Mies sairastaa A-influenssaa toista viikkoa. Kuume yli 40 ja hourailee. Onko kuumehourailu vaarallista?
Näin raju tauti ja hourailu on ihan uutta. Pitääkö huolestua?
Kommentit (17)
Ei pitkittynyt korkea kuume ole ok, pitäisi saada alas. Jos ei lääkkeet toimi, pikaisesti terveydenhuoltoon yhteyttä. Oikeastaan kannattaa soittaa päivystykseen jo nyt niin saa toimintaohjeet.
totta, lääkäriin.
lisäksi voisin kertoa menneisyydestäni, oli iltalämpöä 37,2,,,,,,, 37,3. Ja koton oli hyvä olla, mutta työssä äänet ja kevyt työnteko oli raskasta. illalla vähän väsytti, varsinkin ikävät työt.
Yleensä lääkärit sanoi että se on normaalia, mutta yksi antoi penisilliinikuurin.
VOI, jo muutaman tunnin kuluttua heräsin unesta, tämänlaistako on elää terveenä.
Söin tietysti kuurin loppuun
Ei hourailu vaarallista ole sitä tapahtuu täälläkin jatkuvasti.
Ikkunat auki, kylmään veteen kasteltu pyyhe päälle!
Ikkuna auki ja peitto pois. Sitten soitat neuvontaan.
Buranaa 600mg kolmesti päivässä. Jos ei tehoa tai yleisvointi on niin huono että nestettä ei mene alas niin yhteys lääkäriin.
Keuhkokuume saattaa olla jos kuume pitkittyy. Käykää lääkärissä.
Viilennä se. Lapioi lunta päälle. Mistä tiedät A-influenssaksi? Nyt et terkkarille lähde vaan soitat sinne ja kysyt. Terveysneuvontaan.
Äkkiä ambulanssi hakemaan. Senkka voi olla vaikka kuin korkea.
Voi olla jo keuhkokuume. Mulla tuli pneumokokki influenssan jälkitautina ja kuumetta oli pahimmillaan 40,8.
sairaalassa olin viikon hoidossa ja paranin pikku hiljaa.
Lukemat on kyllä isoja aikuiselle. Kannattaisi ottaa yhteyttä päivystykseen
Nyt kyllä hommaat sen ukon sairaalaan tai kohta sulla on kuollut mies.
Hourailu tuskin sen vaarallisempaa kuin muu tauti. Kuume alas lääkkeillä.
Itse pidän 41-42 asteen kuumetta pahana. Onhan se 40 jo korkea, mutta en mihinkään sairaalaan soittelisi vielä. Siis jos se kuume on tuota luokkaa pari päivää. Jos kaksi viikkoa on ollut noin paljon, niin toki on vakavampi tilanne.
Soitapa alueen päivystykseen ja kerro hänen voinnistaan.
Laskeeko kuume lääkkeillä?