Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahan follikuliitti, apua!

Vierailija
07.01.2022 |

Olen nyt kärsinyt muutaman vuoden vaivasta ja olen ihan avuton asian suhteen. Onko jollain vinkkiä, miten pääsisi tästä eroon? Päänahka on täynnä kipeitä märkäpäitä, puhjennut todennäköisesti stressin myötä eikä lähde pois.

Olen lopettanut hiusten värjäämisen, pesen päivittäin päänahan neutraaleilla tuotteilla, kuivaan hiukset, pidän niitä mahdollisimman paljon auki, olen käynyt ihotautilääkärissä ja saanut Diprosal-liuoksen ja antibioottikuurit ja aloittanut aknen hoitoon tarkoitetut e-pillerit. Kärsin myös kasvojen alueen lievästä aknesta. Juuri lopetin 3kk:n antibioottikuurin (toinen jo) ja nyt tilanne sama parin viikon kuluttua käytön lopettamisesta, päänahka paranee kyllä kuurin aikana. Mutta ruokatorvi kestä enää yhtään antibioottia, joten en aio enää jatkossa syödä niitä. Roacuttaniin ihotautilääkäri ei suostu.

Jos joku osaa antaa neuvoa, niin otan enemmän kuin mielelläni apua vastaan!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vahingossa foliokultti etc. Oletko kokeillut toista tai kolmatta erikoislääkäriä, yksityiseltä puolelta? Sama ei varmaan suostu mihinkään.

Vierailija
2/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoniliuos on varmaan jo kokeiltu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa aika selvästi, että klo 11.45 alkoi kouluissa välitunti.

Vierailija
4/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut samankaltaisia ongelmia päänahan kanssa koko aikuisiän, ja kokeilin tuloksetta kaikki kortisonista, ruokavaliosta ja erilaisista sampoolaaduista lähtien. Urheilen paljon ja siten tulee käytyä paljon suihkussakin. Eräs parturi kerran vinkkasi, että ei sitä päänahkaa saa joka päivä pestä sampoolla: päänahkaa suojaa rasvakerros ja käytännössä pesin sen suojaavan kerroksen aina pois. Nykyisin käytän sampoota (tai pelkkää hoitoainetta) sen mukaan, miten rasvaisilta hiukset tuntuvat (n. kolmen päivän välein) ja hiuspohjani on selkeästi parantunut.

Vierailija
5/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä silmässä allergistyyppistä follikuliittia, kokemuksia?

Siihen diagnoosiin yliopistosairaalan silmäklinikan silmälääkäri päätyi tutkittuaan silmäni jossa oli tuolloin ollut n.1,5kk silmätulehduskierre.

Puhui myös säilöntäaine osta, olenko niille allerginen. No, ei ole tutkittu enkä edes ymmärrä miten voi edes olla ja elää ilman säilöntäaineita, niitähän tungetaan joka paikkaan niin kosmetiikassa kuin elintarvikkeissa🤔..

Vierailija
6/6 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ots yhteyttä ihotautien erikoislääkäriin ja kysy häneltä. Se on vähä niinku heidän hommaa ja erikoisalaa, joten saat parempia vinkkejä kun avlta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi