Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa vietävästi, kun ilta meni ihan pieleen lapsen

Vierailija
28.04.2015 |

kanssa. 

Koko päivän olen täällä järkännyt ja järjestellyt paikkoja, että saan tämän kaaoksen taltutettua.  Ja että täällä on mukavaa olla.  Noh' olin ihan viimeisiä kotihommia tekemässä eli tyhjensin viemäriin juomatta jääneitä mehuja (vanhaksi menneitä).  Lapsen piti sitten tuohon hommaan vängällä ängetä mukaan ja koska iltaisin hän on erittäin levoton (ADHD-lääke on jo lakannut vaikuttamasta), niin hän alkoi sitä kiusaa tehdä, että halusi välttämättä monesta eri mehupurkista hujuttaa korkealta mehua viemäriin.  En pitänyt tuosta yhtään ja komensin muksun lähtemään pois sähläämästä.  Kun käänsin hänelle selkäni, hän viskasi minua päähän suppilolla - se ei tuntunut kivalta.   Siitä - jälleen kerran - hermostuin kunnolla lapsen levottomaan menoon, juoksin hänen peräänsä, hän kerkesi huoneensa ovelle ja napautin muksun päätä oven kamanaan.  Pieni patti siitä tuli hänen päähänsä.  

Nyt sitten "jyrsin kynsiäni", että mitä helv.... tästä taas seuraa?  Voipi muksu asiasta koulussa opelle kertoa ja johan se on sitten taas tarkoittaa sitä, että ope soittaa LASU:n tädeille.   Ei lainkaan häävi juttu.

Kun en vain pidä tuollaisesta muksun sähellyksestä ja toinen mikä ärsyttää kanssa on se, että tämän siivousvimmani oikein kunnolla laittoi vauhtiin yksi sukulaisistani, mikä sanoi täällä käydessään keväällä, että "eikö ole tarpeeksi kaappitiloja, kun joudut tavaroita pöydällä säilyttämään".  Kyse oli siis vain ruokailuväline-kiposta ja pöydällä sitä säilytin siksi, koska en halunnut, että pienempi muksu ne lattialle laatikostosta vetää. 

Noh tuosta sanomisesta sitten seurasi tämä hillitön siivousvimma mille ei loppua näy, enkä toisaalta ole kovin onnellinenkaan tästä.   Ensin raivaan ja järjestän yhden kohdan.  Hetken on tyytyväinen mieliala.  Kunnes sitten huomaan seuraavan ongelmankohdan ja taas aloitan hillitömän raivaamisen. Tuntuu, että elämä on nyt yhtä siivoamista ja raivaamista.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sekopää olet. Ei ihme, että lapsi oireilee.

Vierailija
2/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kopautit lapsen päätä tahallasi oven karmiin? Ymmärsinkö oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lasu on ihan aiheellinen. Ihan sama kuin paljon suututtaa lapsen (tai kenenkään muunkaan) päätä _EI HAKATA MIHINKÄÄN_.

Vierailija
4/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:22"]Siis kopautit lapsen päätä tahallasi oven karmiin? Ymmärsinkö oikein?
[/quote]

Samaa mietin. Olethan provo, olethan.

Vierailija
5/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todella toivon että tää on provo!

Vierailija
6/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän täysin! Itse kopautin lusikalla lasta kerran päälakeen kun hillui, oli silloin 5-vuotias. Aina myös riehuu ja ei usko, mitkään konstit ei auta. Kaduin tekoa ja pyysin kyllä anteeksi, mutta siinä tilassa se vaan tapahtui. Oletko väsynyt/masentunut?

Vierailija
7/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaatko sä aikuisiakin jos vähän vituttaa? Veikkaan, että et kun siitä tulee äkkiä nenä kipeäksi. Miksi helvetissä sinä käytät väkivaltaa _lapseen_, joka ei voi edes puolustaa itseään aikuista vastaan.

Vierailija
8/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua. Mullakin on adhd lapsi. Ihan mahdoton. Ja lisäksi vielä mahdottomampi kehitysvammainen. Silti meillä ei satuteta lapsia. Pyritään elämään niin hyvää elämää kuin näillä korteilla voi, siivous ei ole tärkeysjärjestyksessä ensimmäinen, jos vierasta haittaa sekaisuus saa ihan vapaasti siivota.

Vierailija
9/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en kovaa, mutta silti tuli tuo pieni kuhmu.  Tiedän, että näin ei saisi tehdä, mutta kun arki on nyt mitä on.  Niin myönnän, että olen hieman piipussa.   En jaksaisi tätä ainaista raivaamista ja siivoamista.   Kun tässä on pienempikin muksu ja hänetkin on tietysti otettava huomioon.  Tietysti hänen päivärytminsä on päivän punainen lanka ja sitten tulee tämä siivoaminen toisena. 

