Muita jotka ei näytä niin painavalta kuin ovat?
Jos joku saa pään sekaisin niin tämä! En siis näytä niin painavalta kuin olen. Olen ulkonäöllisesti aika sporttisen näköinen mutta bmi on melkein 30. Kilot on jakautuneet lähinnä alavartaloon joten uuma on kapea. Tästä syystä ihmiset eivät ymmärrä kun sanon että pitäisi laihduttaa normaalipainoon yli 10 kiloa joka ärsyttää.
Onko täällä muita samassa tilanteessa että ette näytä niin painavalta kuin olette? tavallaan ulkonäöllisesti ei siis tarvetta laihtua koska ei näytä lihavalta mutta BMI:n mukaan reilusti varaa pudottaa.
Kommentit (14)
Vaikka olin 175/77 niin minua sanottiin edelleen laihaksi, vaikkei tuo minusta mikään nälkäläisen paino ole.
Mulla on 20 kg lihasta pakaroissa.
Minua on aina sanottu laihaksi, jopa liian laihaksi silloin kun BMI on ollut 24, nyt kun on lievä ylipaino, ei sanota liian laihaksi, mutta hoikaksi. Pidän väljiä vaatteita ja mulla on suurin kertymä se vaarallisin, vatsan seutu ja pohkeet sekä reidet paksut. Edestä päin saatan näyttää laihalta, mutta jos on tiukat vaatteet ja katsoo sivulta, en todellakaan näytä, vaan silloin näytän siltä kuin olisin kohta lähdössä synnyttämään.
Jokunen aika sitten painoin melkein 120 kg ja piti lääkärillä käydä kahdesti puntarilla kun se ei eka uskonut sitä tulosta. Nyt painan 100kg ja samat vaatteet on edelleen sopivat ja hyvät, mitat ei juurikaan ole muuttuneet, mutta olen ihan sellaista höttöä, kun aiemmin olin paljon "tiiviimmän" tuntuinen.
Olen naiseksi aika pitkä ja musta ei huomannut kahta ekaa raskauttakaan mitenkään (painoin silloin 70kg). Hassua on tämä.
Mulla on aika hyvä tiimalasivartalo, vaikka se hoikempana olikin paremman näköinen.
Koska mulla on edelleen selkeä vyötärö eikä mitään isoa mahaa, en näytä ihan niin painavalta kuin tosiasiassa olen.
Vierailija kirjoitti:
Jokunen aika sitten painoin melkein 120 kg ja piti lääkärillä käydä kahdesti puntarilla kun se ei eka uskonut sitä tulosta. Nyt painan 100kg ja samat vaatteet on edelleen sopivat ja hyvät, mitat ei juurikaan ole muuttuneet, mutta olen ihan sellaista höttöä, kun aiemmin olin paljon "tiiviimmän" tuntuinen.
Olen naiseksi aika pitkä ja musta ei huomannut kahta ekaa raskauttakaan mitenkään (painoin silloin 70kg). Hassua on tämä.
Joo mun isokoinen puolisoni myös aina "pehmenee" heti, kun vähän laihtuu. Sen huomaa halailussa selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina sanottu laihaksi, jopa liian laihaksi silloin kun BMI on ollut 24, nyt kun on lievä ylipaino, ei sanota liian laihaksi, mutta hoikaksi. Pidän väljiä vaatteita ja mulla on suurin kertymä se vaarallisin, vatsan seutu ja pohkeet sekä reidet paksut. Edestä päin saatan näyttää laihalta, mutta jos on tiukat vaatteet ja katsoo sivulta, en todellakaan näytä, vaan silloin näytän siltä kuin olisin kohta lähdössä synnyttämään.
Lievä ylipaino on nykyajan hoikka.
Viimeksi painoksi veikattiin 47 😁 melkein kymmenen kiloa on enemmän.
Siis just tämä! Painoa on melkein 15 kiloa liikaa bmi:n mukaan mutta näytän ihan normaalipainoiselta, mihin ihmeeseen ne kilot piiloutuu kun jossain ne pakosti on? myöskin yritän laihduttaa, läheiseni ovat huolissaan etten mene liian hoikaksi. 15 kiloa liikaa on kyllä käsittämätön määrä noille huolille.
Täällä sama! Minullakin läski kertyy ennen muuta peffaan ja jalkoihin, siis myös pohkeet ovat paksut (mitä inhoakin). Sen sijaan kasvoni ovat kaidat, posket lommolla ja kaulakin ohut (vaikka painoindeksi 35). Tuntuu että moni katsoo vain naamaa, kun arvioi painoa. Kaiken huippuna työterveyshoitaja ei ollut uskoa kun sanoin, mitä painan, väitti että muistan ainakin kymmenen kiloa väärin. Ällistyi, kun näki vaakalukeman (piti astua sellaiselle jotta uskoisi).
En kummemmin harrasta liikuntaa, mutta silti olen koko aikuisikäni hämmästyksekseni myös saanut kuulla kommentteja, kuinka reippaalta ja urheilulliselta näytän. Ehkä tavassani liikkua ja elehtiä sitten on jotain sellaista?
En nyt mitenkään erityisesti valita, parempihan se näin päin on. Ihmettelen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olin 175/77 niin minua sanottiin edelleen laihaksi, vaikkei tuo minusta mikään nälkäläisen paino ole.
Mä 167/75 nuorena ja ihmiset huolestuivat, olenko terve, kun niin kuikelo :0
Painoindeksini on noin 30 ja viimeksi pari kuukautta sitten lääkäri viittasi minuun "hoikkana" (jolloin painoin siis saman verran). Yksikään lääkäri tai hoitaja ei ole koskaan käskenyt minun laihduttaa tai ottanut painoa edes esille, vaikka olen ollut tässä painossa 20-vuotiaasta lähtien. Vyötärönympärykseni on reippaasti riskirajan alapuolella, vaikka paino kertyy minulla keskivartaloon.
Asiaan vaikuttanee, että olen pitkä ja aina harrastanut urheilua.
On jotenkin vaikeaa ruveta laihduttamaan, koska minulla ei ole lihavan identiteettiä enkä koe ylipainosta mitään haittaa. No, joskus joku älähtää keskustelupalstalla, että pitää minun painoisiani ällöttävinä, mutta ei se juuri elämääni vaikuta.
Jossakin ne ylimääräiset läskit on ja näkyy, ellei sitten ole kyse lihaksesta. Näkymätöntä läskiä ei ole vielä keksitty. Minulla on 15kg ylimääräistä, mutta tippuu koko ajan pätkäpaaston ansiosta.