Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Covid-rokotus vaikuttaa naisten kuukautiskiertoon, on nyt sitten ihan tutkimuksessa todettu (NY Times 6.1.22)

Vierailija
07.01.2022 |

https://www.nytimes.com/2022/01/06/health/covid-vaccine-menstrual-cycle…

Tämähän piti olla ihan valheellista väittämää.

Mitä seuraavaksi? Miten rokote, jolla on vaikutusta kuukautiskiertoon voi olla vaikuttamatta lisääntymisterveyteen ja raskauteen??

Kommentit (1663)

Vierailija
561/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiskierron epätasaisuudella ei ole mitään tekemistä lisääntymiskyvyn kanssa. Kuukautiset johtuu kohdun vanhan limakalvon irtoamisesta ja poistumisesta kehosta. Kiertoon voivat vaikuttaa todella monet asiat, eikä kierron säännöllisyys ennusta hedelmällisyyttä. Itse olen onnistunut siirtämään kuukautisten alkamista parilla päivällä sopivampaan ajankohtaan monet kerrat pysyttelemällä lievästi ylivireänä. Tiedän tapauksia joissa epäsäännöllisiin kuukautisiin tottuneet nuoret naiset ovat tulleet helposti raskaaksi. Rokotus saa vain vanhan limakalvon irtoamaan vähän nopeammin, ei muuta. Sitten kierto jatkuu normaalisti.

Ihan turha yrittää pelotella tuolla kuvitelmalla ketään olemaan ottamatta rokotusta, joka suojelee vakavalta taudilta.

Miten se on pelottelua jos kuukautishäiriöt ovat fakta? Monen kohdalla on havaittu tutkimustenkin mukaan ongelmia kuukautisissa, niin miten se on pelottelua kun kerrotaan faktoja?

Vierailija
562/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole rokotevastainen sen enempää kuin myönteinenkään. Teen valintani ja päätelmäni itse. Osaan laskea 1+1 ja tajuta että koko elämäni aikana ei ole kuukautishäiriöitä ollut ja kappas piiki jälkeen onkin. Se ei ole pelonlietsontaa vaan faktaa. Tuntuu vähän siltä että moni sulkee silmänsä aina ongelmilta. Sokeasti totellaan vaan ylempiä tahoja kyseenalaistamatta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiskierron epätasaisuudella ei ole mitään tekemistä lisääntymiskyvyn kanssa. Kuukautiset johtuu kohdun vanhan limakalvon irtoamisesta ja poistumisesta kehosta. Kiertoon voivat vaikuttaa todella monet asiat, eikä kierron säännöllisyys ennusta hedelmällisyyttä. Itse olen onnistunut siirtämään kuukautisten alkamista parilla päivällä sopivampaan ajankohtaan monet kerrat pysyttelemällä lievästi ylivireänä. Tiedän tapauksia joissa epäsäännöllisiin kuukautisiin tottuneet nuoret naiset ovat tulleet helposti raskaaksi. Rokotus saa vain vanhan limakalvon irtoamaan vähän nopeammin, ei muuta. Sitten kierto jatkuu normaalisti.

Ihan turha yrittää pelotella tuolla kuvitelmalla ketään olemaan ottamatta rokotusta, joka suojelee vakavalta taudilta.

Olet aivan oikeassa. Tässä ketjussa lietsoo muutama rokotevastainen trolli hysteriaa ja pelottelee naisia, joilla voi olla ihan oikeita kysymyksiä aiheeseen liittyen.

Vierailija
564/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta tutkimuksesta on uutisoitu Seattletimes lehdessä. https://www.seattletimes.com/nation-world/womens-periods-may-be-late-af…

Siinä oli maininta myös naisista joille oli tullut vuotoa, vaikka kuukautiset olivat jo loppuneet (vaihdevuodet).

Onko kellään kokemusta vuodosta rokotuksen jälkeen, vaikka on siis vaihdevuodet ohi ja viimeisistä kuukautisista on jo pidemmän aikaa.

Vierailija
565/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole rokotevastainen sen enempää kuin myönteinenkään. Teen valintani ja päätelmäni itse. Osaan laskea 1+1 ja tajuta että koko elämäni aikana ei ole kuukautishäiriöitä ollut ja kappas piiki jälkeen onkin. Se ei ole pelonlietsontaa vaan faktaa. Tuntuu vähän siltä että moni sulkee silmänsä aina ongelmilta. Sokeasti totellaan vaan ylempiä tahoja kyseenalaistamatta mitään.

Kuukautishäiriöitä kun ei ole kukaan ”salaillut”, niillä vain ei ole yhteyttä hedelmällisyyteen. Se väite, jota täällä levitetään totuutena nimenomaan ON pelon lietsontaa.