Vierailija
10/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:32"]

Siis en kovaa, mutta silti tuli tuo pieni kuhmu.  Tiedän, että näin ei saisi tehdä, mutta kun arki on nyt mitä on.  Niin myönnän, että olen hieman piipussa.   En jaksaisi tätä ainaista raivaamista ja siivoamista.   Kun tässä on pienempikin muksu ja hänetkin on tietysti otettava huomioon.  Tietysti hänen päivärytminsä on päivän punainen lanka ja sitten tulee tämä siivoaminen toisena. 

[/quote]

Tiedätkö ap mitä? Sä oksetat mua. En koskaan käytä tätä, mutta nyt on pakko: mene hoitoon. Olet kovasti sen tarpeessa.

Vierailija
11/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinä tarvitsisit jotain psyykkistä hoitoa. Miksi noin kauhea vimma siivota. Lapsi oireilee, kun äiti oireilee.

Vierailija
12/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske 10 ennenkuin menet. Mummoni opetti. On päiviä kun ei vaan jaksa. Vältä kuitenkin väkivaltaa koska lapsesi peilaa käytöstäsi ja voi alkaa muksimaan muita. Ehkä tarvitset tukea vilkkaan lapsen kanssa jaksamiseen/käsittelyyn. Perheneuvola voi auttaa.

Vierailija
13/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"siivous ei ole tärkeysjärjestyksessä ensimmäinen, jos vierasta haittaa sekaisuus saa ihan vapaasti siivota." / Tietysti noin pitäisi mennäkin, mutta toisaalta on täällä kyllä hyvästäkin tämä raivaaminen ja kaaoksen taltuttaminen, koska ei minulla on tämän kaaoksenkaan keskellä henkisesti hyvä olla.  Tosin aina täällä kun raivaan näin, niin hetkessä taas kaaos pääsee valloilleen.  Pienempi muksuista kun vaatii paljon huomiota ja syliä ja kun hän on sylissä, kotitöiden teko ei ole mitään helppoa.  Toisekseen tietysti hänen päivärytminsä on ykkönen ja siivoaminen kakkonen.   Mutta tietty perussiisteys on kyllä nyt löydyttävä, silloin arki rullaa paremmin.

Sitä kyllä olen tosin ihmetellyt tänä keväänä, miksi tämä kevääntulo ei tunnu miltään?  Missä on kevätfiilis?  Kyllähän tietysti olen luonnossa nähnyt keväänmerkkejä, mutta silti vain jaksan ihmetellä, että "nytkö ollaan jo näinkin pitkällä keväässä menossa - melkein toukokuun kynnyksellä."  Ja kohtahan on kesäkin tulossa.

Vierailija
14/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sisälle jumppatramppa, sellainen metrin halkaisijaltaan, maksaa jotain 20 euroa. Muksu saa siinä purkaa energiaansa eikä tule häiritsemään.

Vierailija
15/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkin oksetat moisella kommentillas mua. Ap tarvii apua! Eikä mitään haukkumista! Tekonsa oli väärä eikä hyväksyttävä, mutta jospa se herätti hänet ja ymmärtää nyt voimavaransa?

Vierailija
16/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuota kyllä pitäisi opetella, että laskea 10:nen tai poistua paikalta.

En kyllä itsekään nauti tästä jatkuvasta suorittamisesta, mutta toki näin iltaisin rauhoitun ja hengähdän hetken, ennen nukkumaanmenoa.

Meillä käy nyt perheohjaaja, mutta eipä nyt kovin ihmeempiä vinkkejä häneltä olla arkeemme saatu.  Niitä perusjuttuja mitä näitten lasten kanssa pitäisi toimia.

Vierailija
17/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla itselläsi jonkilaista ADHD- tyyppistä oireilua/ toiminnanohjauksen vaikeutta? Mietin vain kun nyt olet juuttunut tuohon jatkuvaan siivoamiseen ja silti toteutat sitä, vaikka tilanne kotona on muutenkin jo rasittava.

Vierailija
18/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:39"]

Säkin oksetat moisella kommentillas mua. Ap tarvii apua! Eikä mitään haukkumista! Tekonsa oli väärä eikä hyväksyttävä, mutta jospa se herätti hänet ja ymmärtää nyt voimavaransa?

[/quote]

jaa, siltäkö susta näyttää että ymmärtää. Paskanmarjat.

Vierailija
19/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro.16, kun siivoukset on tehty, pitää sitten relata eikä hetkilleen mitään huhkia ja puhkia.  Olla lasten kanssa vain.

Nro.15, kiitokset vinkistä!!

Vierailija
20/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:23"]Kyllä se lasu on ihan aiheellinen. Ihan sama kuin paljon suututtaa lapsen (tai kenenkään muunkaan) päätä _EI HAKATA MIHINKÄÄN_.
[/quote]sun päätäskö hakataan? Oot niin agre että joku ainaki joskus hakannu