*Av-mammat! Nyt arvostellaan laulutaitomme!*
Nauhottakaa lauluanne ja linkki tänne!
Haluamme arvostella ja ihastella ja nauraa.
Toivottavasti moni osallistuu!
Olemme anonyymejä :)
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:22"]
Ai että mä ihastuin tuohon Oopperan Kummitus-laulajaan. Ihana! ♥
[/quote]
Kiitos! Ihana kuulla :) Se olen minä, Laululintu.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:19"]
mutta mistä me tiedetään onko nämä hyvät laulajat feikkejä? mitä jos ne nauhottaa jonkun laulajan laulua.
mitä jos sanotte "moi av-mammat" ja sitten alatte vasta laulamaan niin uskotaan?
kauniilta kuulostaa kyllä mutta en tiedä osaako joku av-mamma oikeasti laulaa. tuntuu jotenkin epäloogiselta.
[/quote]
http://vocaroo.com/i/s0x19U2712q2 Siinä :) Minä en todellakaan osaa editoida yhtään mitään.
"Laululintu"
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:57"]
mutta mistä me tiedetään onko nämä hyvät laulajat feikkejä? mitä jos ne nauhottaa jonkun laulajan laulua.
mitä jos sanotte "moi av-mammat" ja sitten alatte vasta laulamaan niin uskotaan?
kauniilta kuulostaa kyllä mutta en tiedä osaako joku av-mamma oikeasti laulaa. tuntuu jotenkin epäloogiselta.
[/quote]
http://vocaroo.com/i/s0x19U2712q2 Siinä :) Minä en todellakaan osaa editoida yhtään mitään.
"Laululintu"
[/quote]
http://vocaroo.com/i/s1qyflKe3M1F Tämä siis...
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:57"]
[/quote]
"Laululintu"
[/quote]
http://vocaroo.com/i/s1qyflKe3M1F Tämä siis...
[/quote]IHANA!!!! Mä haluan sun levyn! <3 Ihana todiste että oli aito av-mamma eikä jonkun ulkolaisen julkkiksen kopioitu laulu: D
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:15"]
IHANA!!!! Mä haluan sun levyn! <3 Ihana todiste että oli aito av-mamma eikä jonkun ulkolaisen julkkiksen kopioitu laulu: D
[/quote]
Itse olet ihana <3 Pitää löytää se manageri ensin :D Ei joku sattuis tuntemaan? Hehe. Äänitän myöhemmin sen I Dreamed A Dreamin taustamusiikin kanssa, joten pysykää linjoilla!
Olisitteko muuten kiinnostuneita seuraamaan ulkosuomalaisen arkea - ja mahdollisesti myöhemmin näitä musiikkijuttujakin - blogista? Ei minulla siis vielä ole blogia, mutta olen miettinyt sen pystyyn laittamista, kun elämässäni on enemmän sisältöä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:47"]
En jaksanut kuunnella Jos sä tahdot niin-biisiä loppuun, enkä ymmärrä tätä hypeä. Minusta oli ihan peruslaulaja. Ihme ja kumma-nainen kuulosti ihan tarhatädiltä, joka laulaa lapsille päiväunilaulun.
[/quote]
Olen kanssasi ihan samaa mieltä, en minäkään ymmärrää mikä tässä nyt on noin uskomatonta. Laulaja kuulostaa todellakin äidiltä, joka laulaa/ hyräilee lapselleen. Ihan suloisesti kyllä, mutta puristaa ääntä kurkkuun kuin saadakseen sen kuulostamaan "tyttömäiseltä". Kohina, kähinä, ilman vuotaminen häiritsee. Hän ei ota lauluun tukea vartalostaan, ääni on löyhä ja voimaton. Lisäksi vibraatto vaivaa minua... Vibran käyttö ei ole merkki laulutaidosta, vaan edelleenkin tarvittaisiin tukea äänelle lihaksista eikä kaulajänteistä.
En halua dissata, kyllä hän ihan suloine on, mutta ei tuolla äänellä kannata vielä lauluestradeille pyrkiä. Tekniikkaopetusta tarvitaan.
