Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laminlyömmekö vauvaamme, kun hän nukahtaa itkuun?

Vierailija
06.01.2022 |

Vauvamme on 5kk ja hän nukahtaa kaikille unille itkun kautta. Päivisin nukkuu vaunuissa ja öisin omassa sängyssään. Ainoa keino saada vauva nukahtamaan ilman itkua, on nukuttaa hänet tissi suussa sohvallla istuen. Tätä en kuitenkaan suostu tekemään plus, että tällä tavalla unet kestävät vai vartin. Vauva huutaa 2-5min. ennen nukahtamista, minkä ajan työntelen vaunuja tai sängyssä ollessaan paijaan selkää. Olen pitänyt tätä ennen nukahtamista tulevaa itkua normaalina, mutta nyt asiaa luettuani olen saanut sellaisen kuvan, että alle 6kk ikäinen vauva pitäisi nukuttaa niin ettei hän itke. Ollaanko nyt aiheuttamassa meidän vauvalle turvatonta kiintymyssyhdetta, kun toimitaan näin?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä noin tekisi. Olen vauvojeni antanut nukahtaa rinnalle. Olihan se ajoittain raskastakin, mutta jälkikäteenkin ajatellen olen onnellinen, että olen tehnyt näin. Vauvojen ollessa pieniä ovat he ansainneet rakkautemme ja jaksamisemme,

Vierailija
2/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä noin tekisi. Olen vauvojeni antanut nukahtaa rinnalle. Olihan se ajoittain raskastakin, mutta jälkikäteenkin ajatellen olen onnellinen, että olen tehnyt näin. Vauvojen ollessa pieniä ovat he ansainneet rakkautemme ja jaksamisemme,

Meidän vauva itkee aina myös silloin kun ihoa rasvataan? Pitäisikö rasvaaminenkin siis lopettaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jätä vauvaa yksin huutamaan ja nukahtamaan, se on tärkeää.

Vierailija
4/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit ihan oikein, siitä se unirytmi muodostuu, itku jää jossain vaiheessa pois.

Vierailija
5/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma antaa tissiä? Kuulostaa kylmältä.

Vierailija
6/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itku ole vaarallista silloin kun tietää että vauvalla on puhdas vaippa ja on saanut riittävästi ruokaa, eikä vauva vaikuta kipeältä.

Vierailija
7/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tavallaanhan jätän yksin kun lasken vaunujen kuomun ja jään työntelemään niitä vaunuja...

Vierailija
8/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän vauva itkee aina myös silloin kun ihoa rasvataan? Pitäisikö rasvaaminenkin siis lopettaa?

Vauvan turhaa rasvaamista pitää välttää.

Vierailija
9/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä perheissä joissa on muitakin lapsia, on ihan normaalia että vauva saa itskeskellä välillä yksin, älä todellakaan ota mitään stressiä siitä, suhdetta vauvaan luodaan muutakin kuin sillä hetkellä kun hänet laitetaan nukkumaan.

Vierailija
10/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis istunut kaikki vauvan päiväunet vauva sylissä sohvalla?

Vierailija
11/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein se rasva tuntuu kylmältä ja siksi vauva itkee. Ei ole vaarallista. Mielummin rasvaa säännöllisesti kuin että iho rikkoutuu.

Vierailija
12/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan uni-itku on kyllä mielestäni ihan tavallista ja normaalia, eikä 2min kuulosta kohtuuttomalta. Olet kuitenkin läsnä vielä koko ajan niin en kantaisi huolta.

Vierailija
13/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tavallaanhan jätän yksin kun lasken vaunujen kuomun ja jään työntelemään niitä vaunuja...

Vauva on yksin silloin kun itse et ole niin lähellä, että voisit kuulla tai nähdä mitä vauva on tekemässä.

Vierailija
14/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tutti käy korvikkeeksi nukahtaessa? Kasta se rintamaitoon ja hyssyttele sylissä unille. Miehet on myös keksitty nukahtamisen avuksi. Äidin maidon haju ja rinnat pitää lasta virkeänä niin isä voi tässä olla avuksi. 

Vierailija
15/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutavat kersat pitää laittaa itsekseen niin kauan että oppivat olemaan hiljaa.

Vierailija
16/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ihmettelinkin, että miten niin rasvataan.

Vierailija
17/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ihmettelinkin, että miten niin rasvataan.

Niin, vauvan iho rasvataan jos se on kuiva. Se ei ole turhaa rasvaamista.

Vierailija
18/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo selän paijaaminen ja vaunujen työntely ei ole vauvan yksin jättämistä vaan vauvan lähellä oloa. Toimit ihan oikein ja fiksusti, älä murehdi.

t. Kahden teinin äiti

Vierailija
19/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tutti käy korvikkeeksi nukahtaessa? Kasta se rintamaitoon ja hyssyttele sylissä unille. Miehet on myös keksitty nukahtamisen avuksi. Äidin maidon haju ja rinnat pitää lasta virkeänä niin isä voi tässä olla avuksi. 

Ei kaikki vauvat huoli tuttia, vaikka kuinka sen kanssa kikkailee. Lisäksi se tutti monesti rikkoo unta, vauva herää siihen kun se putoaa suusta ja kaipaa sitä aina uudelleen ja uudelleen takaisin.

Kaikilla ei myöskään ole sitä isää apuna.

Vierailija
20/51 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vauvalla refluksia tms., joka aiheuttaa hankalaa oloa? Toki itkeminenkin on yksilöllistä, mutta olisihan hyvä tietää, miksi vauva itkee. On hyvä, ettet jätä vauvaa, kun hänellä on hankala olo.