Kun muutit aikoinaan lapsuuskodista omillesi,mikä oli se ruoka jota teit/söit jatkuvasti?
Minulla munakokkeli,munat oli halpoja eikä taidot oikein riittäneet muuhun :D Tai sitten paahdoin vain leipää ja keitin kahvia.
Kommentit (57)
Jauheliharoiskeläppä. Niitä sai jatkuvasti jossain könttätarjouksessa, että ostin rahapäivänä kymmeniä. Ja kun ne loppu tein mannapuuroa.
Kasarilla
Munakokkelipa ei ole niin helppo tehdä kuin jengi kuvittelee. Monet vanhemmat kokit pistää kokelaat tekemään munakokkelia testiruuaksi. Harva onnistuu.
Kokis,paahtoleipä ja rööki. Olin 17vuotias.
Makaronilaatikko ja erilaiset keitot
Kaurapuuroa, karjalanpiirakoita, tomaattimurskasta pavuista ja hemapasta tehtyä soossia. Makaronia, feta- tai tonnikalasalaattia. Leipää. Keittoja.
munakas, ranskalaiset ja helvetisti leipää teen ja kahvin kanssa.hernekeittoa
Vierailija kirjoitti:
Munakokkelipa ei ole niin helppo tehdä kuin jengi kuvittelee. Monet vanhemmat kokit pistää kokelaat tekemään munakokkelia testiruuaksi. Harva onnistuu.
Ei ole kovin vaikea heittää rypsiöljyä pannulle kuumenemaan, tiputtaa päälle pari munaa,ripauttaa suolaa ja sekoittaa kunnes on mukavan möykkyistä 😄
Paistettua nötköttiä riisillä ja purkkiananaksilla. Jostain syystä tykkäsin tuosta ihan hulluna ja söin monta kertaa viikossa. En tiedä menisikö enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin vaikea heittää rypsiöljyä pannulle kuumenemaan, tiputtaa päälle pari munaa,ripauttaa suolaa ja sekoittaa kunnes on mukavan möykkyistä 😄
Sä et olis päässyt jatkoon. "oikeasti" kokkeli tehdään kylmälle pannulle. :)
Viikolla sain lounaan koulussa ja viikonloppuna söin lettuja. Hengissä!
Perunat ja lihapullakastike. Halvoista valmispullista.
Hyvä jos makaroonit osasin keittää. Mausteista en tiennyt mitään. Kylläpä sitä oppi. Köyhä kaveri söi vain nuudeleita ja ruisleipää.
Muutin lukioon alivuokralaiseksi yhden mummon luo, mulla oli oma huone. Aamiaista en syönyt, vaan koulussa lounaan. Illalla yleensä jotain teetä ja ehkä leipää. Mulla oli huoneessa kahvinkeitin, muttei omaa jääkaappia. Jotain pientä, mm. kahvimaitoa säilytin ikkunan välissä. Omppuja, banaaneja ja appelsiineja söin paljon kun säilyvät huoneenlämmössä. Ruuanlaittopaikkaakaan ei ollut, mikroja ei vielä siihen aikaan ollut olemassa. Päivällinen oli yleensä semmoinen, että ostin kaupasta karjalanpiirakan tai sämpylän , joskus lihatiskiltä jauhelihapihvin sinne sämpylän väliin (valmishampurilaisia ei vielä ollut) ja sitten tallustin kaupan kahvioon ja ostin opiskelija-alennuskahvin ja söin siinä sen sämpylän sitten.
Uunivalmiit ranskalaiset ja lenkkimakkara.
Soijarouheesta tehty bolognese spagetin kanssa.