MIKSI JUURI SINUN PITÄISI SAADA KESÄTYÖTÄ?
Kun täällä nuoret ihmiset velttona valittaa että MINÄ en saa kesätyötä ja MINUN kuuluu saada kesätyötä, niin kertokaa:
Miksi juuri SINUN kuuluu saada kesätyötä työpaikasta eikä jonkun muun?!? Mikä on se mitä SINÄ voit TARJOTA?!?!
Tässä teille nuorille ilmainen vinkki että nöyryyttä peliin ja tätä kysymystä voi jo etukäteen miettiä niin menee sitten työhaastattelussakin paremmin!!!!
Ettei oleteta että kaikki tuodaan nenän eteen kesätyötä myöten ilamn että ite mitään yritetän tai yhtään NÖYRRYTÄÄN!!! MIKSI juuri SINÄ????
Kyselee realiteetit hahmottava keski-ikäinen yrittäjä
Kommentit (40)
Mulla on kyllä jo kesätyö eräästä erintarvikefirmasta, mutta jos AP olisi vaikka töissä jossain maatalousfirmassa ja haluaisi palkata nuoren:
Miksi minut:
Olen sosiaalinen ja erittäin innostunut kaikesta uudesta. Toisin uutta puhtia ja energiaa työyhteisöön positiivisuudellani ja uusilla ideoilla. Olen erittäin vastuuntuntoinen, olen esimerkiksi järjestänyt isoja tapahtumia partiossa ja yliopistolla.
Olen erittäin oppimiskykyinen sekä sopeutuva.
Entiset esimiehet ovat aina kehuneet työskentelyäni.
Minulle kelpaa kaikenlaiset työtehtävät jotka liippaavat läheltä omaa alaani. Olen aina innostunut oppimaan uutta.
Opiskellen siis maataloutta yliopistolla kolmatta vuotta.
Kirjoitan mobiililla, siksi virheet
Haluaako joku mut? :)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:25"]
Älä huuda. Miksi juuri sinun otsikkosi pitää erottua muista? Tiedätkö edes mikä on realiteetti? Miksi asiakas ostaisi sinulta, eikä fiksummalta?
T.pohdiskeleva keski-ikäinen.
[/quote]
Kuule minä olen tehnyt KOVAN TYÖN että asiakkaalla on syynsä ostaa minulta
En ole vikissyt vauvapalstalla ettei työtä ole ja että äidin luo pitäisi vielä aikuisena muuttaa. En ole vikisyt että yhteiskunnan pitää minulle tukia maksaa vaikkei edes lainaa olla valmiitaottamaan
Olen aina ymmärtänyt mikä vaikutus on OMALLA ASENTELLAA ja että positiivisesti ja etenkin SINNIKKÄÄSTI yrittää! nyt vaan reipasta mieltä ja ei syytetä MUITA omasta tilanteesta vaan otetaan seoma vastuu joka itselle omasta työllistymisestä kuuluu!
Nyt asennekampanja nuoriso!!!
Ap
[/quote]
Ap, muistathan, että jos joskus olisit tilanteessa jossa omasta asenteesta tai yrittämisestä ei olekaan apua, et missään tapauksessa a) kysy neuvoa , b) ota vastaan yhteiskunnan tarjoamaa tukea.
[/quote]
En usko että sellainen tilanne tulisi
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:37"]
Se on kumma juttu miten jotkut keski-ikäiset ovat ihan höyrähtäneitä. Eivät tietenkään kaikki, mutta esimerkiksi nyt vaikka aapee. Mikähän siinä iässä on se mikä tekee toisista ihan täysiä kusipäitä.
[/quote]
Jaa kukahan on "kusipää", se joka täällä yrittää auttaa ja opettaa nuoria että vaikka nöyrtymsen kautta opittais ja paremmin ppärjättäis jatkossa? Vai se joka muita täällä nimittelee?!?
Kyllä se on elämänkokemus joka on opettanu mikä on seoma vastuu omasta elämästä!!! Minkä tenuoremmatkin ehkä sitten parinkymmeen vuoden päästä ymmärrätte!! Jotkut ennemin ja jotkut myöhemmin ja ennemmin ymmärtäneet on ne jotka esim. saa ne kesätyöt yleensä...
[/quote]
Hei kusipää, mitä sinäkään kusipää tiedät minun elämästäni? Se että koko ajan hoet nöyryyttä niin kun jotain taikasanaa antaa ymmärtää että sinulle nuoret ovat halpatyövoimaa jolle ei kuulu mitkään normaalit oikeudet. Opettele nyt saatana edes kirjoittamaan, helvetin säälittävä tuollainen keski-ikäinen raato, joka luulee olevansa jotain mutta ei osaa edes kirjoittaa oikein!
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:43"]
Mistä olet saanut sen kuvan, että me tuolla toisessa ketjussa keskustelevat ajattelemme, että "meidän kuuluu saada töitä"? Anna esimerkkilainaus jostain kommentista.
Sano suoraan myös esimerkkejä, mitä tarkoitat nöyryydellä. Tarkoitatko anelua, alistumista, vai hyviä käytöstapoja? Minua ei ole koskaan moitittu huonoista käytöstavoista. Minua on peräti haastattelussa kehuttu iloisesta ilmeestäni ja olemuksestani ja siitä, kun avasin oven haastattelijalle. (minulle tämä on luontevaa)
Lisäksi olen mielestäni tehnyt töitä sen eteen, että saisin kesätöitä. Olen ottanut yhteyttä yrittäjiin ja työpaikkoihin, olen käynyt henkilökohtaisesti paikan päällä CV, hakemus ja mietityt vastaukset ja esittelyt mielessäni. Olen myös lähettänyt runsaasti nettihakemuksia, joiden tekoon olen käyttänyt paljon aikaa. Olen myös opiskellut ahkerasti, jotta minulla olisi taitoja. Olen käynyt myös muutamia kursseja, joista ajattelen olevan hyötyä töitä hakiessa. Erittelen aina hakiessani, miksi juuri minut tulisi valita töihin.
Olen kiitollinen jokaisesta työstä, jota olen tehnyt.
[/quote]
No kyllä kuulostat ainakin näin paperilla hyvältä
Nöyryys siinä että kun huomaa ettei syystä tai toisesta onnistu. Esim. ei tule niitä töitä. niin mietitään REHELLISESTI missä mättää? Koska jos monesta työpaikasta tulee eioota, niin siinä on yksi yhteinen nimittäjä eli SINÄ eikö vain?!? jolloin mietitään ihan REHELLISESTI mikä minussa on sellaista mitä vielä voin oppia tai parantaa! Että olisin se työntekijä joka ANSAITSEE sen työn!!!
Ei se että ollaan itsetyytyväisesti että olen niin hyvä, avaan ovet ja jne, vaan oikeasti mietitään kokoajan MISSÄ VOIN PARANTAA. Sillä lailla mieli on joustava ja kehittyy. Ehkä sinulla on joku "oivallus" itsestösi joka on saamatta ja olet vähän omahyväisesti tarttunut ajatukseen että olev ain niin hyvä. Mutta jos oivallat mikäse on se parannus jonka tarvitset, niin asiat muuttuu.
AINA voi itse vaikuttaa omaan elämään!!! täytyy olla nöyryyden lisäksi sisua
[/quote]
Sinä et kuulosta yhtään hyvältä, missään, koskaan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:43"]
Mistä olet saanut sen kuvan, että me tuolla toisessa ketjussa keskustelevat ajattelemme, että "meidän kuuluu saada töitä"? Anna esimerkkilainaus jostain kommentista.
Sano suoraan myös esimerkkejä, mitä tarkoitat nöyryydellä. Tarkoitatko anelua, alistumista, vai hyviä käytöstapoja? Minua ei ole koskaan moitittu huonoista käytöstavoista. Minua on peräti haastattelussa kehuttu iloisesta ilmeestäni ja olemuksestani ja siitä, kun avasin oven haastattelijalle. (minulle tämä on luontevaa)
Lisäksi olen mielestäni tehnyt töitä sen eteen, että saisin kesätöitä. Olen ottanut yhteyttä yrittäjiin ja työpaikkoihin, olen käynyt henkilökohtaisesti paikan päällä CV, hakemus ja mietityt vastaukset ja esittelyt mielessäni. Olen myös lähettänyt runsaasti nettihakemuksia, joiden tekoon olen käyttänyt paljon aikaa. Olen myös opiskellut ahkerasti, jotta minulla olisi taitoja. Olen käynyt myös muutamia kursseja, joista ajattelen olevan hyötyä töitä hakiessa. Erittelen aina hakiessani, miksi juuri minut tulisi valita töihin.
[/quote]
Nöyryys siinä että kun huomaa ettei syystä tai toisesta onnistu. Esim. ei tule niitä töitä. niin mietitään REHELLISESTI missä mättää? Koska jos monesta työpaikasta tulee eioota, niin siinä on yksi yhteinen nimittäjä eli SINÄ eikö vain?!? jolloin mietitään ihan REHELLISESTI mikä minussa on sellaista mitä vielä voin oppia tai parantaa! Että olisin se työntekijä joka ANSAITSEE sen työn!!!
Ei se että ollaan itsetyytyväisesti että olen niin hyvä, avaan ovet ja jne, vaan oikeasti mietitään kokoajan MISSÄ VOIN PARANTAA. Sillä lailla mieli on joustava ja kehittyy. Ehkä sinulla on joku "oivallus" itsestösi joka on saamatta ja olet vähän omahyväisesti tarttunut ajatukseen että olev ain niin hyvä. Mutta jos oivallat mikäse on se parannus jonka tarvitset, niin asiat muuttuu.
[/quote]
Kysymystä: "missä voisin olla vielä parempi" mietin jatkuvasti. Onhan minussa parannettavaa (koska kukaan ei ole täydellinen), mutta olen myös osaksi sitä mieltä, että töitä jaetaan suhteilla tai töitä saa tuurilla. Ainakin tänä keväänä sain ystävältäni kuulla, että hänen työpaikkansa kesätöitä oli hakenut 103 hakijaa. Tässä yhtälössä on helppo hävitä. Tuohon määrään mahtuu monta loistavaa, hyvää ja keskinkertaista hakijaa. Yritän kovasti, että joskus juuri minä olisin se parhaista parhain.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:41"]
Sanohan ap yrittäjänä, miksi palkkaisit kesätöihin ns. hanttihommiin kolmekymppisen alanvaihtajaopiskelijan, kun tarjolla on nuorempiakin? Eikö jo hakemuksissa pistä silmään, että hakija on liian vanha ko työhön?
[/quote]
Tuo on vaikeampi tilanne koska virhe on tapahtunut jo aikaisemmin eli on opiskeltu alun alkaen väärälle alalle mikä on osoitus ehkä aiemmiasta asenneongelmasta. Mutta kyllä jos hakijasta näkee että on yritteliäs ja hyvä ehdokas niin ei se ikä ainakaan minulle ole este. Usein voi olla että tuollaisissa 30v opiskeljoissa nyt vähän on sitä haahuilijan vikaa muutenkin että ollaan päämärättäömiä eik ole tiettyäsisua mitä töissä pärjäämiseen tarvitaan niin se voi olla ongelma. mutta silloin se ongelma ei ole se ikä vaan piirteet jotka AIHEUTTAA että noin vanhana vielä opiskellaan. Mutta jos on selvästi sisuuntunut ja nöyrtynyt joka on nimenomaan OTANUT OPIKSI virheistä niin! Se kokemus voi olla juuri se hyvä vahvuus!!!
Itse mitä sukulaisistakin näitä 30v opiskelevia tiedän niin ovat kyllä enemmän sitä vetelää sakkia... vikistään eikä työelämään haluta milään mutta muiden pitäis elättää... ei semmoisia moni halua palkata ja voiko syyttää!!!!
Ap
Minä olen laittanut satoja työhakemuksia mutta minulle eivät kunnianarvoisat rekrytoijat viitsi edes vastata. En ilmeisesti ansaitse työtä? No, onneksi Suomessa saa tukia. Olen jo lopettanut hakemusten laiton. Mieluummin luen vaikka kirjoja.
Tässä on nyt sellainen ketju jonka voisi vaikka poistaa, kun täällä uuden moderointipolitiikan ansiosta poistellaan vähän sitä ja tätä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:45"]
Se on kumma juttu miten jotkut keski-ikäiset ovat ihan höyrähtäneitä. Eivät tietenkään kaikki, mutta esimerkiksi nyt vaikka aapee. Mikähän siinä iässä on se mikä tekee toisista ihan täysiä kusipäitä.
[/quote]
Jaa kukahan on "kusipää", se joka täällä yrittää auttaa ja opettaa nuoria että vaikka nöyrtymsen kautta opittais ja paremmin ppärjättäis jatkossa? Vai se joka muita täällä nimittelee?!?
Kyllä se on elämänkokemus joka on opettanu mikä on seoma vastuu omasta elämästä!!! Minkä tenuoremmatkin ehkä sitten parinkymmeen vuoden päästä ymmärrätte!! Jotkut ennemin ja jotkut myöhemmin ja ennemmin ymmärtäneet on ne jotka esim. saa ne kesätyöt yleensä...
[/quote]
Hei kusipää, mitä sinäkään kusipää tiedät minun elämästäni? Se että koko ajan hoet nöyryyttä niin kun jotain taikasanaa antaa ymmärtää että sinulle nuoret ovat halpatyövoimaa jolle ei kuulu mitkään normaalit oikeudet. Opettele nyt saatana edes kirjoittamaan, helvetin säälittävä tuollainen keski-ikäinen raato, joka luulee olevansa jotain mutta ei osaa edes kirjoittaa oikein!
[/quote]
Huh, huh
oletpa vihainen. En kommentoi sinulle muuta kuin että toivottavasti rauhotut ja saat hyvän fiiliksen vielä jolla sitten vähän paremmin eteenpäin tulevaisuudessa
Eikös niin
Ap
Voisiko AP vastata viestiin 18 :)
Mulla on kyllä jo kesätyö eräästä erintarvikefirmasta, mutta jos AP olisi vaikka töissä jossain maatalousfirmassa ja haluaisi palkata nuoren: Miksi minut: Olen sosiaalinen ja erittäin innostunut kaikesta uudesta. Toisin uutta puhtia ja energiaa työyhteisöön positiivisuudellani ja uusilla ideoilla. Olen erittäin vastuuntuntoinen, olen esimerkiksi järjestänyt isoja tapahtumia partiossa ja yliopistolla. Olen erittäin oppimiskykyinen sekä sopeutuva. Entiset esimiehet ovat aina kehuneet työskentelyäni. Minulle kelpaa kaikenlaiset työtehtävät jotka liippaavat läheltä omaa alaani. Olen aina innostunut oppimaan uutta. Opiskellen siis maataloutta yliopistolla kolmatta vuotta. Kirjoitan mobiililla, siksi virheet Haluaako joku mut? :)
[/quote]
No sinä kuulostat hyvältä
mutta sinullahan onkin kesätyö! voit olla tyytyväinen ja ota se palautteena että oikein on toimittu, hyvä
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Huh, huh
oletpa vihainen. En kommentoi sinulle muuta kuin että toivottavasti rauhotut ja saat hyvän fiiliksen vielä jolla sitten vähän paremmin eteenpäin tulevaisuudessa
Eikös niin
Ap
[/quote]
Kiitos vaan, kusipää. Minulla on jo hyvä fiilis, nautin vapaa-ajastani joka sinäkin maksat veroistasi. Satojen torjuttujen työhakemusten jälkeen olen huomannut että työttömänä on oikeastaan paljon kivempaa.
MINÄ tiedän KAIKEN! Nyt NÖYRTYKÄÄ edessäni!!
Ap
Aapeella on varmaan hitlerinviikset, kova ääni ja vinhaan viittoilevat kädet. NÖYRTYKÄÄ, NÖYRTYKÄÄ! ASENNE, ASENNE! TOTTELE, TOTTELE!
Ap on ihan takuulla lamppumies Parkanosta.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:13"]
Ap on ihan takuulla lamppumies Parkanosta.
[/quote]
MINÄ olen realiteetit omaava keski-ikäinen yrittäjä! Miksi ette NÖYRRY nyt ja ANELE? Palka pitää ansaita etteköte tajua!?!
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:33"]
[/quote]
[/quote]
Ei helvetti minä ala nöyristelemään mitään kusipäistä keski-ikäistä yrittäjänkuvatusta, joka ei osaa edes kirjoittaa. Olen kyllä tarpeen vaatiessa hyvin nöyrä, mutten tuollaisille uhoaville paskapäille.
N18
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:41"]
Sanohan ap yrittäjänä, miksi palkkaisit kesätöihin ns. hanttihommiin kolmekymppisen alanvaihtajaopiskelijan, kun tarjolla on nuorempiakin? Eikö jo hakemuksissa pistä silmään, että hakija on liian vanha ko työhön?
[/quote]
Tuo on vaikeampi tilanne koska virhe on tapahtunut jo aikaisemmin eli on opiskeltu alun alkaen väärälle alalle mikä on osoitus ehkä aiemmiasta asenneongelmasta. Mutta kyllä jos hakijasta näkee että on yritteliäs ja hyvä ehdokas niin ei se ikä ainakaan minulle ole este. Usein voi olla että tuollaisissa 30v opiskeljoissa nyt vähän on sitä haahuilijan vikaa muutenkin että ollaan päämärättäömiä eik ole tiettyäsisua mitä töissä pärjäämiseen tarvitaan niin se voi olla ongelma. mutta silloin se ongelma ei ole se ikä vaan piirteet jotka AIHEUTTAA että noin vanhana vielä opiskellaan. Mutta jos on selvästi sisuuntunut ja nöyrtynyt joka on nimenomaan OTANUT OPIKSI virheistä niin! Se kokemus voi olla juuri se hyvä vahvuus!!!
Itse mitä sukulaisistakin näitä 30v opiskelevia tiedän niin ovat kyllä enemmän sitä vetelää sakkia... vikistään eikä työelämään haluta milään mutta muiden pitäis elättää... ei semmoisia moni halua palkata ja voiko syyttää!!!!
Ap
[/quote]
No tuota... Olen tehnyt töitä melkein 15 vuotta, siitä vajaa puolet koulutusta vastaavassa vakityössä. Mutta joo, asenneongelmahan se, että pomot päättivät siirtää minun(kin) työni eteläisten naapureidemme tehtäväksi.
Tiedän olevani hyvä työntekijä. Siitä ei vaan ole hirveästi apua, kun vaaka kallistuu (ymmärrettävästi) kymmenkunta vuotta nuorempiin, joilla ei ole tehtäviin töihin nähden liikaa työkokemusta. Ja jos se nyt jotenkin lohduttaa, niin en varmaan itsekään palkkaisi kaltaistani hakijaa niihin töihin, mitä voisin näin opiskelujen ohella kesäaikana tehdä.
No täähän trolli lässähti jo ennen alkujaan... :)
[/quote]