Muiden alojen työt sairaanhoitajalle?
Olen erikoissairaanhoitaja ja aivan täysin kyllästynyt työhöni. Työskentelen esimiestehtävissä ja työkokemusta on kertynyt kohta 18 vuotta miinus äitiysloma-ajat + hoitovapaat. Paljon puhutaan siitä, että sairaanhoitajia on hirveät määrät muilla aloilla töissä, mutta itse en tunne kuin yhden vakuutusalalla työskentelevän. Mitä muita töitä sh:n koulutuksella voisi saada? En kaipaa mihinkään kunnianhimoisiin tehtäviin, nykyinen esimieshomma on jo ihan tarpeeksi haastavaa ja eniten ehkä olenkin nauttinut ns. hallinnon hommista sekä ihan rivish:n työstä.
Kommentit (7)
Kaupan kassaksi kai pääsee aina. Meillä ainakin oli myymäläpäällikkö joka oli sh koulutukseltaan. sh saa kuitenkin tottua jatkuvaan valitukseen ja hankalien potilaiden kuunteluun. Siivoojaksi myös. Kyllähän se rivish:n homma sellasta nykyään on että kaikki kuuluu toimenkuvaan.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:45"]
Kaupan kassaksi kai pääsee aina. Meillä ainakin oli myymäläpäällikkö joka oli sh koulutukseltaan. sh saa kuitenkin tottua jatkuvaan valitukseen ja hankalien potilaiden kuunteluun. Siivoojaksi myös. Kyllähän se rivish:n homma sellasta nykyään on että kaikki kuuluu toimenkuvaan.
[/quote]
Muita vinkkejä. Mä olen rehellisesti miettinyt kyllä näitäkin vaihtoehtoja, olisivat varmasti henkisesti helpompia kuin nykyinen työ. Ideaalisinta olisi kuitenkin kun voisin tehdä omaa työtäni aidosti 50 prosenttisella työajalla. Tällöin saisin suunnnilleen saman palkan kuin vaikka kaupan kassalta täydellä viikkotyömäärällä ja jäisi vapaa-aikaakin. Omalla alalla ei vain ole oikein osa-aikatöitä tuolta kauppapuolelta varmaan kehnolla palkalla löytyisikin.
ketjun 2
Lääke-edustaja tai muiden lääketieteen alan tuotteiden edustajat? Niissä on paljon sairaanhoitajia. Voisit hyödyntää alan tuntemusta.
Kelassa on niin sairaanhoitajia kuin sosionomejakin.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:13"]
Kelassa on niin sairaanhoitajia kuin sosionomejakin.
[/quote]
Niin on, sosiaalityöntekijöitä varmaan vähemmän eikä itseäni oikein kiinnostakaan. Vielä muita idiksiä. Itse olen tuota järjestöpuolta pohtinut tai sitten ihan uudelleenkouluttautumista johonkin muuhun työhön. Sosiaalialan/terveysalan opetushommat voisi olla myös yksi vaihtoehto itselleni tulevaisuudessa, sekin sarka on kai aika haastava saada töitä ja opettajan pedagogiset tehdyksi (tai päästä niihin).
2
Seuraan myös, tämä kiinnostaa. Itse olen sosiaalityöntekijä ja ihan samaa aina hoetaan omaa alalla. Muualla palkatkin ovat kuulemma aina parempia vaikka itselläni on käsitys, että esim. järjestöpuolella ollaan aika nihkeitä palkanmaksussa (lukuunottamatta toki joitakin "hyviä" paikkoja, joita Suomen kokoisessa maassa todella vähän.