Vierailija
566/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi tästä ei ole kerrottu mitään?"

Herätkää nyt fanaatikot. Pandemia alkoi vasta kaksi vuotta sitten, rokotteen kehittäminen n. puolitoista vuotta sitten. Miten ihmeessä tutkijoille olisi voinut kertyä seurantatietoa rokotteen vaikutuksesta kuukautiskiertoon? Johtopäätös on, että rokote hetkellisesti vaikuttaa kuukautiskierron pituuteen, mutta tilanne palautuu sitten normaaliksi. What's the big deal? Paljon enemmän tuhoa tapahtuisi ilman rokotteita. Ilolla minä lisääntymisikäinen nainen menen parin viikon päästä kolmannelle piikille. Kiitos tiede!!

Vierailija
567/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on pelottelua jos kuukautishäiriöt ovat fakta? Monen kohdalla on havaittu tutkimustenkin mukaan ongelmia kuukautisissa, niin miten se on pelottelua kun kerrotaan faktoja?

Vielä kerran rautalangasta: kuukautishäiriö, ohimenevä, fakta joillekin tullut näitä (ei erittäin monille).

Vaikutus hedelmällisyyteen, EI fakta vaan trollien levittämä pelotteluskenaario.

Vierailija
568/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tietää, että jos piikin jälkeen pientä tiputtelua on kuukausia tai jos verta tulee moninkertaisesti edeltäviin menkkoihin verrattaessa vain muutaman päivän taukojen kanssa, niin minkähänlainen limakalvo sinne on piikin jälkeen kehittynyt? Ja jos menkat on ollut pois puoli vuotta piikin jälkeen ja yritetään hormonihoidoin käynnistää uudelleen niin eikö sitä limakalvoa ole enää kehittynyt? Nyt puhutaan normaalien kuukautisten muuttumisesta eikä sellaisista kuukautisista jotka olleet aina epäsäännölliset.

Vierailija
569/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkefirmojen on tarkoitus tehdä rahaa. Miksi ne kehittäisivät rokotteita, jotka toimisivat kerralla? Tai lääkkeitä, jotka parantaisivat? Mieluummin luodaan loputon riippuvaisuus näistä aineista niin miljardien vuosittainen rahavirta on taattu. Hengitystieinfektioon perustuvasta pandemiasta saadaan näppärästi loputon lypsylehmä. Miksei samaan syssyyn tuhottaisi nuorten lisääntymiskyky niin, että tulevat jatkossa tarvitsemaan lääketieteellistä apua lisääntymiseen? He itse ottavat "ilmaiset" piikit, ja jatkossa tuovat vähintään viisinumeroisen summan rahaa hedelmöityshoitoihin per pariskunta. Näppärä bisnesidea kieltämättä.

Miksi lääkefirmat kehittelisivät rokotteen, joka tekee hedelmättömäksi kertapistoksesta, kun nuoret käyttävät enemmän rahaa ehkäisyvalmisteisiin kuin lapsettomuushoitoihin?

Tuskin sitä tarkoituksella tehty on. Rokotteen ei pitäisi levitä käsivarren lihaksia pitemmälle, mutta sehän leviää ja varsinkin munasarjoihin. Rokoteessa oleva piikkiproteiini on vaarallinen. Samoin on viruksen piikkiproteiini. Kyse vain on kummasta sen otat. Ja otatko koskaan tautia vakavana. 99% saa sen lievänä.

Vierailija
570/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran rautalangasta: kuukautishäiriö, ohimenevä, fakta joillekin tullut näitä (ei erittäin monille).

Vaikutus hedelmällisyyteen, EI fakta vaan trollien levittämä pelotteluskenaario.

Ja mistä sinä tiedät että ei vaikuta hedelmällisyyteen? Sen näkee vasta tulevaisuudessa ja yksilökohtaisesti. Ja vaikka ei vaikuttaisikaan hedelmällisyyteen, kuukautishäiriöitä ja sitä aitoa ongelmaa se ei poista että monilla on tullut erilaisia häiriöitä piikkien jälkeen.

Vierailija
571/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikki otettu kesällä ja menkat edelleen pois, en pidä ohimenevänä, pidätkö sinä?

Vierailija
572/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi "pelotella ketään olemaan ottamatta rokotetta"? Ihmiset vain jakavat oman kokemuksensa. Ei kun ai niin, ovat Venäjän kätyreitä, jotka pyrkivät heikentämään länsimaita jakamalla tekaistuja tarinoita kuukautishäiriöistä Vauva-palstalla...

Vierailija
573/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikki otettu kesällä ja menkat edelleen pois, en pidä ohimenevänä, pidätkö sinä?

Sama itsellä! Heinäkuussa oli vikat kunnon menkat. Kohta vuosi menty… Kai se on sitten väliaikaista :)

Vierailija
574/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi tästä ei ole kerrottu mitään?"

Herätkää nyt fanaatikot. Pandemia alkoi vasta kaksi vuotta sitten, rokotteen kehittäminen n. puolitoista vuotta sitten. Miten ihmeessä tutkijoille olisi voinut kertyä seurantatietoa rokotteen vaikutuksesta kuukautiskiertoon? Johtopäätös on, että rokote hetkellisesti vaikuttaa kuukautiskierron pituuteen, mutta tilanne palautuu sitten normaaliksi. What's the big deal? Paljon enemmän tuhoa tapahtuisi ilman rokotteita. Ilolla minä lisääntymisikäinen nainen menen parin viikon päästä kolmannelle piikille. Kiitos tiede!!

Niinpä. Ja onhan rokotteesta johtuvista muutoksista kuukautisvuodossa kerrottu ulkomaisissa medioissa jo viime vuonna. Luin muistaakseni aiheesta jo keväällä. Olisi kyllä Suomessakin voitu uutisoida.

Vierailija
575/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vielä kotona asuvan tyttären kanssa tuli vuosia menkat samaan aikaan, kuten samassa taloudessa asuvilla naisilla usein on. Alkusyksystä tytär otti rokotteet, minä en. Siitä lähtien meillä molemmilla on kuukautiskierto ollut sekaisin ja menkat tulleet miten sattuu. Kumpikaan ei käytä hormonaalista ehkäisyä tms. joten se ei tätä selitä. Kiinnostavaa ja jokseenkin huolestuttavaa, jos kuukautishäiriöt tällä tapaa heijastuvat myös rokottamattomiin. Muilla samanlaisia havaintoja?

Koska rokotettu levittää piikkiproteiinia ympäristöönsä, myös läheisille tulee samoja oireita. Tästä varoitti jo Pfizer ennen rokotuksia.

Mutta koronan sairastaneet eivät levitä, vaikka heidän elimistössään on piikkiproteiinia moninkertainen määrä?

Vierailija
576/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin jo toisen munanjohtimeni kohdunulkoiseen raskauteen ja lähtökohdat biologisten lasten saantiin vähenivät jo puoleen. Rokotteen jälkeen (puoli vuotta sitten eka) ei ole kuukautisia näkynyt ;( Ja ei ole pelonlietsontaa vaan oikea huoli ja stressinaihe. Jospa rokote veikin viimeiset mahdollisuuteni saada lapsia? Ehkä ei, mistä sen voin tietää…

Vierailija
577/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei voi sanoa, että rokote ei leviäisi ympäri kehoa, kuten on tehty. Nyt myönnetään että rokotteen lipidipartikkeli menee jopa synnytyselimiin ja aiheuttaa siellä haittoja. Covidissa ei ole tällaista partikkelia, mutta rokotteessa on!

Delayed adverse effects of neonatal exposure to polymeric nanoparticle poly(ethylene glycol)-block-polylactide methyl ether on hypothalamic–pituitary–ovarian axis development and function in Wistar rats

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0890623815300058

Vierailija
578/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menetin jo toisen munanjohtimeni kohdunulkoiseen raskauteen ja lähtökohdat biologisten lasten saantiin vähenivät jo puoleen. Rokotteen jälkeen (puoli vuotta sitten eka) ei ole kuukautisia näkynyt ;( Ja ei ole pelonlietsontaa vaan oikea huoli ja stressinaihe. Jospa rokote veikin viimeiset mahdollisuuteni saada lapsia? Ehkä ei, mistä sen voin tietää…

Jos merkittävälle osalle rokotteen ottaneista tulisi vastaavia haittoja, eikä kukaan tekisi ilmoitusta, niin miten järjestelmä voi ikinä korjata itseään?

Vierailija
579/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää puhuko paskaa. Itse olen saanut kaksi tervettä lasta tässä koronan aikana, ja kaikki rokotteet olen saanut. Ei vaikuta hedelmällisyyteen. Jos te tiedevastaiset hörhöt ette lisäänny, niin maailma ei teitä jää kaipaamaan.

Vierailija
580/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää puhuko paskaa. Itse olen saanut kaksi tervettä lasta tässä koronan aikana, ja kaikki rokotteet olen saanut. Ei vaikuta hedelmällisyyteen. Jos te tiedevastaiset hörhöt ette lisäänny, niin maailma ei teitä jää kaipaamaan.

Samat sulle! Älä jauha pa s k aa! Olet yksilö siinä missä rokotteiden haittavaikutusten kanssa kamppailevatkin. Molempia löytyy. Se että sinun kohdallasi ei vaikuttanut, ei päde kaikkiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän