Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lampaan ulkofile tulisi valmistaa, että ei tule purukumimaista?

Vierailija
07.01.2022 |

Parin sentin paksuisia fileitä olivat, 1.5 min/puoli kuumalla pannulla valmistin. Jäi punaiseksi sisältä ja sitkeäksi.

Jotkut sanovat, että laita 200 C uuniin kymmeneksi minuutiksi paiston jälkeen. Auttaako se sitkeyden poistossa?

Lihat olivat raakoina vuorokauden marinadissa jääkaapissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTATKAA!

Vierailija
2/5 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea pakkauksen etiketistä, ettei lammasta ole kasvatettu missään purukumimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ruskistan fileet pannulla ja laitan n. 150 - 170 asteiseen uuniin 15-20 minuutiksi.

Sitten kääräisen folioon tekeytymään noin kymmeneksi minuutiksi.

Ei tykätä ihan veripunaisesta vaan hennon vaaleanpunaisesta fileestä.

Vierailija
4/5 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkkina voin kertoa ja saat päättää uskotko vai etkö usko, mutta jos joku muu kokki lukee tämän, niin tietää.

Voita pannuun ja ruskista molemmin puolin. Otat värin pintaan. Laita valkosipulikynsi myös voin sekaan. Kun otat väriä, niin lusikalla kauhot sitä voita sen lampaan pintaan. Kun olet saanut väriä, niin uuniin mikä on tasan 175 astetta ja anna olla noin 12 minuuttia. Otat veke ja laitat folion alle vetäytymään 5-8min. Avot ja bon appetit. Ei voi mokata.

Ps. Pannun pitää olla kuuma ja liha pitää olla vähintää ennen paistamista huoneenlämmössä 30-45min. Pannu kuumaksi ja kunnon klöntti voita jne.

Lammas on sellainen, että jos vetää väärin, niin toista kertaa sitä ei syö, koska väärin valmistettu. Itse söin ekaa kertaa väärin tehtyä. Kun lähdin Englantiin kokiksi opiskelemaan ja meni Raymond Blancille. Hän teki lammasta ja olin oksentaa. Hän piti minua hulluna. Kerroin, että toi maistuu kitiinille. Hän ymmärsi pointtini ja sanoi, että ok noin se on jos väärin tehty, niin toista kertaa ei suostu syömään. Hän teki ja oli maailman paras. Se pitää tehdä oikein.

Vierailija
5/5 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki tossa antoi hyviä ohjeita, mutta tarkoitti varmaan kokonaista lampaan ulkofilettä.

Jos sulla on vana 1,5 cm pihvejä siitä uf:stä leikattuna niin ei niitä kannata mihkään uuniin tunkea.

Kuuma pannu, mielellään valurautaa tai hiiliterästä. Kaikkeen lihan paistamiseen - teflonilla vaan pilaat lihat. Paista voissa ta voi-öljyseoksessa. Voi antaa kauniin pinnan ja hyvän maun.

Ja se paistoaika, niin koska lampaan file on aika pieni, ja se sun pihvi oli melko ohut, niin noin minuutti / puoli ja sitten viisi minuuttia lautasella folion alla.

Lammas saa jäädä puoliraa'aksi sisältä se on sillain parhaimmillaan. Medium ja siitä kypsempi, niin muuttuu sitkeäksi ja maku ei ole niin hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi