Hei keski-ikäiset! Seuraako teitä työelämässä ylennys toistaan? Entä harrastatteko liikuntaa aktiivisesti ilman mitään kremppoja?
Tuli mieleen tämän sarjan, mahdollisesti huumorimielessä, kirjoitetusta arvostelusta:
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008517752.html
Pisti silmään tuo että oikeassa elämässä keski-ikäiset mukamas saavat YLENNYKSIÄ, kun tilastot puhuvat kaikkea muuta. Keski-ikäisten on äärimmäisen vaikeaa työllistyä ja isot firmat pistävät 50+ ihmiset surutta pihalle.
Ja kyllähän krempat kuuluu keski-ikäisen elämään vaikka liikkuisi kuinka aktiivisesti.
Kommentit (14)
Ylennyksiä? Varhaiskasvatuksessa? Joooh.
No, sain minä ylennyksen olla kahvipakettilistan vastaava eli että jokainen muistaa kanssa tuoda sen kuukausittaisen kahvipakettinsa ja joka kolmas kuukausi myös suodatinpussipaketin.
ylennyksiä en minäkään edes halua, enkä kyllä tunne kovin montaa jotka keski-iässä enää etenisivät. kyllä se täytyy tapahtua ennen neljääkymmentä ikävuotta. suomessa on ikärasismia ihan hirveästi.
Ei ole kremppaa ja sain vuoden alussa ylennyksen. Tunnen useita kaltaisiani.
Itse en ole vielä 50+, mutta tutuillani ei liikuntaharrastukset ja työssä eteneminen ovat tosiaan yleisempiä kuin lonkkaleikkaukset, kuulolaitteet, alkoholismi ja sydänperäiset kuolemat. Jos ne olisivat peruskauraa 50+-väestöllä, työllistymisen vaikeuttakaan ei kannata ihmetellä.
Sarja pyrkii olemaan mahdollisimman woke, mutta syyllistyy itse rankkaan ikäsyrjintään ja oletuksiin keski-ikäisistä haudan partaalla olevina muumioina. Kohderyhmä on kuitenkin Sinkkuelämää aikaisemmin katsoneet.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole vielä 50+, mutta tutuillani ei liikuntaharrastukset ja työssä eteneminen ovat tosiaan yleisempiä kuin lonkkaleikkaukset, kuulolaitteet, alkoholismi ja sydänperäiset kuolemat. Jos ne olisivat peruskauraa 50+-väestöllä, työllistymisen vaikeuttakaan ei kannata ihmetellä.Sarja pyrkii olemaan mahdollisimman woke, mutta syyllistyy itse rankkaan ikäsyrjintään ja oletuksiin keski-ikäisistä haudan partaalla olevina muumioina. Kohderyhmä on kuitenkin Sinkkuelämää aikaisemmin katsoneet.
Wokeismin olisivat kyllä saaneet unohtaa, tuntuu niin päälleliimatulta. Sitä ismiä kun ei muutoinkaan pitäisi tukea.
Samapa noille ylennyksille, mutta palkka on noussut ikävuosien 30 ja 50 välillä 216%.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole vielä 50+, mutta tutuillani ei liikuntaharrastukset ja työssä eteneminen ovat tosiaan yleisempiä kuin lonkkaleikkaukset, kuulolaitteet, alkoholismi ja sydänperäiset kuolemat. Jos ne olisivat peruskauraa 50+-väestöllä, työllistymisen vaikeuttakaan ei kannata ihmetellä.Sarja pyrkii olemaan mahdollisimman woke, mutta syyllistyy itse rankkaan ikäsyrjintään ja oletuksiin keski-ikäisistä haudan partaalla olevina muumioina. Kohderyhmä on kuitenkin Sinkkuelämää aikaisemmin katsoneet.
Eikö Sinkkuelämään tyypit ole ennemminkin 60- kuin 50+..? Eli ovat jo lähempänä 60 v. kuin 50 v. Alkoholismi varsinkaan ei ole iästä kiinni...
Ylennyksiä ei kyllä ole näkynyt vaikka työkentelen periaatteessa "ylennettävässä" hommassa. Konserni vaan ei meidän yritystä näissä huomioi ja oman yrityksen sisällä ylennys vaatisi käytännössä erään tietyn ihmisen lähtöä (pieni osasto).
Liikun kyllä ilman sen kummempia kremppoja. Jotain pientä tietenkin kuten nuorempanakin.
Tuo juttu on täyttä asiaa ja palkkahan viisikymppisellä on parhaimmillaan. Se on tietysti myös syy, miksi yt-neuvotteluissa luuta lakaisee heidät.
Sarjassa viisikymppiset menestyneet newyorkilaiset ovat nykyaikaan hämmentyneitä ja fyysisesti raihnaisia. Ainoa, joka on työelämässä on podcastia tekevä Carrie. Työ tai mielekäs vapaa-aikakaan ei siis näiden naisten päiviä täytä vaan erilaiset krempat ja nykyajan hämmästely. Olen itse 45 v. Mummoni elää vielä ja hänen elämänsä muistuttaa ehkä enemmän näiden daamien elämänpiiriä kuin minun tai äitini.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo kremppo oikein on?
Se on naisversio "miesflunssasta". Eli todellisuutta vakavammaksi naamioitu fyysinen rajoite.
Vierailija kirjoitti:
Tuo juttu on täyttä asiaa ja palkkahan viisikymppisellä on parhaimmillaan. Se on tietysti myös syy, miksi yt-neuvotteluissa luuta lakaisee heidät.
Sarjassa viisikymppiset menestyneet newyorkilaiset ovat nykyaikaan hämmentyneitä ja fyysisesti raihnaisia. Ainoa, joka on työelämässä on podcastia tekevä Carrie. Työ tai mielekäs vapaa-aikakaan ei siis näiden naisten päiviä täytä vaan erilaiset krempat ja nykyajan hämmästely. Olen itse 45 v. Mummoni elää vielä ja hänen elämänsä muistuttaa ehkä enemmän näiden daamien elämänpiiriä kuin minun tai äitini.
No näin juuri, eli 50 vuotiaiden on turha odottaa ylennyksiä kun heidät irtisanotaan ja sen jälkeen työllistyminen on todella vaikeaa.
Ei kai noista kukaan niin raihnainen ole? Kyllähän nykyajassa hämmästeltävää riittääkin. En usko että minkään ikäiselle vanhemmalle olisi helppo pala esim. se että lapsi kokee olevansa toista sukupuolta mitä on.
Ja vaikka olisi omasta mielestään kuinka nuorekas tahansa, niin ei kukaan 50 v. ole sitä nuorten mielestä. Eli kyllä erotut, jos sen ikäisenä menet parikymppisten pariin opiskelemaan tai harrastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo kremppo oikein on?
Taivutusoppia: Kremppa. Kremppoja.
Olen suunnittelija ja ainoa ulkopuolelta pienessä perhefirmassa. Voin saada ylennyksen vain vaihtamalla työpaikkaa tai ostamalla nykyisen, niin että voisin olla tj.
En halua ylennyksiä, vaan säilyttää työni mielenkiinnon. Esimiestehtävät eivät kuulu joukkoon. Ei kremppoja liikunnan vuoksi, vaikka minulla on keskimäärin vain yksi laiskottelupäivä kuukaudessa.