/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle vastasit, niin menepä itse oudolle automaatille, joka neuvoo vaiheittain eteenpäin ja aikaa vain 30 sek. On aivan eri asia mennä vaikkapa uudelleen, kun osaa jo homman. Juuri lukemiseen se aika meni ja sitten hätäisesti ohjeen mukaan toimimaan. Haluaisin nähdä sinut vastaavassa uudessa tilanteessa, NERO!

Kaikessa ei ole kyse sinusta eli en vastannut sinulle vaan aloittajalle.

Ja vielä sen verran, että vain sinä ja vain sinä olet käyttänyt noita automaatteja?😂 

1. lue ensin ohjeet ensin miten automaatti toimii

2. toimi ohjeiden mukaan

Vierailija
31/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et käytä muita maksuvaihtoehtoja, saat meiltä laskun. Silloin pysäköintimaksuun lisätään laskutuslisä 5 €, joten suosittelemme, että käytät jotain muuta vaihtoehtoa.

Lähde: EuroParkin Autopay

Niin, tuo 5€ laskutuslisä tulee paperilaskuun, jos ei ole halunnut millään muulla tavoin maksaa pysäköintiä.

Ei pitäisi olla kovin vaikea kenenkään ymmärtää, että pysäköinnistä joutuu maksamaan. Ja sen voi tehdä ihan omalla valitsemallaan tavalla.

Vierailija
32/41 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorastaan nerokasta alkaa säätämään sen laitteen kanssa ENNEN kuin on lukenut ne ohjeet. Ja tähän ei tarvitse vastata. Itse aloitit yrityksesi loukata muita. 

Vierailija
33/41 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan ei ole mitään ongelmaa, kunhan muistaa maksaa 48h sisällä. Varmaan sovelluksen käyttöön ottaminen olisi varmin tapa välttyä laskutuslisältä.

itse muistin ekalla kerralla maksaa, eikä ollut ongelmia ja homma oli sujuvaa. Toisella kerralla olin kipeänä, enkä muistanut, kun lähinnä nukuin, tai makasin päivät. Nyt sitten odotan laskua. Ymmärrän hyvin 5€ laskutuslisän, eihän kukaan ilmaiseksi töitä tee! Toivottavasti summa on siis vain n. 6-7€, muuten voi alkaa vituttamaan.

Vierailija
34/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ihan hyvä systeemi, mutta kun se ei toimi.

Maksu ei mene läpi millään konstilla. No, tapahan se on kerätä fyrkkaa tämäkin.

Vierailija
35/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian moni bisnes suomessa perustuu siihen, että päästään veloittamaan perinnän kautta lisämaksuja jostain perushommasta joka ei normaalisti maksa juuri mitään. 

Vierailija
36/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en periaatesta asioi missään, jossa pysäköinti maksaa yhtään mitään!

Tukholmassa asuvana tämä on sula mahdottomuus. 

Vierailija
37/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tottuneet maksamaan puomilla ajaessaan ulos parkkihallista. Tässä sitä mahdollisuutta ei kuitenkaan ole ja se tulee monelle yllätyksenä. Harva siinä ulos ajaessaan alkaa auton ratista selvittelemään miten pysäköinti maksetaan. Ja sitten asia unohtuu ja myöhemmin saat laskun postissa johon on lisätty laskutuslisä. Ei tässä nyt tyhmyydestä kyse ole.

En tiedä missä asustelet mutta täälläpäin puomihallit muuttuivat kameratunnisteisiksi kymmenen vuotta sitten.

Jälkimmäinen paljon sujuvampi kun jono ei matele ja nytkyttele siinä puomilla, eikä pelata minkään pahvilappujen kanssa.

Vierailija
38/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en periaatesta asioi missään, jossa pysäköinti maksaa yhtään mitään!

Tukholmassa asuvana tämä on sula mahdottomuus. 

Ja pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
39/41 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut tilitiedotkin ok ja rekkarinkin, mutta kun olen vain auton haltija, lähettävät laskutuslisälaskun silti vain auton omistajan nimelle. 

Vierailija
40/41 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käytäntö on kaikilla parkkihalleja hallinnoivilla pysäköintifirmoilla. Lienee tuttu jo suurimmalle osalle asiakkaistakin. Tiina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan