Lasimaiset, helposti rasvoittuvat hiukset
Miten hoidatte hiuksianne? Mulla ongelma on lättänä tukka, helposti kutiseva ja hilseilevä hiuspohjan ja sitten vielä tuo hiusten lasimaisuus ja sähköisyys. Monet hoitoaineet tuntuu latistavan tukkaa ja oonkin siirtynyt hiusöljyihin, jotka ei kyllä tunnu auttavan sähköisyyteen. Kaiken lisäksi hiukset takkuuntuu helposti :/
Kommentit (7)
Otan permiksen.
Paskapuhetta, että harvemmin pesu auttaisi.
Käytän karhentavaa muotovaahtoa ja fööniä. Schwarzkopfin vaahto, harmaassa pullossa.
Minulla oli samanlainen tilanne vuosi sitten! Uteliaisuudesta kokeilin "no poo" menetelmää (no shampoo) ja hiuksista tuli paljon elinvoimaisemmat, vähemmän sähköiset ja päänahka voi hyvin. Eli no poo-menetelmässä hiukset pestään ruokasoodalla ja ne huuhdotaan sitten etikalla. Itse laitan n ruokalusikallisen ruokasoodaa pulloon, lisään vettä ja hieron sekoituksen päänahkaan. Sitten huuhtelen hiukset ja vaikka hiukset tuntuvat tässä välissä tosi ikäviltä ja takkuisilta juuresta, niin se saa supersileiksi miksaamalla 1 rkl omenaviinietikkaa taas pullolliseen vettä ja huuhtomalla ne viileällä vedellä. Tosi halpaa ja toimivaa!
Hilseilevä hiuspohja on ärtynyt hiuspohja! Jokin ärsyttää sinun hiuspohjaasi, mutta antamillasi tiedoilla on vaikea sanoa mikä... Voi johtua melkein mistä vaan: ruokavaliosta, hiustenhoitotuotteista, muotoilutuotteista, käsittelystä, pesuvälistä...
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:50"]Hilseilevä hiuspohja on ärtynyt hiuspohja! Jokin ärsyttää sinun hiuspohjaasi, mutta antamillasi tiedoilla on vaikea sanoa mikä... Voi johtua melkein mistä vaan: ruokavaliosta, hiustenhoitotuotteista, muotoilutuotteista, käsittelystä, pesuvälistä...
[/quote]
Oon yrittänyt löytää siihenkin ratkaisua mm iherbin palashampoosta ja xz rauhoittavasta shamposta. Harvemmin jos pesen, hilseilee enemmän päänahka. No poo kuulostaa ihan mielenkiintoiselta... Ap
Kunnollinen leikkaus. Itselläni toimii polkkapituus. Kunnollinen pesu joka toinen päivä hyvillä tuotteilla. Pesun jälkeen hiuksiin jätettävä hoitosuihke latvoihin. Kun hiukset on lähes kuivat, niin kuivatus kuivaimella pää alaspäin.
Jos tarvetta nostaa tukkaa, niin hiuspuuteria hieman tyveen ja käsillä pöyhiminen.
Toisena päivänä hieman kuivashampoota pahimpiin kohtiin.
Kuulostaa siltä, että peset liikaa hiuksiasi. Shampoo pesee hiuksista ja hiuspohjasta pois päänahan tuottamat "hyvät öljyt" ja päänahka yrittää normalisoida tilannetta tuottamalla lisää rasvaa-> kierre on valmis. Sitten ku sen rasvan pesee liian usein pois, päänahka kuivuu ja hilseilee.