Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vältät heräte ostokset?

Vierailija
06.01.2022 |

Lähes aina ostoskoriini päätyy tuotteita joita en lähtenyt hakemaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pohdin

Vierailija
2/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräteostos on yhdyssana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki rikasta miestä vaan opiskelen kovapalkkaiselle alalle itse.

Vierailija
4/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juuri muuta ostakaan kuin pelkkiä heräteostoksia. Mitä vikaa niissä on?

Vierailija
5/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan hankkia elintarvikkeiden ulkopuolisia tarvikkeita, kuten vaatteita, vain rahoilla, joita olen hankkinut myymällä jotain kaapeistani. Nämä rahat ovat käteisenä erillisessä kukkarossa.

Vierailija
6/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroista en osta mitään, mikä ei ole ostoslistalla. Ne on tarkkaan valittu ja pitää olla tietynlaisia, että pääsee minun elämään.

Nykyään ostan ruuan verkkokaupasta, niin ei tule ostettua sieltäkään turhia.

Vierailija
7/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ostoslistan tekoa tai verkkokauppaa.

Vierailija
8/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En pyöri kaupoissa.

2. Lähetän miehen ruokakauppaan laatimani ostoslistan kanssa. 0 syrjäostosta.

Vierailija
9/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut koskaan ylimääräistä rahaa heräteostoksiin. Ostan aina vain sellaista, jota oikeasti tarvitsen. Kauppalista on mukana sen takia, että olen hajamielinen ja helposti jotain unohtuu.

Vierailija
10/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntö on, etten osta mitään. En kiertele kaupoissa enkä selaile nettikauppoja! Voin katsella vaatteita ja tavaroita joskus neutraalisti ja todeta, et joku tuote on kiva, mutta heti ajattelen et se voi olla kiva, mut olkoon vaan, mun ei tartte hankkia/omistaa sitä. Tekniikka toimii, kannattaa kokeilla!

Vierailija
11/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittymällä yhdyssanoihin ja jättämällä ostohousut kotiin.

Vierailija
12/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräteostos on yhdyssana.

ei näytä nätiltä

Vierailija
13/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräteostoksia voi välttää siten, kun on jotakin tärkeämpääkin ostettavaa tai maksettavaa tai säästettävää.

Esim itsellä on velkoja niin paljon maksussa jottei yksinkertaisesti ole varaa törsäillä.

Sitten taas jos ei velkoja olisi, niin säästäisin matkusteluun ja jäisi heräteostokset tekemättä.

Vierailija
14/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa en osta muuta kuin mitä olen etukäteen kirjoittanut muistilistalle.  Muualla en KOSKAAN tee ostosta ensimmäisellä kerralla vaan kävelen ulos ja käyn kotona harkitsemassa, tarvitsenko todella uutta tuotetta.

Vierailija
15/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ruuan verkkokauppa maksaa 5€ keräily tai 10-15€ kotiinkuljetus, olen viimeisen vuoden aikana ostanut 1000€ vähemmällä kuin aiempaa vuonna, jolloin kävin itse kaupassa. Toki sieltä varmaan aiemmin osti sellaista, joka nyt on ostettu muualta, kuten sukkia ja paistinpannun, mutta on tuo säästö silti iso.

Vierailija
16/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikkobudjetti ja se ei salli heräteostoksia. Muutoin budjetti ylittyy.

Vierailija
17/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka budjetti johon suuri motivaatio. Lisäksi kotoa löytyy jo paljon kaikkea kivaa harrastusmateriaalia ym. joihin aiemmin olen rahani tuhlannut, mutta josta nauttimiseen ei ole ollut tarpeeksi aikaa, voin niistä ammentaa hyvän aikaa.

Vierailija
18/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo kysymys.

Mietin suurempia ostoksiani vähintään vuoden. Vaatteissa ja kengissä sovitan ja sitten kävelen kaupassa ympäriinsä tehden muita ostoksia tai varaan tuotteen loppupäiväksi  ja menen toiseen kauppaan. Samalla kun teen muuta, ajatukseni selkenevät siitä, että olenko ostamassa tarpeeseen ja onko tuote juuri oikeanlainen vai sittenkin hieman kompromissi. Ostan vain oikeanlaisen. Joistakin tuotteista ehdin huomata, että tulevat tarjoukseen vuoden sisällä ja osan ostan täyteen hintaan.

Vierailija
19/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kauppaostoksilla vain käteistä enkä pidä mukana juurikaan ylimääräistä. Korttia käytän vain nettiostoksiin. Korttia käyttämällä ostaminen on liian helppoa ja nopeasti katoaa taju siitä miten paljon itse asiassa tuleekaan osteltua. Toki aina on lompakossa 20-30eur extraa ihan hätävaraksi, suklaalevyn tai muuta pientä voin joskus herätteenä ostaakin.

Vierailija
20/20 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni eläke. Maksan aina käteisellä. Kuun ruokaan menee korkeintaan 100 eli noin 25 viikossa. En osta koskaan mitään mitä en tarvitse. Asun yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme