Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan hirveän ahdistunut olo!

Vierailija
27.04.2015 |

Tuntuu että koko elämä on umpikujassa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Tuntuu että kuolema on ainoa vaihtoehto! Surullista! :(

Vierailija
2/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on toivoa. Hae apua että kestät tämän elämänvaiheen. Esimerkiksi terveyskeskukseen voi mennä puhumaan sairaanhoitajan kanssa. Tai jos tuntuu että tarvitset lääkitystä, mene lääkäriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi meitä on näköjään muitakin

Vierailija
4/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ahdistus tuntua pahemmalta flunssan aikana? Sekä fyysisesti että henkisesti aivan kamala olo.

Vierailija
5/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti.

Vierailija
6/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:39"]Voiko ahdistus tuntua pahemmalta flunssan aikana? Sekä fyysisesti että henkisesti aivan kamala olo.
[/quote]
Voi tuntua.

Vierailija
7/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä! Voimia ja iloa elämään ahdistuneille <3

Vierailija
8/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:39"]

Voiko ahdistus tuntua pahemmalta flunssan aikana? Sekä fyysisesti että henkisesti aivan kamala olo.

[/quote]

Siihen päälle kun vielä hankkii krapulan ni a'vot!

Vierailija
9/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:39"]Voiko ahdistus tuntua pahemmalta flunssan aikana? Sekä fyysisesti että henkisesti aivan kamala olo.
[/quote]
Voi tuntua.
[/quote] Pää täynnä räkää, tuntuu kuin sata sormea vetäisi hiuksista. Yskä joka repii keuhkoja. Huoli tekemättömistä asioista ja siitä että töihin pitää soittaa sairaslomasta. Yleinen tyytymättömyys elämään.

Vierailija
10/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee ohi. Kipeänä kaikki tuntuu kamalammalta. Nyt nukkumaan!

Vierailija
11/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En tiedä onko elämässä enää mitään minulle. Kapulaa rattaisiin tullut jatkuvalla syötöllä 3 vuotta putkeen. En kykene normaaliin elämään, liekö kykenen enää ikinä. 

Kuntoutus/lääkkeet/sairasloma eivät hirveästi auta kun onnettomuuksia napsuu, napsuu vaan.

Vierailija
12/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:04"]Sama täällä. En tiedä onko elämässä enää mitään minulle. Kapulaa rattaisiin tullut jatkuvalla syötöllä 3 vuotta putkeen. En kykene normaaliin elämään, liekö kykenen enää ikinä. 

Kuntoutus/lääkkeet/sairasloma eivät hirveästi auta kun onnettomuuksia napsuu, napsuu vaan.
[/quote] Mua ahdistaa eniten se, että voisin muuttaa elämääni ja lasteni elämää jättämällä parisuhteeni, mutta pelottaa lähteä.

Vierailija
13/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:04"]Sama täällä. En tiedä onko elämässä enää mitään minulle. Kapulaa rattaisiin tullut jatkuvalla syötöllä 3 vuotta putkeen. En kykene normaaliin elämään, liekö kykenen enää ikinä. 

[/quote] Mua ahdistaa eniten se, että voisin muuttaa elämääni ja lasteni elämää jättämällä parisuhteeni, mutta pelottaa lähteä.

Vierailija
14/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosiaan hyvä että on muitakin. Tekeeköhän tää kevät oikeasti jotain häikkää hormonitasoihin?

Vierailija
15/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:15"]Onhan se tosiaan hyvä että on muitakin. Tekeeköhän tää kevät oikeasti jotain häikkää hormonitasoihin?
[/quote] En tiedä. Muistaakseni keskiviikkona vielä olin ihan hyvällä tuulella. Sitten se iski. Liikaa murheita kerralla.

Vierailija
16/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi ahdistunut. Tänään ahdisti niin, että luulin meneväni psykoosiin. En osaa sanoa, mistä tää kaikki johtuu. En ole jaksanut hakea apua, kun odotan että tämä menisi ohi. On mennyt ennekin..

Vierailija
17/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Menkat alkamassa ja koko maailma ahdistaa...

Vierailija
18/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat. Menkat alkamassa ja koko maailma ahdistaa...

Vierailija
19/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua, muakin ahdistaa tänään...ajattelen että olis parempi kuolla, mutta onneks menee yleensä ohi

Vierailija
20/21 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä ahdistaa välillä pahasti täälläkin. Mut pitäis yrittää muistaa/jaksaa syödä suht terveellisesti, liikkua ja nukkua tarpeeksi, niin nuo kolme kantais pahimman perusahdistuksen yli. Eikä tarvii ees alkaa vetämään pelkkiä superfoodeja, treenata montaa tuntia päivässä jne. Ihan vaan se, että pitää ruokailurytmin säännöllisenä ja koostaa ateriat monipuolisesti, käy vaikka juoksulenkillä kerran tai pari viikossa ja pyrkii nukkumaan joka yö 8 h auttaa hurjasti. Aina ei tarvitse tehdä suuria, mullistavia elämänmuutoksia tullakseen onnellisemmaksi, noista kannattaa aloittaa. Toki esim. pienten lasten kanssa ei aina ole niin yksinkertaista, mutta jos ei pääse pois kotoa, niin jumppaa vaikka olohuoneessa esim. kahvakuulan kanssa (Niitä ja muita kuntoiluvälineitä voi halutessaan  lainata kirjastosta ilmaiseksi!). Vaikka lapset valvottaisi, niin menee nukkumaan ainakin niin aikaisin kun mahdollista, vaikka se söisi omaa ilta-aikaa, maksaa kyllä itsensä takaisin jos malttaa. Terveellisen ja monipuolisen ruuan valmistamiseen ei tarvitse käyttää paljoa aikaa ja rahaa, tekee vaikka uunissa kalaa ja lohkottuja juureksia, kanasalaatin tai kasvissosekeiton. Marttojen sivuilla on hyviä ruokavinkkejä halpoihin ja hyviin perusruokiin. Herkutellakin saa mun mielestä silloin, kun perusruokavalio on kunnossa.

Sen olen yrittänyt itse opetella muistamaan, että ajoittainen melankolia vaan kuuluu elämään ja on pakko hyväksyä ohi menevänä. Jos ei hyvät elämäntavat auta selättämään ahdistusta muutamassa päivässä, niin sit lääkäriin, kyse siinä tapauksessa ehkä ahdistuksesta/masennuksesta mikä vaatisi toisenlaista hoitoa ja ehkä lääkitystä. Myös parisuhteen korjaamiseen/lopettamiseen voi hakea tukea ammattilaisilta ihan vaikka oman lääkärin kautta, kun kertoo että elämäntilanne ahdistaa kohtuuttomasti ja kokee tarvitsevansa apua. Monissa kaupungeissa on esimerkiksi kriisikeskuksia tälaisia tilanteita varten ja sieltä voi saada apua ilmaiseksi.

Tsemppiä kaikille,yritetään jaksaa!