Oi laululintunen! Kiitos korviani ilahduttavista lauluista! <3 Odotan innolla jatkoa! Ja olisin erittäin kiinnostunut lukemaan noin kaunisäänisen blogia :) Eikö sinnekin voisi noita äänitteitä lisätä? :) Jos osaisin olla manageri niin ehdottaisin heti itseäni! Go Laululintunen go!
t. ihailijasi ja fanisi av-mamma-81
Kannattaa ehkä ottaa kehitysneuvoista vaari mutta minä en musiikista ymmärrä, osaan vain kuunnella ja mikä minusta kuulostaa hyvältä, sitä kuuntelen. Eli yleisö tässäkin päättää kuka on hyvä. Sinä olet hyvä Laululintu ja me av-mammat pidämme äänestäsi :) Laula lisää! Levytä heti kun tulee tilaisuus.Kaunis ääni.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:47"]
En jaksanut kuunnella Jos sä tahdot niin-biisiä loppuun, enkä ymmärrä tätä hypeä. Minusta oli ihan peruslaulaja. Ihme ja kumma-nainen kuulosti ihan tarhatädiltä, joka laulaa lapsille päiväunilaulun.
[/quote]
Olen kanssasi ihan samaa mieltä, en minäkään ymmärrää mikä tässä nyt on noin uskomatonta. Laulaja kuulostaa todellakin äidiltä, joka laulaa/ hyräilee lapselleen. Ihan suloisesti kyllä, mutta puristaa ääntä kurkkuun kuin saadakseen sen kuulostamaan "tyttömäiseltä". Kohina, kähinä, ilman vuotaminen häiritsee. Hän ei ota lauluun tukea vartalostaan, ääni on löyhä ja voimaton. Lisäksi vibraatto vaivaa minua... Vibran käyttö ei ole merkki laulutaidosta, vaan edelleenkin tarvittaisiin tukea äänelle lihaksista eikä kaulajänteistä.
En halua dissata, kyllä hän ihan suloine on, mutta ei tuolla äänellä kannata vielä lauluestradeille pyrkiä. Tekniikkaopetusta tarvitaan.
[/quote]
Kiitos mielipiteestäsi! :) Ilman muuta. En minä tässä mitään maailmaa ole valloittamassa - se ei ole kovin realistinen tavoite. En kuvittele itsestäni liikoja, vaan jalat maassa mennään ja katsotaan mihin menee, vai meneekö mihinkään, mutta kokeiltava on. Minä vain rakastan laulamista. Ymmärrän, kuinka paljon työtä äänen kehittämiseen ja ylläpitämiseen tarvitaan. Jostain on aina aloitettava.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:50"]
Oi laululintunen! Kiitos korviani ilahduttavista lauluista! <3 Odotan innolla jatkoa! Ja olisin erittäin kiinnostunut lukemaan noin kaunisäänisen blogia :) Eikö sinnekin voisi noita äänitteitä lisätä? :) Jos osaisin olla manageri niin ehdottaisin heti itseäni! Go Laululintunen go! t. ihailijasi ja fanisi av-mamma-81
[/quote]
Ihana kuulla sinusta! <3 Jos en kehtaa laittaa linkkiä tänne sitten, kun blogin perustan, niin voin ainakin tehdä jonkun sähköpostiosoitteen, mitä kautta saa sitten blogin linkin :) Varmasti väsäisin sinnekin jonkun soittolistan, kun saan hyvälaatuisia äänitteitä aikaiseksi!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:53"]
Kannattaa ehkä ottaa kehitysneuvoista vaari mutta minä en musiikista ymmärrä, osaan vain kuunnella ja mikä minusta kuulostaa hyvältä, sitä kuuntelen. Eli yleisö tässäkin päättää kuka on hyvä. Sinä olet hyvä Laululintu ja me av-mammat pidämme äänestäsi :) Laula lisää! Levytä heti kun tulee tilaisuus.Kaunis ääni.
[/quote]
Ihana kuulla! Kiitos sinulle ihana :) Rakentava kritiikki on aina tervetullutta! Niin se on, että hyväksi laulajaksi ei tulla yhdessä yössä, vaan työtä se vaatii.
