te jotka tunnette lakia auttakaa! Voinko tehdä rikosilmoituksen Ex miehestä
Olemme keskellä huoltajuuskäsittelyä ja mieheni ja hänen asianajajansa vaativat että minä hoidan kuljetukset koska olen raskaana ja jäämässä äitiyslomalle.
Minä taas kihisen raivosta koska en todellakaan odota vauvaa! He ovat jo 2 kirjettä lähettäneet oikeudelle tästä asiasta. Minä olen yrittänyt sanoa heille mutta eivät lopeta.
Matkat jäävät isän vastuulle jos en odota vauvaa.
Voinko tehdä rikosilmoituksen? Miten voin oikeudelle todistaa että en odota vauvaa? Kaikki on vielä niin alussa etemme ole päässeet käsittelyyn vielä jossa voisivat nähdä minut.
Mieheni myös oli sanonut että ei halua kotiolo selvitystä ja vaatii että asia ratkaistaan ennen minkäänlaista istuntoa. Onko tämä mahdollista?
Varmaan kuulostaa uskomattomalta mutta on ihan totta. En yhtään tunne laki asioita siksi joudun täältä kyselemään apua
Kommentit (27)
Voithan ilmoittaa että et pysty ajamaam autoa keskenmenoriskin vuoksi. Jolleivät usko ettet oo raskaana.
On mutta hän on juuri viikon lomalla
Miten ihmeessä raskaus vaikuttaa lasten kuljetukseen?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:27"]
On mutta hän on juuri viikon lomalla
[/quote]
Ja viikossa isän asianajaja on lähettänyt jo kaksi kirjettä?
Siellä vastapuolella on näyttövelvollisuus, joten sun ei tarvitse tehdä mitään. Jos isä jättää tekemättä sovitut asiat, niin kirjaat vain ne ylös ja käytät niitä häntä "vastaan" käräjillä.
Raskaus ei vaikuta mitenkään siihen, kuka lapsia kuljettaa tapaamisiin. Toisaalta sehän on helppo todistaa lääkärintodistuksella, että et ole raskaana. Suosittelen kuitenkin oman lakimiehhen hankkimista (oikeusavun kautta, jos sulla ei ole rahaa), koska muuten et ehkä tiedä, mitä sulta voidaan vaatia ja mitä ei.
No et voi tehdä rikosilmoitusta. Teillä ei ole vielä ollut käsittelyäkään, joten antaisin neuvon, että odotat, että asia etenee käsittelyyn asti. Jos he ovat lausuntonsa oikeudelle antaneet, sinä annat avustajasi kanssa vastineen tähän, älä ota enää yhteyttä eksääsi tai hänen avustajaansa. Älä ainakaan mene mitään sopimaan ennen kuin olet puhunut oman avustajasi kanssa.
Vaikka olisitkin raskaana, ei se olisi yksin peruste laittaa kuljetuksia sinun vastuullesi. Ja vaikka olisikin (mitä se ei siis ole), ei oikeus perusta päätöstään ainoastaan eksäsi väitteide varaan.
Olisihan se outoa, että raskaus velvottaa kuljettamaan, kun on kuitenkin ohimenevä tapahtuma ja vauvan synnyttyä kuljettaminen ketää sitten kuljetatkin ja minne, olisi haastavaa. Saatikka, että et ole raskaana ollenkaan kuulostaa oudolta väittää toista. Itse asiassa tässä jutussa ei ole päätä eikä häntää.
Ok. Kiitos vastauksestanne.
Asianajajani kyllä tietää asiasta ja ensimmäisen kirjeen kohdalla kehotti vastapuolen asianajajaa korjaamaan asian mutta eivät hänen kehotuksistaan huolimatta suostu lopettamaan. Minua tämä loukkaa tosi paljon, minun mielestä tämä on yksityisyyttä loukkaava asia.
Hän on myös puhunut sitä ulkopuolisille ja haluan vain että hän lopettaa.
Se että voin enään saada lapsia on epätodennäköistä joten siksi tämä satuttaa niin paljon. Kivakun kaverit onnittelee iloisena raskaudestani.
Siksi mietin rikosilmoitusta, enkö tosiaan voi tehdä sitä jotta he lopettaisivat?
Eikö ole rikos levittää valheellista yksityistä asiaa jotta hyötyisi paremmin oikeudessa?
Heidän peruste että olen velvollinen hoitamaan kuljetukset perustuvat siihen että minulla ei ole työaikoja kuten ex miehelläni on ja siksi minun on helpompi kuljettaa lasta.
Tilaa aika lääkärille ja pyydä lääkärintodistus siitä oletko raskaana vai et. Laita siten lääkärintodistuksesta kopio hänen asianajajalleen.
Sillähän tuo ratkeaa. Turhaa se on alkaa riidellä, eihän se miksikään sillä muutu.
Hei nyt järkeä päähän. Poliisit naurais sulle jos yrittäisit tuosta tehdä ilmoituksen. Kannattaako tuhlata resursseja siksi että olet loukkaantunut? JOS ex muka on noin sekaisin kuin väität niin miksi kaverisikin uskovat hänen juttujaan?
Exäsi juristi ei saa olla sinuun suoraan yhteydessä ilman erityistä syytä, jos olet hankkinut oman lakimiehen. Se on hyvän asianajajatavan vastaista ja siitä voi tehdä ilmoituksen Suomen Asianajajaliiton valvontalautakunnalle, joka tutkii, noudattavatko asianajajat/lakimiehet hyvää asianajajatapaa.
Mun mielestä sun kyllä kuuluu ne lapset kuljettaa, nyt kun kerran olet vielä jäämässä äitiyslomallekin.
Nythän sulla on myös aikaa kuljetella noita lapsukaisia, otat siis lusikkan nyt vaan kauniisti käteen.
On tässä jotain epäselvää, soita asianajajallesi kun palaa lomalta. Tuo kuljettaminen on vieläkin epäselvä, miksi pitää kuljettaa ylipäätänsä ketään minnekkään?
Jos lähdette sille tielle että mua on loukattu niin minä saan sanoa/tehdä sitä ja tätä. Ette sillä asenteella saa ikinä sovittua mitään josta olisitte kumpikin tyytyväisiä.
Nyt täytyy ylpeys unohtaa ja hoitaa asia ilman tunteita. Olin ymmärtänyt että teillä on lapsia ja nyt ainut mikä on tärkeää on se etti lapset joudu teidän riitakapulaksi ja että he saavat tavata toista vanhempaa niin paljon kuin mahdollista. Se että te erotatte ei tarkoita että teidän lapset eroaa toisesta vanhemmasta.
en tajua ollenkaan?
Mistä tekisit rikosilmoituksen? Väärä väite ei ole rikosilmoituksen peruste. Jos et kerran ole raskaana (en kyllä ymmärrä, miten tämä liittyy asiaan kuljetuksista), niin lääkärintodistus siitä.
Rikosilmoitus tehdään, jos kyseessä on rikos tai rikosepäily. Mikä tässä olisi sellainen seikka mielestäsi?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:27"]
Voithan ilmoittaa että et pysty ajamaam autoa keskenmenoriskin vuoksi. Jolleivät usko ettet oo raskaana.
[/quote]
Joo, tämä onkin tosi kannatettavaa, että lähtee valehtelemaan keskellä huoltajuuskiistaa. En oo raskaana, mutta mulla on keskenmenoriski.. heh, heh.
Ja miten autolla-ajo lisää keskenmenoriskiä?
Tämäkin neronleimaus on saanut yläpeukutuksia. Kertoo taas palstan tasosta kaiken olennaisen.
Eikö sulla ole omaa juristia? Jos ei, niin nyt äkkiä hankkimaan.