Kiva kun otat vastaan kritiikkiä ja parannusehdotuksia :) Pelkillä kehuilla ei kehitykään. Kaunis, nuori ääni sinulla on ja rohkeuttakin, kun julkaset tällä palstalla laulujasi! Ehdotan, että hakeudut ihan oikeasti lauluopetukseen, ota vaikka viikoittain yhtenä päivänä yksityistunteja. Saat ääneesi voimaa (en tarkoita kovaa äänenvoimakkuutta, vaan hallintaa lihaksilla) ja vältyt tekniikkavirheiltä, jotka voivat aiheuttaa äänihuuliongelmia pitemmän päälle. 57
Laululintunen oli ajoittain epävireinen ja ääni heikko, vibra huono maneeri. Kuulosti sellaiselta seksikissa-huokailulta, mitä tietyn lajityypin biiseissä on taustana, mutta teknisesti heikolta. En halunnut kuunnella lauluja loppuun. Oopperan Kummistusta en kuunnellut, ehkä se sitten olisi SE laulu joka muuttaa mieleni Laululintusesta. TUollaisenaan ei kyllä edes Idolsissa pärjäisi, mutta treenaamalla ja opiskelemalla voi kehittyä. Lähiön karaokessa olisi varmasti menestys ja saisi ilmaiset drinkit.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:18"]
Kiva kun otat vastaan kritiikkiä ja parannusehdotuksia :) Pelkillä kehuilla ei kehitykään. Kaunis, nuori ääni sinulla on ja rohkeuttakin, kun julkaset tällä palstalla laulujasi! Ehdotan, että hakeudut ihan oikeasti lauluopetukseen, ota vaikka viikoittain yhtenä päivänä yksityistunteja. Saat ääneesi voimaa (en tarkoita kovaa äänenvoimakkuutta, vaan hallintaa lihaksilla) ja vältyt tekniikkavirheiltä, jotka voivat aiheuttaa äänihuuliongelmia pitemmän päälle. 57
[/quote]
Kiitos sinulle! Näin aion tehdä :) Äänihuuliongelmilta haluan todellakin välttyä! Tein kerran sen virheen, että lauleskelin Der Hölle Rache aariaa ilman kunnollista lämmittelyä, ja huonoahan siitä seurasi.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:11"]http://vocaroo.com/i/s01PiTX2pY6u Kesällä kerran. Emmin vähän tämän laittoa tänne, mutta mennään nyt. Kannattaa olla varovainen äänenvoimakkuuden kanssa. "Laululintu" [/quote] S-vika. Kuulostat ihan Anna Eriksonilta, huh onneksi ei tarvitse kuunnella loppuun asti tuota sössötystä.
[/quote] Anna Erikson on kyllä sata kertaa parempi laulaja! Ihan huikee suoraansanottuna. Livenä kirkossa kulki kylmät väreet ja kyyneleet valuivat.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:09"]
Minulla on neljän oktaavin ääniala, sama mikä esim. Christina Aguileralla :)
Valitettavasti tässä ei ole nyt mikkiä, käyn veljen studiolla laulamassa jotain illalla ja laitan Youtube-linkin.
[/quote]
Aika kova. En osaa kuvitellakaan moista :O
T:harrastelija ja 2,5 oktaavia
repesin.. kun kuulin oman ääneni..
mulla ei ole mikrofonia tietokoneessa :( en ainakaan näe mitään.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:18"]
Sulla on tosi hyvä ääni Laululintu! Alan faniksi :) Sulla on lämmin ja ihana ääni. Kuuntelisin mielelläni useammin sua.
[/quote]
Kiitos ihana! :) Mukava kuulla!
Tässä pätkä edellisestä ketjusta niille, jotka eivät siellä kuulleet http://vocaroo.com/i/s01PiTX2pY6u
Ja sitten se Tunnetko jo rakkauden http://vocaroo.com/i/s0x19U2712q2 - Ahaha. Tein koko version, mutta kertokaa jos haluatte pelkän laulun :D